Bart53 Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Kort geleden een travel vision R7 gekocht maar nu er een duo ontvanger van gemaakt, maar nu moet de module omgezet worden naar duo lnb. Nieuwe software was ingeladen volgens leverancier. Om om te zetten kreeg ik het volgende tekst maar dat werkt niet. Iemand een oplossing? Druk 1x op “menu” , vervolgens drukt u de “Park” en “ent” knop in en u houdt deze ingedrukt. U komt dan in een menu met “type lnb” Selecteer met de pijltjestoetsen naar “ DUO lnb” en bevestig dit vervolgens met de “ ent” knop. De module zal nu opnieuw opstarten en het systeem staat nu goed ingesteld. Selecteer na het opstarten de volgende satellietkeuze: Astra 3 ( & Astra 1). Wacht nu tot u GPS signaal heeft en druk vervolgens op “start” . Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Sprietje Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Heb je de 65cm schotel uitvoering of de 80cm?
Bart53 Geplaatst: 28 januari 2022 Auteur Geplaatst: 28 januari 2022 De 65 cm schotel Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Sprietje Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Ja, die is geschikt voor een duo-lnb, de 80cm-uitvoering niet echt.
Moderator ceesv Geplaatst: 28 januari 2022 Moderator Geplaatst: 28 januari 2022 35 minuten geleden, Bart53 zei: Om om te zetten kreeg ik het volgende tekst maar dat werkt niet. Iemand een oplossing? Druk 1x op “menu” , vervolgens drukt u de “Park” en “ent” knop in en u houdt deze ingedrukt. U komt dan in een menu met “type lnb” Selecteer met de pijltjestoetsen naar “ DUO lnb” en bevestig dit vervolgens met de “ ent” knop. De module zal nu opnieuw opstarten en het systeem staat nu goed ingesteld. Selecteer na het opstarten de volgende satellietkeuze: Astra 3 ( & Astra 1). Wacht nu tot u GPS signaal heeft en druk vervolgens op “start” . Op welk moment van deze procedure werkt het niet? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Bart53 Geplaatst: 28 januari 2022 Auteur Geplaatst: 28 januari 2022 Denk dat de speciale software er niet op gezet is , speciaal voor de Duo lnb Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Bart53 Geplaatst: 28 januari 2022 Auteur Geplaatst: 28 januari 2022 1 uur geleden, Bart53 zei: Denk dat de speciale software er niet op gezet is , speciaal voor de Duo lnb Na menu kom ik niet verder.als ik de laatste 2 indruk is het taal die ik krijg of gaat in parkeerstand.Toch wel 40 maal geprobeerd en mijn vrouw kreeg het ook niet voor elkaar met deze uitleg. Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Moderator ceesv Geplaatst: 28 januari 2022 Moderator Geplaatst: 28 januari 2022 2 uren geleden, ceesv zei: Druk 1x op “menu” , vervolgens drukt u de “Park” en “ent” knop in en u houdt deze ingedrukt. U komt dan in een menu met “type lnb” Druk je de "park" en "ent" knop tegelijk in en houd je die dan ingedrukt totdat je in het lnb menu komt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Bart53 Geplaatst: 28 januari 2022 Auteur Geplaatst: 28 januari 2022 Dat heb ik geprobeerd maar geen resultaat, zo nog een keer proberen Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Sprietje Geplaatst: 28 januari 2022 Geplaatst: 28 januari 2022 Heb je firmware versie Juni 2020: 2.0.10? zie: https://travel-vision.com/Home/firmware-r7/ Ben je ook aangemeld voor de nieuwste firmware update? zie: https://travel-vision.com/Home/aanmelden-firmware-update-r6-of-r7/
Bart53 Geplaatst: 29 januari 2022 Auteur Geplaatst: 29 januari 2022 Ben afgelopen donderdag nog bij leverancier geweest voor reparatie en gelijk een duo lnb meegenomen. Er werd mij verteld dat de software hiervoor er was opgezet. Maar maandag maar even bellen naar leverancier of een ritje naar Werkendam. Had gehoopt dit weekend alles werkend te krijgen, vandaar mijn vraag. Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Bart53 Geplaatst: 31 januari 2022 Auteur Geplaatst: 31 januari 2022 Contact gehad met leverancier en die hadden verkeerde informatie gegeven. Volgorde is menu en daarna menu en park ingedrukt houden.Dan kom je in het lnb menu. Iedereen bedankt voor het meedenken. Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Sprietje Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 Geeft Travel vision nu ook op met welke kop je de duo-lnb in de klem moet zetten en hoe schuin die moet staan?
Bart53 Geplaatst: 31 januari 2022 Auteur Geplaatst: 31 januari 2022 De duo lnb zit standaard in de rechtse klem als je voor de schotel staat. Je moet dan alleen instellen dat er een duo lnb is gemonteerd dan weet de software wat de instellingen moeten zijn. Bij zoeken naar lnb moet je eventueel de lnb iets verdraaien , stand 0 of 1 of 3 ivm gps maar dat wordt aangegeven op bedieningspaneel. Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Sprietje Geplaatst: 31 januari 2022 Geplaatst: 31 januari 2022 Ik vind het maar een vreemde bedoening om standaard de kop van de Astra 19,2 in de klem te zetten. Je gaat de schotel dan uitrichten op de sterkste satelliet. Het signaal van de Astra 23,5 is dan maar van ondergeschikt belang want dit is mede afhankelijk van hoe schuin de duo-lnb is ingesteld en dat is voor elke regio in Europa anders. Het is veel logischer om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten want voor de meeste gebruikers zal de Astra 19,2 een bijzaak zijn en bovendien is het signaal van de Astra 23,5 zwakker dan dat van de 19,2. Ook hierdoor is het belangrijk dat de zwakste satelliet goed wordt uitgericht. Travelvision schrijft op hun site te volgende: Speciaal voor de R6/7 Duo gebruikers zijn er 2 mogelijke zoekfuncties voor ontvangst van de Astra 3 satelliet. Dit kan voor mensen die zich in het grensgebied van het ontvangstgebied (in bijvoorbeeld het zuiden van Spanje) bevinden een oplossing zijn om net wel ontvangst te hebben op Astra 3 met de Nederlandse HD zenders. Dit is natuurlijk geen zekerheid, want als u zich buiten de footprint bevindt heeft u uiteraard geen ontvangstmogelijkheid. Naast de normale Astra 1 (& Astra 3) keuze heeft u ook een Astra 3 (& Astra 1) mogelijkheid. Wij adviseren u in een normale situatie altijd de Astra 1 (& Astra 3) te kiezen, en als u in het grensgebied bent de ander optie Astra 3 (& Astra 1) te proberen. Simpelweg, als de Astra 1 (& Astra 3) optie geen beeld geeft dan de Astra 3 (& Astra 1 ) optie te gebruiken om te kijken of deze wel ontvangst geeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen