Ga naar inhoud


Travel vision R7 Duo lnb


Bart53

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je op Astra 1 met de Diseqc "A" van de tv Duitse zenders binnenhaalt, zou je nu zonder de schotel te draaien op de tv op Diseqc ""b Astra 3 moeten kunnen ontvangen.

Meestal moet je dan de zenders opnieuw inscannen in het geheugen van de tv.

 

Je hoek (skew) van de lnb moet dan wel op de juiste stand staan, anders heb je onvoldoende signaal.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Tv heeft wel de satelieten binnengehaald maar dat wisselen lukt nog niet. 
Ik ga denk ik eerst naar proberen via mijn sat 801 de zenders binnen te krijgen en dan via HDMI naar tv want dit krijg ik niet voor elkaar.F0779E99-E3ED-41FD-87F1-B67D1E050C25.jpeg.2bee858b455f76203068576bb1fc6c23.jpeg

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de sat 801 aan de schotel gehangen en verbonden met een tv en nu beeld op Astra 1 en Astra 3.

Dus de Sateliet ontvanger van de Philips tv gebruiken lukt nog niet, zal wel met de instellingen te maken hebben?

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je zal de tv moeten instellen op diseqc 1.0 en bij voorkeur op simpel diseqc, A en B.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit maar 1 sat tuner in.

Kan bij installeren kiezen tussen 1,2, 3 ,4 satellieten bij 3 en 4 kun je diseqc instellen

Had gekozen voor 2 satellieten bij installatie en haalde Astra 19 2 en Astra 23,5 binnen en ook de zenders.

Dus geen diseqc kunnen instellen  bij 2 satellieten.

Kon alleen de zenders van Astra 1 zien en Astra 3 niet.

Toen Astra 1 verwijderd en kon ik de zenders van Astra 3 zien.

Had al een witte CI module aangeschaft maar helaas werkt die niet in de Philips 22pfk4200/12 niet.

Dacht dat die witte module wel werkte met mijn oranje card.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de handleiding doorgelezen, de ontvanger zou Diseqc 1.0 hebben voor maximaal 4 satellieten.

Instelmogelijkheden zijn tot zover ik kan opmaken beperkt.

Zou je bij een duo lnb geen 2e satelliet ontvangen zou je volgens de gebruiksaanwijzing de schotel beter moeten uitrichten.

 

Vandaar mijn eerdere vraag of de LNB skew goed ingesteld staat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb staat de lnb vast ingesteld en kun je hem verdraaien naar links -3  of +3 rechts afhankelijk van gps positie wat de schotel zelf aan geeft.

Wat ik er van begrijp.

Maar ik kan Astra 1  en Astra 3 ontvangen maar ontvanger schakelt niet of ik moet 3 satellieten instellen., weet niet of dat de bedoeling is?

De Sat 801 heeft natuurlijk een zenderlijst van CD, daarmee kan ik wel alles ontvangen.

De opzet was een kastje minder om tv te ontvangen.

En ook het module probleem oplossen, want ik weet niet welke CI module ik nu moet kopen?

Had gelezen dat de witte module voor oranje kaart was.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zenders van de 2 satelieten staan in de lijst van zenders.

maar een paar dagen geleden kwam ik een 7EE444E6-88FE-486E-A9B0-359806DF5B40.jpeg.0cf41b7b4a339e90974ff176a6118739.jpegA55C5AE6-9AC6-4C6A-90D0-F9810076B713.jpeg.a7361d89c0c92af54e9adcb7f9b2a7c9.jpegzenderlijst tegen om binnen te halen, naar nu niet te vinden.
De CI module (witte kaart)werkt niet , kan die defect zijn of kan ik die updaten?

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sorry, maar dit volg ik niet meer.

 

Wat bedoel je met dat je 2 satellieten niet in een zenderlijst krijgt?

Je laat een foto zien van een radio en een tv lijst, die zijn altijd gescheiden.

 

De zenders van Astra 1 zullen in de lijst van 19 graden oost staan, de  zenders van Astra 3 in hun eigen lijst.

13 minuten geleden, Bart53 zei:

De CI module (witte kaart)werkt niet , kan die defect zijn of kan ik die updaten?

Waarom denk je dat die niet werkt?

Heb je het module in je tv gestopt?

Krijg je een foutmelding?

Je tv is geschikt voor het ci module volgens de specificaties.

 

 

Je zal eerst wat moeten ontvangen om het zichtbaar te maken.

En dat probleem heb je tot zover ik kan nagaan nog niet opgelost.

 

Je laat een foto zien van een epg scherm, daarop is alleen de epg van Astra 1 te zien.

 

Je geeft ook niet aan waarom je op een draaibare schotel een duo lnb wilt installeren, daar is die in beginsel niet voor bedoelt.

Een TV met een duo lnb op een draaibare schotel is een configuratie waar je een eigen gebruiksaanwijzing voor zult moeten schrijven, staat er ook maar iets in de verkeerde volgorde zal je geen beeld hebben.

 

Mijn vragen over de lnb skew blijven onbeantwoord.

Op de foto die je plaatste staat de skew verkeerd, zo zal je nooit Astra 3 ontvangen, voor Nederland dient de hoek ongeveer 7 graden te zijn.

Ik vermoed dat je daarom wel Astra 1 kunt ontvangen, maar geen Astra 3, je lnb zal niet juist uitgericht staan.

Je diseqc B of 2 zal gekoppeld moeten worden aan Astra 3 in het menu van je tv.

 

Ik ben bang, dat ik je zonder duidelijke terugkoppeling niet verder kan helpen.

 

Waarom staan al je foto's op hun kant?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...