Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het inscannen van 10992V op Hotbird krijg ik vaak geen namen mee, dus wellicht dat je daarom geen Rai 1 ziet na het inscannen.
Bij de HD zenders op 11766V heb ik dat niet. Daar zitten ook de radiozenders.
Op 11013H zitten ook nog een paar zenders van de RAI.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
49 minuten geleden, ceesv zei:

De CD fastscan lijst verwijst naar de Rai 1 SD zender op 10.991, die geeft gewoon beeld bij mij.

Na het scannen van de HD transponder verschijnen keurig de HD zenders.

Dan heb je een oude fastscanlijst in je ontvanger staan. In de nieuwe fastscanlijst staan de Rai-HD zenders

• Moderator
Geplaatst:

Inderdaad, eerst na het herstarten van de ontvangen is de nieuwe fastscan lijst verwerkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
14 uren geleden, RicardoBelli zei:

Oke keurig Ceesv  , dan staat hier de antenne niet goed uitgericht  ,of de big bi  is te klein hiervoor.

Je hoeft je schotel niet opnieuw uit te richten als je de radio streams foutloos ontvangt.

Als je die kunt ontvangen dan ontvang je de gehele transponder stream met alle kanalen, FTA en gecodeerd.

Je moet het probleem echt zoeken in je ontvanger en/of de manier van scannen.

Geplaatst:
18 uren geleden, Sprietje zei:

Radiozenders zijn meestal iets makkelijker te ontvangen dan tv-zenders. Jij hebt dus waarschijnlijk ook te weinig signaal voor deze transponder.

Hier klopt helemaal niks van. Het is 1 grote stream met data , als je die niet goed binnenkomt heb je zowel op radio als TV zenders blokjes of slurpen etc.  Dus is niet zo dat radio het wel doet en TV niet.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Goedendag, Jullie komen met allerlei technische zaken waar ik geen bal verstand van heb.

Voor sommige, het betreft de schotel thuis die vast aan de muur hangt, en dat al zo' n 20 jaar zonder problemen. In het begin had ik een monobloc maar later voor de slaapkamer een ontvanger een duobloc met 2 aansluitingen. Zowel beneden als boven geen RAI meer. Deze staat dus al jaren in dezelfde stand en werkt op andere, ook op Duitse, Franse en Spaanse zenders perfect. Ik draai dus nooit aan de schotel.

De dubbele lnb is een Digiality net een mbt-22 lnb.

Ik heb vandaag zowel aan de lnb als aan de schotel gedraaid. Ook heb ik de SD en HD lijst voor de zoveelste keer geladen maar alles zonder resultaat. O ja, de schotel is een aan van 70 cm rond.

Maar ik herhaal maar weer, het heeft jaren goed gewerkt en sinds vorige week alleen geen RAI meer. Gelukkig heb ik van mijn tv/internetprovider nog RAI Uno maar geen die etc.

Als leek denk ik dat ik beter een nieuwe lnb en ontvanger kan kopen. Ik wil geen abo.

Mijn antwoorden worden schijnbaar niet meer geplaatst, misschien doe ik wat verkeerd, en ik vind veel reacties onzinnig dus i' m out. Bedankt 

• Moderator
Geplaatst:
7 minuten geleden, Bigbear zei:

Mijn antwoorden worden schijnbaar niet meer geplaatst,

?

Ik kan geen niet geplaatste antwoorden vinden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ja er zeker iets gebeurt .ik heb 4 instalaties op vier schillende plaatsen en heb ook dat probleem .het probleem doet zich ook voor op de zender tipik .ik heb het vermoeden dat er iets verandert is door buurt sattellieten en dat er bepaalde transponders gestoord worden op hotbird.

Geplaatst:

Ik geloof dat alles hier door elkaar loopt zonder oplossing. 

Een paar dagen uitgebreid vertelt welke  lnb en schotel etc. ik heb maar bericht is nergens meer te vinden. Dus ook geen antwoord. k ben er klaar met dit waardeloze forum.

• Moderator
Geplaatst:

Die berichten staan op bladzijde 1 en 2.......

Geplaatst:

ook goed knoei dan verder ik zal het probleem zelf wel op lossen.ik heb trouwens het probleem hier al eens aangekaart zonder oplossing .ik dacht samen komen we er uit niet dus.blijf jij maar rustig tokkelen op uw pc .ik doe het op mijn manier werken aan het probleem en het oplossen .

• Moderator
Geplaatst:

We kunnen slechts afgaan op wat je hier inbrengt en wat we zelf kunnen ontvangen.

Ik heb op de betreffende zenders geen problemen, ik heb zelfs foto's geplaatst van de zenders en de instellingen.

Ik wens je veel succes met het herstel van je ontvangst van de betreffende zenders.

Geplaatst:

Ik heb al tien keer gezegd dat er hier NIETS gewijzigd is, waarom moet ik dan van alles gaan proberen waar ik de ballen verstand van heb? Geef gewoon antwoord waarom ik geen RAI meer kan krijgen als FTA zender? Is RAI verplaatst, of van de FTA lijst af?

Op de camping in Frankrijk sta ik twee keer per jaar op dezelfde camping op dezelfde standplaats. Omdat ik ongeveer weet waar de schotel, op statief eerder stond heb ik doorgaans binnen 5 minuten beeld. Een satfinder  gaf geen resultaat maar handmatig uitrichten is altijd prima gegaan. Waarom daar zo denigrerend over doen?

Je kunt wel zeggen dat jullie afgaan op wat ik inbreng, maar ik heb genoeg ingebracht dacht. Welke ontvanger, merk en maat schotel merk en type LNB, wat kan ik, als leek, nog meer inbrengen?

Iemand afzeiken die geen verstand heeft van al die cijfertjes is er zwak. Bekijk het ook eens van de andere kant.

• Moderator
Geplaatst:

Het antwoord is dat wij met onze ontvangers gewoon ontvangst hebben.

Dat er bij jou al10 jaar niets veranderd is, tja.

Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor het heden en de toekomst.

Het enige wat ik mij nog kan voorstellen is, dat je de oude zenders moet wissen om nieuwe in te kunnen lezen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.