Ga naar inhoud


Is Apeldoorn smart?


boudeman

Aanbevolen berichten

Het World Economic Forum (Davos, Klaus Schwab) heeft een project geinitieerd genaamd Smart Cities.

https://www.weforum.org/press/2020/11/in-the-face-of-extraordinary-challenges-36-pioneer-cities-chart-a-course-towards-a-more-ethical-and-responsible-future/

 

In dat kader wordt Apeldooen smart. Er verschijnen overal kastjes op lantaarnpalen, om een volledig wifi netwerk tot stand te brengen.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/door-heel-apeldoorn-hangen-sinds-kort-witte-kastjes-aan-lantaarnpalen-maar-waarvoor-dienen-ze~a34ea3eb/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.startpage.com%2F

 

Het kost de gemeente niets. Alles wordt gefinancierd door.....? Zeggenschap rust niet bij de gemeente en als er vragen uit de gemeenteraad komen, wordt men met een kluitje in het riet gestuurd.

Misschien is de gemiddelde Apeldoorner gelukkig met de wifi mogelijkheid, maar als dit project aangestuurd en waarschijnlijk gefinancierd wordt door het WEF vind ik het een gevaarlijke ontwikkeling.

Met enig googelen is er voldoende info hierover te vinden. Ook tegenstanders uit de diverse bubbels beginnen zich te roeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hopelijk zijn de inwoners van Apeldoorn zelf al smart!

 

De aangehaalde links uit het internet en kranten artikelen bieden mij in ieder geval geen houvast.

Tegenstanders uit diverse bubbels zoals je het poneert kan ik ook helemaal niks mee. Waar gaat het over?

 

Zijn er omgevingsvergunningen aangevraagd voor de nieuwe witte kastjes, of lagen de Apeldoorners te slapen?

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft de foto in het artikel van de stentor. Ik zie daar een standaard Attema kabellasdoos met aan de onderkant een wartel en een stukje witte kabel die via een rubber ring de paal lijkt in te gaan.

Is dit in in scene gezette foto omdat ze een foto bij het artikel wilden hebben? Of is het de aansluiting voor bv een reclame bord, of feestverlichting?

Het lijkt mij in ieder geval geen professineel Wi-Fi punt.

 

PS

Aanleg van een W-Fi netwerk is jaren geleden al in diverse steden gestart. Veel plannen zijn gestopt omdat de ontwikkelingen niet stilstonden en KPN (FON) en UPC/Ziggo met hotspots kwamen. Ook bieden veel bedrijven, vooral horeca en amusement, ook gratis Wi-Fi punten. En uiteraard het steeds goedkoper worden van 3G / 4 G via de mobiele telefoons.

 

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De aangehaalde links uit het internet en kranten artikelen bieden mij in ieder geval geen houvast.

Tegenstanders uit diverse bubbels zoals je het poneert kan ik ook helemaal niks mee. Waar gaat het over?

 

Nou Google maar even op RadioLED dan wordt je een hoop duidelijk. Ik zou hier ook niet vrolijk van worden. Er is als een petitie die dit wil stoppen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Nou Google maar even op RadioLED dan wordt je een hoop duidelijk.

https://stadszaken.nl/artikel/4003/smartproject-apeldoorn-wijst-kritiek-de-deur-zendernetwerk-is-kans-en-geen-bedreiging

 

net als de 5G masten affakkelen is een facebook groep die over technologie bedenkingen uit het niets opwerpt, niet serieus te nemen

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik zou hier ook niet vrolijk van worden. Er is als een petitie die dit wil stoppen.

Jou telefoon mag dus in de openbare ruimte wel volop zijn wifi aanwezigheid uitzenden, maar je wilt wifi ontvangers verbieden in de openbare ruimte?

Waarom zo moeilijk, gewoon (de WiFi) van je telefoon uitschakelen.

Je wordt niet gedwongen gebruik te maken van die kastjes, wanneer jij denkt dat je er niet vrolijk van wordt.

Heeft een hoog aluhoedjes gehalte.

 

TomTom registreert ook precies hoe snel je waar rijdt en verkoopt die gegevens voor verkeer en filemetingen.

Daardoor worden files nauwkeuriger aangegeven en heb je zelf voordeel van de informatie die jij genereert.

 

Mijn auto is ook een rijdende sensor voor de filekaart (geen Tomtom) en wanneer ik een hele harde klapper maak, wordt er onmiddellijk een intercom verbinding gemaakt om te vragen of er hulp nodig is.

 

Alles heeft zijn voor en nadelen.

 

Ik gebruik zakelijk Cisco Meraki acces points, daaruit kan ik ook allerlei verkeersmetingen halen, wie hoe lang en hoe vaak in de buurt van een access point is geweest, zowel wifi als bluetooth bronnen worden gemeten.

Je kan zelfs een heathmap genereren met tijdschuiver waarop je over de dag op een plattegrond het aantal gedetecteerde telefoons grafisch zichtbaar kunt maken.

Het voordeel is dat je daardoor de dienstverlening aan je klanten kunt optimaliseren.

 

Dit meten van verkeersgegevens met Wifi van je telefoon is al jaren aan de gang.

Hoe denk je dat Google dit weet, wanneer je een winkel op Google zoekt?

 

(Omdat jij Google toestemming hebt gegeven de locatie van je telefoon met hun te delen!)

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit een project is, waarbij een firma middels een investering hoopt in de toekomst een leuk zakcentje te verdienen, heb ik er niet zoveel problemen mee. Anders wordt dit als het een pilot project van het WEF blijkt te zijn. Ik hoop dat "wappies" dit boven tafel weten te krijgen, als dit zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, boudeman zei:

Als dit een project is, waarbij een firma middels een investering hoopt in de toekomst een leuk zakcentje te verdienen, heb ik er niet zoveel problemen mee.

er zijn meerdere firma's (in binnen en buitenland) bezig met het netwerk en die willen allemaal een zakcentje verdienen :grin:

wees maar blij dat het niet Huawei geworden is

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...