Sprietje Geplaatst: 1 februari 2022 Geplaatst: 1 februari 2022 Mijn Samsung UHD-tv is van model 2018, al 4 jaar oud en heeft dus geen problemen. 1
stevenvc19 Geplaatst: 2 februari 2022 Geplaatst: 2 februari 2022 14 uren geleden, Old Satterhand zei: Inmiddels is NASA UHD weer tot leven gekomen. Helaas gebruiken ze nu een door mijn ontvanger niet ondersteund format profile. Dat geeft een stilstaand beeld op de Ultimo 4K. Format : HEVC Format/Info : High Efficiency Video Coding Format profile : Main 10@L6.2@Main Dit was de oude instelling Format : HEVC Format/Info : High Efficiency Video Coding Format profile : Main@L5.1@High Dus er is weer werk aan de winkel voor de ontwikkelaars van E2. Voor de volledigheid: een opname van deze zender kan ik wel afspelen op mijn PC. Ik gebruik daarvoor TS doctor. Mocht je de zender wel kunnen ontvangen op jouw receiver, graag een bericht. Vergeet niet het type en gebruikte image te vermelden. Ik herinner mij dat dit bij SPAIN UHD op hispasat 30W ook een probleem was. Zij hebben de eerste week hun testuitzending in die main 10 6.2 gedaan. dit gaf ook bij vele ontvangers geen of stilstaand beeld. Behalve op de octagon sx8008. Die kon dit wel weergeven. Nadien zijn ze overgeschakeld op 5.1. Dan hadden de meeste UHD ontvangers wel beeld. ik zie NASA UHD ook wel terug op die oude standaard terugkomen. UHD is al niet zo wijd verspreid. Als,ze daar nu nog eens een codecversie op loslaten die zelfs de meeste UHD toestellen niet kunnen ondersteunen op dit moment, dan gaan ze wel heel weinig kijkers hebben… 14 uren geleden, Old Satterhand zei: Inmiddels is NASA UHD weer tot leven gekomen. Helaas gebruiken ze nu een door mijn ontvanger niet ondersteund format profile. Dat geeft een stilstaand beeld op de Ultimo 4K. Format : HEVC Format/Info : High Efficiency Video Coding Format profile : Main 10@L6.2@Main Dit was de oude instelling Format : HEVC Format/Info : High Efficiency Video Coding Format profile : Main@L5.1@High Dus er is weer werk aan de winkel voor de ontwikkelaars van E2. Voor de volledigheid: een opname van deze zender kan ik wel afspelen op mijn PC. Ik gebruik daarvoor TS doctor. Mocht je de zender wel kunnen ontvangen op jouw receiver, graag een bericht. Vergeet niet het type en gebruikte image te vermelden. Ik herinner mij dat dit bij SPAIN UHD op hispasat 30W ook een probleem was. Zij hebben de eerste week hun testuitzending in die main 10 6.2 gedaan. dit gaf ook bij vele ontvangers geen of stilstaand beeld. Behalve op de octagon sx8008. Die kon dit wel weergeven. Nadien zijn ze overgeschakeld op 5.1. Dan hadden de meeste UHD ontvangers wel beeld. ik zie NASA UHD ook wel terug op die oude standaard terugkomen. UHD is al niet zo wijd verspreid. Als,ze daar nu nog eens een codecversie op loslaten die zelfs de meeste UHD toestellen niet kunnen ondersteunen op dit moment, dan gaan ze wel heel weinig kijkers hebben… 1
Old Satterhand Geplaatst: 2 februari 2022 Geplaatst: 2 februari 2022 3 uren geleden, stevenvc19 zei: Ik herinner mij dat dit bij SPAIN UHD op hispasat 30W ook een probleem was. Zij hebben de eerste week hun testuitzending in die main 10 6.2 gedaan. dit gaf ook bij vele ontvangers geen of stilstaand beeld. Behalve op de octagon sx8008. Die kon dit wel weergeven. Nadien zijn ze overgeschakeld op 5.1. Dan hadden de meeste UHD ontvangers wel beeld. ik zie NASA UHD ook wel terug op die oude standaard terugkomen. UHD is al niet zo wijd verspreid. Als,ze daar nu nog eens een codecversie op loslaten die zelfs de meeste UHD toestellen niet kunnen ondersteunen op dit moment, dan gaan ze wel heel weinig kijkers hebben… Dank je wel voor deze nuttige bijdrage. Het is de bedoeling van de regelgevers dat de gebruikte parameters van de DVB stream aan normen voldoen. Dat is in het belang van de programma providers, vooral diegene die zelf de hardware leveren c.q. verhuren. Maar uiteraard is het nodig voor de toekomstige standaarden dat die in de praktijk worden getest. Daar hebben de satelliet providers testzenders voor opgezet. Dat zie je b.v. aan de zender Hotbird 4K1. Daar wordt de laatste tijd geëxperimenteerd met 2160p24. Dat kan mijn ontvanger ook niet aan, maar die maakt er een keurig 60p signaal van. Maar ik denk dat die vorige alinea niet van toepassing is op NASA UHD, die juist opgezet is om een breed publiek warm te maken voor 4K UHD.
