Ga naar inhoud


Dreamset 'couldn't resolve host name'


Mebus

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

 

Al een aantal jaar ben ik een passief meelezer op dit forum en heb ik op deze manier heel veel geleerd over deze mooie hobby. Met jullie hulp ben ik inmiddels thuis in Disecq, Oscam en Multistream. Nu ben ik aan een nieuwe project begonnen, namelijk het aanpassen van mijn zenderlijst in Dreamset om deze te kunnen aanpassen. Ik krijg mijn zenderlijst op mijn Octagon SF8008 echter niet geladen in Dreamset, ik krijg de error 'Couldn't resolve host name'. Als ik de configuration test krijg ik wel vier OK meldingen. Ik las op dit forum dat het aan de Firewall kan liggen, maar ik heb zowel het IP adres van de Octagon als Dreamset als programma toegestaan in Windows Defender. Het betreft de nieuwste versie van Dreamset. Ik heb het gevoel dat ik ergens anders een instelling fout heb, zouden jullie me hiermee op weg kunnen helpen?

 

Laptop is verbonden via Wifi, maar ook via LAN kabel krijg ik zelfde melding. Hieronder schermafbeeldingen.

 

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

 

Groetjes Mebus

 

Hostname.JPG

Setup.JPG

Test.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Er staat 'connecting to Enigma1' en dat komt niet overeen met jouw instellingen die kloppen en werken volgens dreamset.

 

Selecteer je wel het juiste configuratie profiel?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie terugkoppeling!

 

@MichelIk snap niet helemaal waar dat 'connecting to Enigma 1' vandaan komt. Google helpt me hierin niet verder. Is dat een instelling die die vanuit de Octagon haalt, of komt dat door de data die ik in de Box Setup heb ingevuld? Bedoel je met configuratie profiel alles wat ik invul bij de Box Setup, of moet ik daarvoor op een totaal andere plek zijn?

 

@mereltje, ik zie niet precies wat je bedoeld met twee verschillende IP-adressen. Zou je kunnen aangeven waar ik eventueel wat zou moeten veranderen?

 

Bij voorbaat dank!

 

Mvg, 

Mebus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou in de algemene configuratie van dreamset moeten kunnen aangeven wat voor type box je wilt verbinden, een Enigma 1 of 2 type box, alsmede het ip adres van je box.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank voor alle terugkoppeling. Ik kwam al zoekende een topic op dit forum tegen van Hensat (gestart 7 juni 2020), die gaf aan dat hij configuration title veranderd had. Bij mij werkt dat ook (nu Octagon SF8008 2), blijkbaar stonden op de oude naam ergens nog verkeerde instellingen. Ik heb nu de zenderlijst van mijn ontvanger in Dreamset staan.

 

Mvg, 

Mebus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...