Ga naar inhoud


Travel vision R7 Duo lnb


Bart53

Aanbevolen berichten

De duo lnb zit standaard in de rechtse klem als je voor de schotel staat.

Je moet dan alleen instellen dat er een duo lnb is gemonteerd dan weet de software wat de instellingen moeten zijn.

Bij zoeken naar lnb moet je eventueel de lnb iets verdraaien , stand 0 of 1 of 3 ivm gps maar dat wordt aangegeven op bedieningspaneel.

Selecteer na het opstarten de volgende satellietkeuze:  Astra 3 ( & Astra 1).

Wacht nu tot u GPS signaal heeft en druk vervolgens op “start” .

Dit kreeg ik als advies.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

 

U dient in de module nog in te stellen dat u een DUO systeem heeft

 

Druk 1x op “menu” , vervolgens drukt u de “Park” en “ent” knop in en u houdt deze ingedrukt.

U komt dan in een menu met “type lnb”

 

Selecteer met de pijltjestoetsen naar “ DUO lnb” en bevestig dit vervolgens met de “ ent” knop.

 

De module zal nu opnieuw opstarten en het systeem staat nu goed ingesteld.

 

Selecteer na het opstarten de volgende satellietkeuze:  Astra 3 ( & Astra 1).

Wacht nu tot u GPS signaal heeft en druk vervolgens op “start” .

 

Meer hoeft u niet te doen.

Daarna zou het systeem moeten werken.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik vind het maar een vreemde bedoening om standaard de kop van de Astra 19,2 in de klem te zetten. Je gaat de schotel dan uitrichten op de sterkste satelliet.

 

Sprietje, wat zit je toch muggenziften. Bij LNB's die zo dicht op elkaar zitten maakt het echt geen f*****r uit welke LNB in het midden is gemonteerd!

Investeer eens in een fatsoenlijk meetinstrument en controleer eerst je bewering voordat je dat hier plaatst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verschil in signaalsterkte tussen Astra 1 en 3 speelt wel in zuidwest Europa, zuid Spanje en Portugal.

In Nederland maakt het niet veel uit.

 

Maar of daar de afstand tussen de 2 koppen nog optimaal is?

 

Daarom in een mobiele draaibare schotel één kop monteren voor optimale ontvangst!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Old Satterhand zei:

Sprietje, wat zit je toch muggenziften. Bij LNB's die zo dicht op elkaar zitten maakt het echt geen f*****r uit welke LNB in het midden is gemonteerd!

Investeer eens in een fatsoenlijk meetinstrument en controleer eerst je bewering voordat je dat hier plaatst.

Jammer dat je het niet snapt.

Het gaat helemaal niet om het feit dat de Astra 23,5-lnb niet helemaal precies in het brandpunt staat. Het gaat er om dat deze automatische schotel met de kop van de 19,2 in de klem de schotel uitricht op het beste signaal van de Astra 19,2 en niet op het zwakkere signaal van de Astra 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Sprietje zei:

Jammer dat je het niet snapt.

 

Jij snapt het niet, ik reageer op je stokpaardje bewering.

Je wilt een forumlid bewegen een wijziging aan te brengen aan de configuratie van zijn schotel op basis daarvan.

En dat geeft alleen maar verwarring. Hij schiet er echt niets mee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik snap het ook niet helemaal.

Er zit een duo lnb op schotel, afgesteld op Astra 3 en ik laat de tv Philips 22pfk 4209/12 zoeken dan haalt hij zenders Astra 19,2 e binnen maar geen Astra 3.

instellingen tv staat op 1 Sateliet , maar als ik DISEqC 1,0 wil dan moet ik naar 4 Satelieten ,dat zou ik moeten hebben bij duo lnb maar danhaalt de tv niks binnen.wat doe ik verkeerd?

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden schreef ik al:

 

Travelvision schrijft op hun site te volgende:
Speciaal voor de R6/7 Duo gebruikers zijn er 2 mogelijke zoekfuncties voor ontvangst van de Astra 3 satelliet.
Dit kan voor mensen die zich in het grensgebied van het ontvangstgebied (in bijvoorbeeld het zuiden van Spanje) bevinden een oplossing zijn om net wel ontvangst te hebben op Astra 3 met de Nederlandse HD zenders.
Dit is natuurlijk geen zekerheid, want als u zich buiten de footprint bevindt heeft u uiteraard geen ontvangstmogelijkheid.

Naast de normale Astra 1 (& Astra 3) keuze heeft u ook een Astra 3 (& Astra 1) mogelijkheid.
Wij adviseren u in een normale situatie altijd de Astra 1 (& Astra 3) te kiezen, en als u in het grensgebied bent de ander optie Astra 3 (& Astra 1) te proberen.
Simpelweg, als de Astra 1 in de klem optie geen beeld geeft dan de Astra 3 in de klem optie te gebruiken om te kijken of deze wel ontvangst geeft.

 

Hieruit blijkt al wel dat je met de Astra 3 kop in de klem beter signaal hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, Bart53 zei:

Maar ik snap het ook niet helemaal.

Er zit een duo lnb op schotel, afgesteld op Astra 3 en ik laat de tv Philips 22pfk 4209/12 zoeken dan haalt hij zenders Astra 19,2 e binnen maar geen Astra 3.

instellingen tv staat op 1 Sateliet , maar als ik DISEqC 1,0 wil dan moet ik naar 4 Satelieten ,dat zou ik moeten hebben bij duo lnb maar danhaalt de tv niks binnen.wat doe ik verkeerd?

Wanneer je een duo LNB in een automatische schotel zet, zal je om Astra 3 te ontvangen je schotel moeten uitrichten op Astra 1.

We gaan er dan van uit dat je de Astra 1 kop in het midden van de schotel hebt zitten.

Verder zal je de tv ontvanger voor Astra 3 met diseqc moeten schakelen naar uitgang b van de duo lnb.

Voor alle satellieten die je met de centrale kop wilt ontvangen zal je de diseqc op A moeten zetten.

Dit betekent dat je naast je tv een losse stuurkast moet hebben voor het uitrichten van de schotel.

 

Ik begrijp niet waarom je voor deze opstelling, een draaibare schotel met een duo lnb kiest, aangesloten op één tv.

Het bedien gemak wordt er niet beter op.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de Astra 1 kop in de klem:

 

Ja, b voor astra 23 wanneer je de schotel naar astra 1 draait.

 

Draai je de schotel naar astra 3 zal je diseqc a moeten gebruiken.

 

Met een tv met beperkte mogelijkheden om dit aan te sturen zal je de nodige problemen ondervinden.

 

Hoe wordt de schotel eigenlijk aangestuurd, met een eigen bediendeel?

Is er dan een antenne kabel aangesloten op dat bediendeel?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE8F6CBF-274C-4453-9EED-8E1ECC66E107.jpeg.d7fe076bd069c6d7c87856a69d9ac302.jpegSchotel staat nu op een andere stand en nu kwam 1 en 3 binnen en zenders binnengehaald maar gaf aan geen Canal HD zenders( 0) maar ik denk dat de CI module niet werkt alleen Duitse zenders ontvang ik.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...