Old Satterhand Geplaatst: 2 februari 2022 Geplaatst: 2 februari 2022 Voor de boekenwormen onder ons het ETSI document waar ik mij op baseer. ts_101154v020401p.pdf Je hoeft het niet helemaal door te spitten. Op de bladzijden 19 en 20 staat een mooi overzicht van alle audio en video parameters. 1
Mimisiku Geplaatst: 7 februari 2022 Geplaatst: 7 februari 2022 Even mijn test Mut@nt HD60 uitgegraven… Via RemoteStreamConvert even NASA UHD gestream’d. Werkt prima.. Bewegend beeld en geluid… HiSi box dus…. Getest met OpenHDF, PurE2, OpenSpa en OpenPli8.1… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Mimisiku Geplaatst: 7 februari 2022 Geplaatst: 7 februari 2022 Overigens vreemd… NASA UHD is een Amerikaanse zender/organisatie. De USA boycot Huawei apparatuur, maar het draait (uitsluitend) op HiSilicon based ontvangers. HiSilicon is van Huawei…. Wie het snapt mag het zeggen… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 7 februari 2022 Moderator Geplaatst: 7 februari 2022 Op 1-2-2022 om 16:28, Old Satterhand zei: Voor de volledigheid: een opname van deze zender kan ik wel afspelen op mijn PC. Ik gebruik daarvoor TS doctor. VLC player kan er niets mee aanvangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
dutchandrew Geplaatst: 7 februari 2022 Geplaatst: 7 februari 2022 Ik krijg de melding niet ondersteund videoformaat op de Philips tv.
Old Satterhand Geplaatst: 8 februari 2022 Geplaatst: 8 februari 2022 16 uren geleden, ceesv zei: VLC player kan er niets mee aanvangen. Had ik nog niet getest, maar VLC speelt het opgenomen bestand ook goed af.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 februari 2022 Moderator Geplaatst: 8 februari 2022 Ik keek naar de stream, dat werkte niet, ik zal eens opname maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 8 februari 2022 Geplaatst: 8 februari 2022 12 minuten geleden, ceesv zei: Ik keek naar de stream, dat werkte niet, ik zal eens opname maken. Neen streamen werkt inderdaad niet, de metadata met de codec info wordt kennelijk niet (goed) doorgegeven.
Crazy Sat Geplaatst: 8 februari 2022 Geplaatst: 8 februari 2022 Quote Ik herinner mij dat dit bij SPAIN UHD op hispasat 30W ook een probleem was. Zij hebben de eerste week hun testuitzending in die main 10 6.2 gedaan. dit gaf ook bij vele ontvangers geen of stilstaand beeld. Behalve op de octagon sx8008. Die kon dit wel weergeven. Nadien zijn ze overgeschakeld op 5.1. Dan hadden de meeste UHD ontvangers wel beeld. Op mijn Octagon sx8008 prima vloeiend beeld en geluid. Op de Edison mio 4K stilstand beeld maar wel geluid. Zoals aangegeven is de Octagon sx8008 , Hisilicon Hi3798MV200 Huawei based. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Old Satterhand Geplaatst: 27 maart 2022 Geplaatst: 27 maart 2022 Inmiddels is deze zender weer voor iedereen te bekijken omdat het profiel is gewijzigd. Ik hou het er toch op dat de technicus die de defecte encoder heeft vervangen, vergeten is die instelling te wijzigen. Video ID : 377 (0x179) Menu ID : 4602 (0x11FA) Format : HEVC Format/Info : High Efficiency Video Coding Format profile : Main@L5.1@Main Codec ID : 36 1
Mimisiku Geplaatst: 27 maart 2022 Geplaatst: 27 maart 2022 In elk geval ook een hele trage technicus als je maanden nodig hebt om: A. Te merken dat je zender helemaal niet meer werkt.. B. Erg lang nodig hebt om een component te vervangen C. Niet een nacontrole doet of het vervangen onderdeel naar behoren werkt (i.e. correct is ingesteld) D. Geen enkele info naar buiten brengt betreffende de uitval en uiteindelijke oplissing.. Op alle fronten zwaar onvoldoende (zeg maar onprofessioneel).. N.B. Heb 7 jaar in de VS gewoond/gewerkt. Als ik dat bij mijn baas had geflikt was ik binnen een paar uur ontslagen geweest.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Alex1970 Geplaatst: 27 maart 2022 Geplaatst: 27 maart 2022 24 minuten geleden, Old Satterhand zei: Inmiddels is deze zender weer voor iedereen te bekijken omdat het profiel is gewijzigd. Ik hou het er toch op dat de technicus die de defecte encoder heeft vervangen, vergeten is die instelling te wijzigen. Video ID : 377 (0x179) Menu ID : 4602 (0x11FA) Format : HEVC Format/Info : High Efficiency Video Coding Format profile : Main@L5.1@Main Codec ID : 36 Waarmee lees je dit uit? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen