Ga naar inhoud


Graag korte test: Signaal op 70.5E in ZO-NL (b.v. MTA 7 Asia?)


putemmer

Aanbevolen berichten

Ik heb een draaibare schotel en daar kon ik (jaren lang) op 70.5 East de zender MTA 7 Asia mee ontvangen 🙂 (12.682V DVB-S2 QPSK S2 SR:16046 FEC:1/2).
Nu kijk ik die zender niet echt maar ik had dus zelfs tot zover een bereik en dat was best aardig.
Ik heb een Fibo 90cm.

 

Maar nu zijn er huizen aan de overkant gebouwd en nu lukt deze ontvangst niet meer.

*) ter info: 68.5 East en lager tot zelfs de horizon aan de West kant.

 

Vraag: Zou iemand voor mij (liefst in de regio zuid / Z.O. Nederland) kunnen kijken of deze zender nog wel uitzend?
(uiteraard moet je wel een wat grotere schotel hebben voor deze zender).
 

Als die zender nog uitzend en te ontvangen is met een grotere schotel, dan weet ik dat het dus aan de nieuwe huizen ligt en dat het niet aan mijn installatie ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de schotel even gedraaid voor je.

Channelmaster 1.8m, Lokatie: Baarle Nassau

(latitude): 51.4451366
(longitude): 4.9295231

 

1442011600_705e.thumb.jpg.1877dd4b8cf2e2553c5f634077845786.jpg

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

70,5°E 12682 V 16046 1/2  ID: MTA HD   

In 2018 eerste maal ontvangst gehad op deze satelliet met visiosatschotel 90 cm en IBU-lnb

0420214857Satfeeds-DX.png

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie informatie. Nu heb ik de duidelijkheid dat deze zender wel in de lucht is.

 

Dan betekend dat ik nét niet meer MTA op 70,5 East kan ontvangen. Wat ik jarenlang wel kon.

 

Dus de punt van het dak (van het huis wat ze tegenover me gebouwd hebben) is dus nét de boosdoener, want 68.5 East kan ik nog wel ontvangen met hetzelfde signaal wat ik jaren heb.
Niet dat ik deze zender echt gebruik maar het viel me op dat deze er niet meer was.

 

Maar verder kan ik alle posities aan van 68.5 East tot en met alles wat op West ligt. (daar staat me niets in de weg 🙂 )
Dus verder alles oké.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, putemmer zei:

Allemaal bedankt voor jullie informatie. Nu heb ik de duidelijkheid dat deze zender wel in de lucht is.

 

Dan betekend dat ik nét niet meer MTA op 70,5 East kan ontvangen. Wat ik jarenlang wel kon.

 

Dus de punt van het dak (van het huis wat ze tegenover me gebouwd hebben) is dus nét de boosdoener, want 68.5 East kan ik nog wel ontvangen met hetzelfde signaal wat ik jaren heb.
Niet dat ik deze zender echt gebruik maar het viel me op dat deze er niet meer was.

 

Maar verder kan ik alle posities aan van 68.5 East tot en met alles wat op West ligt. (daar staat me niets in de weg 🙂 )
Dus verder alles oké.

Of je schotel hoger zetten. Maar wat heb je aan mta? Het is niet echt interessant om naar een mummelende imaam te luisteren 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

MTA is voor mij niet belangrijk.
Ik gebruikte deze om af en toe te kijken of het uiterste E/W bereik en sterkte van mij schotel te testen.

 

Als ik de situatie via Dishpointer bekijk is het inderdaad maar een verschil van ca 1 meter of minder, die ik tekort zou komen.
Maar ik ga daarvoor niet alle moeite doen en mijn schotel verhogen. Dat is me die zender / bereik echt niet waard.
Ik heb verder van 68.5 East t/m de horizon op West een vrij bereik, dus mag ik me ten opzichte van andere gelukkig prijzen 🙂

 

Maar nu is alles voor mij duidelijk en nogmaals bedankt 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, putemmer zei:

MTA is voor mij niet belangrijk.
Ik gebruikte deze om af en toe te kijken of het uiterste E/W bereik en sterkte van mij schotel te testen.

 

Als ik de situatie via Dishpointer bekijk is het inderdaad maar een verschil van ca 1 meter of minder, die ik tekort zou komen.
Maar ik ga daarvoor niet alle moeite doen en mijn schotel verhogen. Dat is me die zender / bereik echt niet waard.
Ik heb verder van 68.5 East t/m de horizon op West een vrij bereik, dus mag ik me ten opzichte van andere gelukkig prijzen 🙂

 

Maar nu is alles voor mij duidelijk en nogmaals bedankt 🙂

Trouwens de zenders van BYU op 15 west liggen er ook af. Niet dat je denkt dat het toch aan je schotel ligt. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...