Ga naar inhoud

Vast ip-adres wijzigen van randapparatuur

Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn router heeft het IP adres 192.168.2.xx (is niet te wijzigen (KPN router))

Een randapparaat heeft een vast IP van 192.168.1.xx

Hoe kan ik van het randapparaat nu het vast IP naar

192.168.2.xx zetten?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Moderator
  • Oplossing
Geplaatst:

Wanneer het vast is en niet te wijzigen bij de kpn router en je randapparaat, heb je geen andere keuze als een 2e router in te zetten in je netwerk.

Ik lees iets over een FRITZ box die je bij kpn zou kunnen bestellen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Is het niet mogelijk in de computer via web-if het IP-adres van het randapparaat te wijzigen? Of levert die 1 daar een probleem?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst: (aangepast)
5 uren geleden, ceesv zei:

Wanneer het vast is en niet te wijzigen bij de kpn router en je randapparaat, heb je geen andere keuze als een 2e router in te zetten in je netwerk.

Ik les iets over een FRITZ box die je bij kpn zou kunnen bestellen?

Ik was daar al bang voor. Heb gelukkig nog een TP-Link,

deze zal ik dan even inzetten om het vaste IP adres te wijzigen.

Dat van de Fritz heb ik ook vernomen, als ze deze ook maar

niet hebben dichtgetimmerd zoals de V12.

Dank.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Je moet dan wel de Fritzbox 7590 via KPN huren en niet zelf aanschaffen. Anders krijg je van KPN geen support. Dus als je één keer support met je Fritzbox nodig hebt dat betaal je daar ‘eeuwig’ een bedrag / maand voor. Dan krijg je vermoedelijk een beter geïnformeerde techneut aan de lijn. 
Ik spreek uit ervaring. Eén keer support nodig gehad maar krijg dit niet omdat ik zelf een FB aangeschaft heb.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Met eigen modems schermt een provider graag dat er geen support voor vreemde modems wordt gegeven.

Kan ik uit economisch perspectief van de provider verstaan.

Ik heb ook een aantal jaar een provider modem gehuurd (Telekom speedport). 

Deze modem is eigenlijk een kopie van een FB.

De rede waarom ik gehuurd heb, was de steeds wisselende telefonie architectuur in mijn dorp (op 8 jaren tijd DSL -> VDSL Hypervectoring met werkelijk alle tussenliggende technologien).

Dan heb je alle rede om spreekwoordelijk de kat uit de boom te kijken.

Als je na een tijd merkt dat jouw DSL leiding zonder problemen werkt, dan kun je de optie nemen om ééntje te kopen.

Voordeel bij huren is dat je probleemloos naar een nieuwer model kunt wisselen (wat soms goedkoper kan zijn) maar na maximaal 24 maanden betaal je te veel voor de modem. Je moet altijd afwegen wat de "maandelijkse huur" kost en hoeveel een modem in de winkel kost. 

FB modems hebben een relatief stabiele prijs (meestal met speciale acties (bvb inclusief repeater en telefoon handset) zeer goedkoop).

Nu ff terug OT : daar ik niet weet wat voor "hardware" bedoeld is, indien het met een LAN-verkabeld "iets" is, dan kan je eenvoudig met een cross-ethernet kabelverbinden.

Geplaatst:
18 uren geleden, Con zei:

Mijn router heeft het IP adres 192.168.2.xx (is niet te wijzigen (KPN router))

Een randapparaat heeft een vast IP van 192.168.1.xx

Hoe kan ik van het randapparaat nu het vast IP naar

192.168.2.xx zetten?

Als het toestel een netwerkaansluiting heeft, deze aan je pc koppelen.

Je pc kan je dan in de juiste range zetten en dan het ip adres van het toestel aanpassen.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen