Ga naar inhoud


seconde storing aan wandcontactdoos


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Gisterenavond keek ik TV en plots zag ik heel even het lampje voor sfeerverlichting uitgaan en tegelijk alle apparatuur die op een wcd aangesloten zijn.

Waarvan der 2 opnieuw moesten booten, onder andere de NAS en de ULTIMO4K.

Ik dacht wat heb ik nu aan mijn fiets hangen.

Keek nog even op de inductiehaard waar de tijd correct aangegeven werd, dus die is niet uitgevallen.

 

Kan echt maar één wcd kort (gevoeld een halve seconde) uitschakelen via de aardlek schakeling in de meterkast en dan meteen weer ingeschakeld worden?

Zo ja waarom en hoe kan ik dit voorkomen want dat is slecht voor m'n apparatuur!

 


 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ergens een slecht contactje in een lasdop wellicht?

Door vlamvorming kan het weer vastbakken.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Was et niet een storing in de toelevering?

 Indien er ergens een kabel of hoogspaningsmast sluiting heeft, wordt er automatisch af/over geschakeld en kan je een hele korte onderbreking in je energielevering waarnemen.

 

Het lichtnet in Zuid Limburg begint ook tekenen van stress te vertonen.

 

Storingen

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als de inductiehaard / fornuis nog op de juiste tijd staat heeft die geen stroom onderbreking gehad, dat heb ik daarstraks ook nog eens getest en dan moet je de tijd weer opnieuw instellen.

Je zou toch mogen aannemen dat alle aansluitingen in huis dan een probleem hebben als er een storing is bij de leverancier.

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de door jou waargenomen onderbreking hoeft de spanning niet tot 0 Volt gezakt te zijn.

De inductie plaat kan met de ingebouwde voeding en condensatoren het nog net gehaald hebben de tijd vast te houden.

 

Het is gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet één of meerdere verbruikers op dat stopcontact die veel stroom verbruiken: Strijkijzer, haarföhn, waterkoker, broodrooster, stofzuiger en probeer aan de 16 Amp te komen zodat je kan zien of bij hoge belasting er geen overgangscontact problemen zijn.

Kijk of het stopcontact niet heet wordt en bruin verbrand is. Neus gebruiken. Check de meterkast en draai bij de zekeringen de schroeven goed vast.

Heb je ouderwetse stoppen of automaten in de meterkast? Ook hier je neus als "meetapparaat" gebruiken.

Goed opletten dat je geen opflikker krijgt bij het vastdraaien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik een warmtebeeld camera voor het controleren van Groepenkasten en wandcontactdozen.

 

Maar bij gebrek aan, is je neus een goed alternatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ceesv zei:

Ik gebruik een warmtebeeld camera voor het controleren van Groepenkasten en wandcontactdozen.

 

Die moet je dan wel tot "aan de max" belasten. Anders word er niks heet.

Trouwens, bij hoge belasting worden stopcontacten/stekkers altijd van warm tot zelfs heet. Is heel normaal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denon AVR met 500 Watt

ULTIMO4K 60 Watt (voeding extern) 25 Watt bedrijfstoestand

LED LCD TV 112 Watt

Netgear switch 9 a 10 Watt

NAS 60 Watt (voeding extern) 18 Watt bedrijfstoestand

en een led lampje met 3,3 Watt

 

dat is toch geen hoge belasting, zo draaide het ook op andere locaties jaren lang

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een matige belasting.

Ik zou toch echt even doen wat ik eerder schreef en dat stopcontact voor zeg maar 15 minuten onder volle last zetten.

Is er werkelijk iets niet OK dan is er reëel gevaar voor brand. Zoiets kan smoren zonder dat je het in de gaten hebt.

Veel mensen hebben veel te weinig respect voor electrische stroom.

 

Als de groep van dat stopcontact in de meterkast een zekering voorgeschakeld is met 16 Amp, dan kun je tot 16 A x 230 V = 3680 Watt aan last op die groep gaan.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Zoiets kan smoren zonder dat je het in de gaten hebt.

Veel mensen hebben veel te weinig respect voor electrische stroom.

 

Waardoor het advies eigenlijk moet zijn: schakel een elektricien in.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout Nou dat heeft me daar juist ook de leverancier verteld die ik vroeg naar die logboekcode die volgens hem niet relevant is en heeft aangeraden om schade aan apparatuur en brand te voorkomen een ander stopcontact gebruiken totdat de verhuurder de dozen en leidingen heeft gecontroleerd.

 

aangepast door Tonskidutch
reactie aan

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...