Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand wat er aan de hand is met het UHD-kanaal van NASA TV? Sinds een paar dagen heb ik geen beeld meer op 13,0 oost en 0,8 west. Het HD kanaal op 13,0 oost kan ik nog wel ontvangen.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

Ook niet boeiend... In het begin even bekeken.. Na een week alles wel gezien en zit je in een oneindige herhaallus.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
2 uren geleden, Sat_marc zei:

Weet iemand wat er aan de hand is met het UHD-kanaal van NASA TV? Sinds een paar dagen heb ik geen beeld meer op 13,0 oost en 0,8 west. Het HD kanaal op 13,0 oost kan ik nog wel ontvangen.

Er is wel beeld, maar dat is zwart. Ik hou het erop dat de server is vastgelopen.

Het HD kanaal heeft een andere programmering en komt dus van een andere server.

Geplaatst:

Bij mij zie ik wel een codering teken.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

haha welke UHD zenders kunnen we wel langer dan 1 uur bekijken...

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

haha welke UHD zenders kunnen we wel langer dan 1 uur bekijken...

Nog een geluk dat we er geen speciaal brilletje moeten voor kopen...😁

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

@Crazysat: Als ik momenteel naar NASA UHD kijk, heb ik denkelijk wel een speciaal brilletje nodig.

Er is namelijk weer beeld maar bij mij zonder geluid en met vervormd beeld.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:
16 minuten geleden, Sat_marc zei:

Je kunt de geluidsinstelling wijzigen van MPEG naar AC3. Dan werkt het weer.

Dank je dat werkt weer.

Geplaatst:
23 uren geleden, sat87 zei:

..dat werkt weer...

Je bedoelt het geluid werkt weer. Het video is nog een zoekplaatje. Althans op mijn ontvanger.

Liefhebbers van videokunst zullen het wel mooi vinden.

Het lijkt erop dat het UHD beeld is opgesplitst in 4 HD plaatjes die over elkaar heen zijn geprojecteerd.

NASA_UHD.jpg.8f851e84b7f9622c69d8980b6b307fb7.jpg

Geplaatst:

Deze testcard/caption is van een Adtec UHD encoder die dit weergeeft als er geen input wordt gedetecteerd..

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Inmiddels is NASA UHD weer tot leven gekomen.

Helaas gebruiken ze nu een door mijn ontvanger niet ondersteund format profile. Dat geeft een stilstaand beeld op de Ultimo 4K.

Format                                   : HEVC
Format/Info                              : High Efficiency Video Coding
Format profile                           : Main 10@L6.2@Main

Dit was de oude instelling

Format                                   : HEVC
Format/Info                              : High Efficiency Video Coding
Format profile                           : Main@L5.1@High

Dus er is weer werk aan de winkel voor de ontwikkelaars van E2.

Voor de volledigheid: een opname van deze zender kan ik wel afspelen op mijn PC. Ik gebruik daarvoor TS doctor.

Mocht je de zender wel kunnen ontvangen op jouw receiver, graag een bericht.

Vergeet niet het type en gebruikte image te vermelden.

• Moderator
Geplaatst:

Inderdaad, op mijn Duo 4kse ook stilstaand beeld.

Is dit software matig op te lossen of een probleem van de hardware?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen