muesli Geplaatst: 23 januari 2022 Geplaatst: 23 januari 2022 (aangepast) Hallo, Ik ben op zoek naar een afstandsbediening voor mijn oudere box vu+duo nadat die stuk gegaan is. Ik heb wat rondgekeken bij ***? en **** en ik vind er verschillende "ersatz" die zouden passen. Als ik de commentaren echter lees dan zijn er bijna geen goede of passende bij. 66% van degenen die zo een "passende" gekocht hebben melden dat ze onbruikbaar zijn (schrott). Kent iemand een merk waar ik een goede of een plaats waar ik een originele AB voor deze box kan kopen? Bedankt voor de medewerking! 23 januari 2022 aangepast door ceesv Link naar winkel verwijderd! Denk aan onze reclame regels. Het noemen van verkoop adressen is niet toegestaan
Jürgen Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 Er zijn op het Internet genoeg te koop vanaf € 13,= dus misschien even rondkijken. De illusie dat je een kwalitatief goede AB kunt kopen, laat die maar varen. De originele is al nauwelijks iets, laat staan de Chinese namaak AB’s. Ik gebruik al bijna 20 jaar een Logitech universele AB en dat bevalt prima. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
muesli Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Geplaatst: 24 januari 2022 Bedankt voor de info Jürgen. En zo een logitech zou ook werken op de VU+? Logitech is in elk geval een betrouwbaarder merk dan al die chinese rommel met namen waar je nog nooit van gehoord hebt.
Tonskidutch Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 Nou dan schiet maar op... Quote While Harmony remotes are and continue to be available through various retailers, moving forward Logitech will no longer manufacture Harmony remotes. ze stoppen de productie The Crying Cowboys Aaron Rux
muesli Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Geplaatst: 24 januari 2022 Of misschien een occasietoestel VU+ kopen dat nog werkt en waar een afstandsbediening bij is.
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: 24 januari 2022 Moderator Oplossing Geplaatst: 24 januari 2022 Koop gewoon de originele afstandbediening bij de vakhandel. Die gebruikte remote zou ik niet eens willen vasthouden. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 2 uren geleden, muesli zei: Of misschien een occasietoestel VU+ kopen dat nog werkt en waar een afstandsbediening bij is. BINGO!!!! De sitebeheerder zal er wel niet blij mee zijn, want dat scheelt nogal wat draadjes van minimaal 5 pagina's: 1) Hoe werkt mijn Logitech Harmony 2) Hoe installeer ik VTI, want Openpli 7.3 geeft dezelfde problemen als 8.1. 3) Wat moet ik doen, ook met VTI heb ik dezelfde problemen met mijn opnames. enzovoort, enzovoort
kees321 Geplaatst: 24 januari 2022 Geplaatst: 24 januari 2022 48 minuten geleden, ceesv zei: Koop gewoon de originele afstandbediening bij de vakhandel. Dat dacht ik ook. 48 minuten geleden, ceesv zei: Die gebruikte remote zou ik niet eens willen vasthouden. Ja, brrr. Maar ik maak ze open, de delen in de week zetten, op de verwarming goed droog laten worden en weer in elkaar. Is me al meerdere keren goed gelukt, niet altijd. Soms is het matje versleten. ( De bijdrage hier boven begrijp ik oprecht niet. )
muesli Geplaatst: 24 januari 2022 Auteur Geplaatst: 24 januari 2022 1 uur terug, ceesv zei: Koop gewoon de originele afstandbediening bij de vakhandel. Die gebruikte remote zou ik niet eens willen vasthouden. Ik dacht dat die originele niet meer te koop zouden geweest zijn. Ik ben eens gaan zoeken en inderdaad ik zie er nog te koop staan. Ze zien er iets anders uit dan mijn oude defecte maar als ze origineel zijn zal dat wel geen probleem zijn. Bedankt voor de tip!
muesli Geplaatst: 4 februari 2022 Auteur Geplaatst: 4 februari 2022 (aangepast) Ik heb een nieuwe "originele" AB gekocht bij een Nederlandse online satellietstore. Die kwam vandaag toe maar ze werkt niet. Gelijk welke toets ik gebruik: geen reactie op de VU+. Op de beschrijving stond nochtans VU+IR afstandsbediening voor alle VU+ ontvangers. En het was zeker geen goedkope! De AB zelf werkt wel denk ik (ik zie een rode led bij het indrukken van elke toets) maar ze past blijkbaar niet op mijn oud toestel? 4 februari 2022 aangepast door muesli
Moderator ceesv Geplaatst: 4 februari 2022 Moderator Geplaatst: 4 februari 2022 Of de software op je ontvanger hapert? De ir ontvanger in je ontvanger kan ook defect zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
kees321 Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 17 minuten geleden, muesli zei: De AB zelf werkt wel denk ik (ik zie een rode led bij het indrukken van elke toets) Dan kun je met een camera naar het eigenlijke zend ledje kijken om te zien of die ook licht geeft. Pak er ook even een werkende AB bij om te vergelijken.
muesli Geplaatst: 4 februari 2022 Auteur Geplaatst: 4 februari 2022 Ik dacht ook eerst dat er iets in de ontvanger defect is. Maar dat was onwaarschijnlijk omdat alles perfect werkte tot die AB op de grond gevallen was. Mijn zoon kende toevallig iemand die een VU+ van ongeveer dezelfde ouderdom heeft en is er naartoe gereden om zijnAB even te gebruiken. En daarmee werkte alles prima. Dus ligt het niet aan de ontvanger. Die AB hebben we ondertussen wel teruggebracht.
muesli Geplaatst: 4 februari 2022 Auteur Geplaatst: 4 februari 2022 6 minuten geleden, kees321 zei: Dan kun je met een camera naar het eigenlijke zend ledje kijken om te zien of die ook licht geeft. Pak er ook even een werkende AB bij om te vergelijken. Wanneer ik op een toets druk zie ik bovenaan een rode led oplichten (mijn oude AB had dit niet). Maar binnenin zie ik daar niet veel anders dan die oplichtende led.
kees321 Geplaatst: 4 februari 2022 Geplaatst: 4 februari 2022 Kijk even door een camera, dan kun je het onzichtbare licht toch zien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen