Ga naar inhoud


NPO1 en NPO3 valt weer regelmatig weg?


MarkViaSat

Aanbevolen berichten

Op 22-1-2022 om 22:18, theparasol zei:

Yup, alle VIP leden hebben een gratis abbo van ze gekregen :)

 

ja dat denken sommigen misschien als je dat zo "en passent" schrijft

zelfs met smiley maar dat is niet zo

 

@MarkViaSat

 

Op 21-1-2022 om 09:03, MarkViaSat zei:

Ik heb mijn hele installatie nog even nagelopen en kwam daarbij een connector tegen (op de uitgang van 1 van de diseq switches) waar de kabel bijna vanzelf uitviel.

 

@MarkViaSat,  als je nu zo'n vraag stelt kun je misschien ook de gegevens en info in je eerste bericht zetten

- welke receiver of TV als ontvanger

- welke schotel installatie

- multibeam - triple LNB

- eventueel welk image op de receiver

 

dan kunnen we veel eerder iets, als raadgevers, zeggen over het probleem

en vragen voorafgaand aan het controleren van de installatie is ook geen methode

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
8 uren geleden, Miauw zei:

Dan heeft er ook een soort balletje balletje spel met verschillende Astra satellieten zich afgespeeld, ik zal het balletje niet kunnen vinden, er zal ongetwijfeld iemand kunnen uitleggen hoe het precies zit.

Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

Balletje balletje?

 

 

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja dat denken sommigen misschien als je dat zo "en passent" schrijft

zelfs met smiley maar dat is niet zo

Hebben ze jou vergeten?☹️

Heb je in je spambox gekeken?😎😁😄🤐

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, astro iris zei:

De kans bestaat dat er morgen weer storingen op satellieten zullen plaats vinden. Want op 14/02 mogelijk  geomagnatic storm. Ik weet niet of de storingen op NPO 1 en 3 hiermee te maken hebben, maar die woensdag was er wel toevallig zo'n storm.

 

Nee dan zouden alle transponders er toch last van moeten hebben maar dat was niet het geval. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Codx zei:

Nee dan zouden alle transponders er toch last van moeten hebben maar dat was niet het geval. 

 

en dat weet je zeker, want?

dat heb ik onderzocht, dat heeft iemand onderzocht, dat is de interpretatie van de technici, dat is speculaas

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mocht door zo een storm het signaal zwakker worden, zal er een groep kijkers met niet optimaal uitgerichte schotels uitval ervaren op zwakkere transponders.

Anderen zullen geen problemen ervaren met een iets sterker signaal.

Maar of dat hier ook het geval was is niet na te gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Miauw zei:

 

Canal Digitaal heeft op verschillende satellieten gezeten die allemaal Astra1 genoemd werden op 19,2 graden oost. 

 

De oude satellieten zijn vervangen door nieuwe satellieten met een voor Canal Digitaal groter bereik.

 

Later is Canal Digitaal naar de Astra3 overgestapt, is een goedkopere positie op 23,5 graden oost. De satelliet waar ze in het begin op zaten, had een beperkte bereikbaarheid in Europa, later werd deze door vervanging beter, echter werd de Astra1 op 19,2 graden oost steeds duurder waardoor Canal Digitaal naar de Astra3 op 23,5 oost verhuist is, wat van Astra1 op 19,5 oost komt via het abonnement, dat komt niet direct van Canal Digitaal af, maar is een overeenkomst mee.

 

De Astra3 op 23,5 raden oost heeft een kleiner bereik dan de laatste Astra1 op 19,2 graden oost, echter in vergelijking met het begin dat Canal Digitaal op de Astra1 zat juist weer beter.

 

Dan heeft er ook een soort balletje balletje spel met verschillende Astra satellieten zich afgespeeld, ik zal het balletje niet kunnen vinden, er zal ongetwijfeld iemand kunnen uitleggen hoe het precies zit.

 

Kort samen gevat, elke satelliet wordt beter en preciezer, bijvoorbeeld de Astra2 waar veel Engelse zenders ongecodeerd zitten gericht op het Verenigd Koninkrijk, in Nederland ontvang je dat wel, maar hoe oostelijker en zuidelijker je in het buitenland zit, hoe lastiger het met een standaard 64cm schotel het te ontvangen is.

