Ga naar inhoud


MTV 00s gaat niet open via satelliet


astro iris

Aanbevolen berichten

Wat nog steeds niet verklaart waarom E-Sports bij mij niet werkt.  Niet dat dat een drama is (integendeel mss), maar om één of andere onverklaarbare reden gaat daar ergens iets mis mee. Een beetje gelijkaardig aan het MTV 00 probleem.

Er werd daarbij indertijd geopperd dat dit misschien te maken had met het feit dat er ergens bij TVVlaanderen/CDS iets mis stond en bepaalde kaarten geen rechten kregen voor die zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, PLsat zei:

Wat nog steeds niet verklaart waarom E-Sports bij mij niet werkt. 

 

Die werkte bij mij ook niet evenals Mezzo. Daar zou ik dan ook een CI voor moeten gebruiken.

Heb jij een softcam? Als je Oscam gebruikt, dan kun je proberen of de volgende magische regel toevoegen aan oscam.dvbapi ook werkt bij jou:

 

M: 1817:00006A 0100:00006A

 

Dat heet een mapping regel. Waarom dat werkt? Geen idee. Dat kunnen de experts op dit forum vast uitleggen.

 

Die kunnen dan tevens uitleggen waarom die mapping niet werkt voor die erotische zenders.

 

aangepast door Old Satterhand
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, PLsat zei:

Met een M7SAT801.  Dus met materiaal van TVV/CDS zelve

 

Nogmaals, ik ben geen expert op dit gebied en ik ken die CDS ontvangers niet. Kan het zijn dat die geen Viaccess ondersteunen?

M7 is pas enige jaren geleden met die Viaccess codering begonnen.

Dat weet ik, omdat ik zo'n module in 2018 moest aanschaffen om het WK voetbal te kunnen bekijken in 4K UHD.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Klopt, daar heb je een viaccess module voor nodig. Dat is die module met geïntegreerde smartcard.

Dit wordt met de dag interessanter, want als ik volgende week met mijn CI module en kaart naar verdeler ga en hij steekt ze in een ontvanger die Viaccess ondersteunt dan zou het kunnen dat ik beeld heb , ook op MTV00s?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat alléén maar van toepassing op de Dorcel-kanalen en Penthouse Black en niet op MTV00s, want anders kon ik die ook niet ontvangen.

 

En volgens mij zijn die Dorcel-kanalen en Penthouse Black enkel te ontvangen via de module met geïntegreerde smartcard, daar zit de smartcard vast in de module en die kan je er (in principe) dan niet uit halen, laat staan er een grote andere smartcard insteken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Old Satterhand zei:

Die werkte bij mij ook niet evenals Mezzo. Daar zou ik dan ook een CI voor moeten gebruiken.

Heb jij een softcam? Als je Oscam gebruikt, dan kun je proberen of de volgende magische regel toevoegen aan oscam.dvbapi ook werkt bij jou:

 

M: 1817:00006A 0100:00006A

 

Dat heet een mapping regel. Waarom dat werkt? Geen idee. Dat kunnen de experts op dit forum vast uitleggen.

 

Die kunnen dan tevens uitleggen waarom die mapping niet werkt voor die erotische zenders.

 

Die magische mapping regel werkt omdat de ECM voor Seca en Nagra eigenlijk hetzelfde zijn zoals ik eerder heb laten zien.  Ze kunnen dan wel de verwijzing voor CAID 0100 weg laten, zeg maar de ECMpid maar de kaart kan het kanaal nog steeds decoderen zolang dit wordt toegestaan.

 

Als ze in  ECM vertellen dat de kaart niet meer mag antwoorden in seca mode (onversleuteld) gaat die mapping regel  niet meer werken en moet je de kaart  in CAK7 mode initialiseren.  Dit was eerder geval bij Mezzo toen deze nog via de franse CSAT TP kwam op 19.2 oost en bij Fox Sport 2/4 wat nu inmiddels ESPN4 heet en ook weer seca mode ondersteund.

 

Mapping werkt niet voor Dorcel-TV en Dorcel-XXX omdat die geen seca/nagra idents hebben voor onze provider. 

  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op Kingofsat wordt Canal Digitaal al niet meer genoemd als provider bij MTV 00s.

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...