Bigbear Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en mijn naam is Jasper met de volgende vraag. Jarenlang ontving ik op mijn schotelontvanger RAI Uno etc. maar sinds vorige week niet meer. In de zenderlijst staat hij nog wel, maar ik krijg geen ontvangst meer. De HD zenderlijst heb ik al diverse keren ververst echter zonder resultaat. Op de schotel zit een dubbele LNB. De ontvanger is van het type M7. Het gaat hier om FTA zenders want ik heb geen kaart. Bij diverse zaken heb ik al geïnformeerd maar die sturen mij een of andere onduidelijke lijst. Heeft iemand enig idee?
Mimisiku Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Ehhhh, je hebt een duoLNB van M7? Die doet alleen 19.2° en 23,5°.. De SD versies van RAI bestaan niet meer. Allen omgezet naar HD. Nu alleen te vinden op de HotBird 13°. Met een correct geïnstalleerde duoLNB heb je geen HotBird (dus ook geen RAI)… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Bigbear Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 Dank voor je snelle reactie. In je antwoord zeg je 'met een correct geïnstalleerde LNB heb je geen Hotbird, dus ook geen RAI'. Maar hoe krijg ik dan weer RAI?
Moderator ceesv Geplaatst: 18 januari 2022 Moderator Geplaatst: 18 januari 2022 Vertel eerst eens waar je schotel op uitgericht is, Op Astra 1 en 3, 19 en 23, 5 graden of staat een van de lnb's op 13 graden oost, hotbird gericht? Zijn het 2 losse lnb's of is het een monoblock? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Bigbear Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 Ik heb geen idee waar hij op uit gericht is. Het is draaien totdat ik beeld, ook van veel Duitse, zenders heb. Zo staat het al jaren. Hetzelfde doe ik al jaren op de camping in Frankrijk. De LNB is wel een monobloc. Maar als leek, daarom leg ik het hier voor, zeg ik 'er is bij mij niets veranderd'. Ik had dus net in het systeem (via het menu) naar gegevens gezocht maar dus niets kunnen vinden.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 januari 2022 Moderator Geplaatst: 18 januari 2022 Een veel voorkomend euvel is dat het monobloc defect is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 (aangepast) Begrijp ik het goed? Je hebt een campingschotel met een duo-lnb op een statief voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 en je draait de gehele schotel om dan de Hotbird te kunnen ontvangen? Maar wat doe je met een duo-lnb voor Astra 19,2 en 23,5 als je geen abonnement op Canal Digitaal hebt. Op de Astra 23,5 zitten nagenoeg geen interessante ongecodeerde zenders. Heb je dan misschien een 6 graden monoblock voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Hotbird 19 maar dan moet je schotel wel groter zijn dan de standaard Triax 64 die Canal Digitaal levert anders past het niet. Geef eens precies op welk merk en type het monoblock is. Hoe breed is je schotel zonder de rand? 18 januari 2022 aangepast door Sprietje
Mimisiku Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Een duoLNB van T64 heeft een spreiding van 4.3°, een monoblok 6°. Dan zou je Astra 1 en Hotbird kunnen ontvangen…. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Sprietje Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Ja maar een 6° monoblock bestaat er niet voor een schotel van 60cm.
Bigbear Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 Even voor de duidelijkheid. Ik heb thuis een schotel en eentje in mijn caravan. Dus twee aparte schotels. Thuis zit deze aan de muur bevestigd en blijft daar gewoon. De spullen voor de camping zijn dus helemaal apart. Dan het draaien van de schotel Als ik de FTA zenders ontvang, inclusief Spaanse en Italiaanse, staat de schotel goed. Deze wordt dus niet steeds verdraaid omdat ik de zenders, eerder ook RAI, ontvang. Als de LNB stuk is ontvang ik toch ook niet de Duitse, Spaanse etc. zenders meer? Morgen kijk ik wat ik nog kan achterhalen qua gegevens, maar nogmaals bij mij is NIETS veranderd. Voor nu mijn dank en tot morgen.
Moderator ceesv Geplaatst: 18 januari 2022 Moderator Geplaatst: 18 januari 2022 Zonder te weten waar je schotel op uitgericht is blijft het gissen. Gaat het nu om de camping of thuis? Vermoedelijk is je lnb defect of je schotel verdraaid. Een lnb kan gedeeltelijk defect zijn, er zitten in een lnb 4 verschillende ontvangst secties, wanneer een daarvan niet meer werkt zullen sommige zenders niet meer te ontvangen zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
trust Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 (aangepast) Een foto van de lnb (dubbele / monobloc schrijft hij ) zou meer duidelijkheid kunnen brengen 18 januari 2022 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Satterdam Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 Rai zendt gedeeltelijk gecodeerd uit. Het kan zijn dat je niet in een programma valt dat gecodeerd uitgezonden wordt.
theboyk Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 Als je de Canal Digital lijst (fastscan) gebruikt word de sd versie vervangen door de HD versie. Je kan natuurlijk ook handmatig de sd frequentie inlezen. Sommige ontvangers (vandaag toevallig bij een klant met een Rebox meegemaakt) lezen dit niet goed in. Na de ontvanger op fabrieksinstellingen te zetten werd de HD versie wel correct ingelezen
Sprietje Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 Als je de Canal Digitaal zenderlijst inlaadt, dan worden de Rai HD-zenders ingeladen op transponder 11766V en niet de SD-zenders op transponder 10992V zoals op de CD-zenderlijst is aangegeven die nog van 18-10-2021 is. Maar de HD-zenders zijn wel een heel stuk zwakker met de transponderspecificatie DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 3/4. De SD transponderspecificatie is DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 2/3. Zoals in onderstaande grafiek te zien is, zijn de Rai-SD-zenders met een signaaldrempel van 4,3 dB te ontvangen. Voor de HD-zenders heb je 7,9dB signaaldrempel nodig. Dat is een verschil van 3,6dB. Tel daar nog bij op dat de SymbolRate van de HD-zenders ook nog eens hoger is, dan is het verschil in signaal zo'n 4dB. Daar heb je een flink grotere schotel voor nodig. Ik denk dan ook dat de schotel onvoldoende signaal geeft voor de zenders Rai 1-2-3 HD. Je zult hem beter uit moeten richten of een grotere schotel moeten nemen. Je kunt natuurlijk ook weer terug schakelen naar de SD-zenders. Die zul je dan handmatig in moeten scannen. Transponder 10992V zit al in het geheugen want daarop zitten de zenders Rai Storia (positie 539) en Rai Scula (positie 540). Dus gewoon nog even een handmatige scan op deze transponder doen en je zult de zenders waarschijnlijk weer kunnen ontvangen zij het in wat mindere kwaliteit. 1
Aanbevolen berichten