 

Joyne zat helaas niet op één van de 3 Astra satellieten, ik denk dat ze het dan langer volgehouden zouden hebben, of nog hadden bestaan. Joyne zat op een Eutelsat op 9 graden oost, dat viel niet met 1 schotel en een duo of triple LNB te combineren met de Astra satellieten zoals Canal Digitaal met heel wat ongecontroleerde zenders loopt op te scheppen, daar hebben zeen geen zeggenschap over. Joyne heeft het Canal Digitaal wel even moeilijk gemaakt, ze waren via de Eutelsat op 9 graden oost in een groter gebied in Europa te ontvangen dan Canal Digitaal dat nu nog steeds is.

 

Volgens mij heb ik het zo eenvoudig uitgelegd, het vervangen en verplaatsen van de Astra satellieten is voor mij een doolhof, het ging mij om het te kunnen ontvangen. 

 

Misschien kan iemand anders het balletje balletje spel van de Astra satellieten uitleggen.

 

Precies maar de verschillen in bereik aan de randen tussen de Astra 19,2 types en 23,5 ken ik niet uit ervaring. Hier in Nederland is het naar mijn idee altijd even sterk geweest. Iemand die aan de rand van de footprint woont gaat de verschillen duidelijk opmerken.

 

Dat Joyne een duidelijk bredere footprint had klopt maar het komt uit de lengte of de breedte: Ze waren echt een tikje zwakker (ook al beweerde Eutelsat anders). 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2022 om 10:58, ceesv zei:

Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

Balletje balletje?

 

Balletje balletje is een illegaal spel dat op straat meestal met touristen gespeeld wordt, maar uit eindelijk hun grote inzet kwijt zijn, nadat ze met een proef spel of kleine inzet wonnen. 

 

Neem 3 bekers waar je niet doorheen kan kijken en zet ze naast elkaar ondersteboven, plaats onder 1 van de 3 bekers het balletje die je meteen zonder dat de speler het in de gaten heeft weg haalt en ga met de 3 bekers om elkaar heen draaien. Zet ze na even vlug te hebben gedraaid de bekers weer zonder de ondergrond weg te nemen op een rijtje. De speler wijst nu waarvan deze zeker weet waar het balletje zit de beker aan, doe de beker iets omhoog en er is geen balletje te zien, want deze zit op dat moment onder geen enkele beker, vervolgens plaats je het balletje tijdens het iets omhoog halen snel onder een andere beker, de speler heeft pech, want het daar is het betreffende balletje.

 

Neem de satellieten Astra1, 2 en 3, wissel ze door elkaar. Plaats de zenders die Canal Digitaal zelf aanstraalt eerst op de Astra1 en later op de Astra3, maar welke "nieuwe" Astra3 waar Canal Digitaal op zit is werkelijk de sattelliet waar ze hun uitzendingen naar de ontvangers uitzend op 23,5 graden oost?

 

Astra3 satellieten zijn toch (meestal) voormalig Astra1 satellieten die naar 23,5 graden oost zijn verplaatst en dus minder kunnen i.v.m. dat deze ouder zijn dan de echt nieuwe Astra1 satellieten op 19,2 graden oost. 

 

Ik hoop het zoiets verduidelijkt te hebben. 

 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze Astra 3b satelliet hangt sinds de lancering in 2010 op 23 graden oost.

De oude 3a is toen verhuisd naar het satellieten kerkhof.

 

Er is geen bal gespeeld.

 

In het canaldigitaal aanbod zitten zowel zenders op Astra 1 als Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miauw zei:

Astra3 satellieten zijn toch (meestal) voormalig Astra1 satellieten die naar 23,5 graden oost zijn verplaatst en dus minder kunnen i.v.m. dat deze ouder zijn dan de echt nieuwe Astra1 satellieten op 19,2 graden oost. 

 

Ik hoop het zoiets verduidelijkt te hebben.

De Astra 23.5 is geen afdankertje van de 19,2e positie. De huidige Astra 3B is een Eurostar-3000 en is 21 mei 2010 gelanceerd en in juni 2010 in gebruik genomen ter vervanging van de Astra 3A op 23,5 oost. Bovendien is de footprint van de Astra 23,5 totaal anders als van de Astra 19,2 dus die satellieten zijn niet 1 op 1 uit te wisselen.

 

En dan de uitspraak: de echt nieuwe Astra1 satellieten op 19,2 graden oost
- Astra 1KR (launched 2006)
- Astra 1L (launched 2007)
- Astra 1M (launched 2008)
- Astra 1N (launched 2011)

Hieruit blijkt dat 3 van de 4 satellieten op de 19,2 oost positie ouder zijn dan de Astra 3B op 23,5 oost.
Je staat een hoop onzin te vertellen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...