Ga naar inhoud


M7 Group: Nickelodeon NL, Comedy Central NL vanaf nieuwe Transponder


de vrije fries

Aanbevolen berichten

M7 Group: Nickelodeon NL, Comedy Central NL vanaf nieuwe Transponder

De Luxemburgse mediagroep M7 Group (lid van CANAL+) is begonnen met de parallelle distributie van twee ViacomCBS-programma's - namelijk Nickelodeon Nederland en Comedy Central Nederland.

Beide stations verschenen op de frequentie 12,187 GHz met horizontale polarisatie gecodeerd in Nagravision en Viaccess (Mediaguard is nog niet aanwezig) Ook Spike, MTV NL en TV Oranje zullen waarschijnlijk in dezelfde multiplex verschijnen. Deze drie programma's zijn nog niet functioneel

Het is vermeldenswaard dat op de frequentie van 12.129 GHz met verticale polarisatie de programmapositie "TESTH" verscheen, die ook nog niet actief is (zonder video en audio). Het zal waarschijnlijk bij het station History HD Benelux horen.

Al deze zenders (inclusief nog inactieve programma's op nieuwe frequenties) worden momenteel uitgezonden op de frequentie 11,934 GHz met verticale polarisatie in de multiplex samen met programma's voor de Tsjechische en Slowaakse markt.

Nieuwe technische parameters - Nickelodeon NL, Comedy Central NL:

• Astra 3B ( 23.5 ° E ), frequentie 12.187 GHz, positie H, SR 29900, FEC 2/3, DVB-S2 / 8PSK

bron : parabola.cz en eigen onderzoek

  • Like 1
  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, Schotelspeller zei:

Hoe krijgen ze het er bijgepropt. Maar misschien kan de bitrate van 'HD zender' BBC First van 1900 naar 900. Wat maakt het ook nog uit joh.

Die gedachte had ik ook maar Joyne kon dat ruimschoots en daar waren geen klachten over. Dat zou toen te danken zijn aan de stand der techniek m.b.t. compressie apparatuur. Modernere apparatuur kan bij gelijkblijvende beeldkwaliteit tot een lagere bitrate comprimeren. Ik denk dat Drs IJzerbout hier meer over kan zeggen dan ik.

 

Dus misschien eindigt het hele pakket uiteindelijk ook wel op drie transponders?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, OFDM zei:

Die gedachte had ik ook maar Joyne kon dat ruimschoots en daar waren geen klachten over. Dat zou toen te danken zijn aan de stand der techniek m.b.t. compressie apparatuur. Modernere apparatuur kan bij gelijkblijvende beeldkwaliteit tot een lagere bitrate comprimeren. Ik denk dat Drs IJzerbout hier meer over kan zeggen dan ik.

 

Dus misschien eindigt het hele pakket uiteindelijk ook wel op drie transponders?

De radio bitrates kunnen nog wel omlaag van 160 naar 96 joh. Gaat toch geen mens over klagen. Digitaal! Strak! Stereo! Zonder ruis. Ze kunnen ver gaan hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Schotelspeller zei:

Hoe krijgen ze het er bijgepropt. Maar misschien kan de bitrate van 'HD zender' BBC First van 1900 naar 900. Wat maakt het ook nog uit joh.

 

Dat gaat prima door gebruik te maken van de laatste encoder technieken en het gebruik van variabele bitrate per zender.

Dit is een voorbeeld van de betreffende transponder 12187H (NPO1/3 etc) De getoonde bitrate is bruto.

 

CH-alloc_12187H.jpg.4cff88038ea36b5b033646ea03fab3c0.jpg

 

De individuele netto bitrates (per service, dus video, audio en data).  Let op dit is natuurlijk een moment opname.

datarate_12187H.jpg.4153e78d44d74d1fd14e6feea213c361.jpg

 

21 minuten geleden, Schotelspeller zei:

De radio bitrates kunnen nog wel omlaag van 160 naar 96 joh. Gaat toch geen mens over klagen. Digitaal! Strak! Stereo! Zonder ruis. Ze kunnen ver gaan hoor.

 

Ik denk niet dat dat op een totale bitrate van bijna 58 Mbit enige zoden aan de dijk zet, maar dat wist je zelf ook wel.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal (M7) mag van mij doen wat ze willen, met het verdwijnen van Discovery Networks was voor mij de druppel. Ze bieden absoluut niets meer (extra) t.o.v. de reguliere kabelaanbieder. Canal Digitaal opgezegd en Ziggo als kabelprovider genomen… De sat wordt gebruikt voor de duitstalige zenders en FTA….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Canal Digitaal (M7) mag van mij doen wat ze willen, met het verdwijnen van Discovery Networks was voor mij de druppel. Ze bieden absoluut niets meer (extra) t.o.v. de reguliere kabelaanbieder. Canal Digitaal opgezegd en Ziggo als kabelprovider genomen… De sat wordt gebruikt voor de duitstalige zenders en FTA….

Helemaal mee eens (maar ik kijk niet naar de mof maar naar Engeland).

Ik ben blij dat ik weg ben bij die boevenbende van CDS!

Ik zit nu bij KPN iTV

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Dat gaat prima door gebruik te maken van de laatste encoder technieken en het gebruik van variabele bitrate per zender.

Dit is een voorbeeld van de betreffende transponder 12187H (NPO1/3 etc) De getoonde bitrate is bruto.

 

CH-alloc_12187H.jpg.4cff88038ea36b5b033646ea03fab3c0.jpg

 

De individuele netto bitrates (per service, dus video, audio en data).  Let op dit is natuurlijk een moment opname.

datarate_12187H.jpg.4153e78d44d74d1fd14e6feea213c361.jpg

 

 

Ik denk niet dat dat op een totale bitrate van bijna 58 Mbit enige zoden aan de dijk zet, maar dat wist je zelf ook wel.

 

Heel mooi om die variabele bitrate zo weergegeven te zien! Het is voor mij lastig om uit die transponder zo optimaal mogelijk in een 50 Mbit DVB-C kanaal te passen. Dat wil zeggen welke/ hoeveel zenders moet ik in een ander kanaal overhevelen.

 

Waar ik qua kwaliteit dan nog wel benieuwd naar ben is wat de min- max bitrate per zender bedraagt. Lukt dat ook?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Canal Digitaal (M7) mag van mij doen wat ze willen, met het verdwijnen van Discovery Networks was voor mij de druppel. Ze bieden absoluut niets meer (extra) t.o.v. de reguliere kabelaanbieder. Canal Digitaal opgezegd en Ziggo als kabelprovider genomen… De sat wordt gebruikt voor de duitstalige zenders en FTA….

Dat ze Discovery groep hebben geloosd blijft een slechte actie maar verder zou ik niet weten waarom ze meer zouden moeten bieden dan een kabelaanbieder. Ik denk het voordeel zit in dat je met 1 ontvanger tussen de Nederlandse zenders en alle buitenlandse FTA zapt.

 

@D-boxen KPN is geen boevenbende? Ik zou alleen FTA kijken als de kosten me tegen zou staan.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, OFDM zei:

Dat ze Discovery groep hebben geloosd blijft een slechte actie ....

 

@D-boxen KPN is geen boevenbende? Ik zou alleen FTA kijken als de kosten me tegen zou staan.

Beste OFDM 

CDS is gewoon een onbetrouwbare partner, je moet eens weten hoeveel ontvangers, Ci's, CAMs en smartcards ik heb liggen het heeft me klauwen met geld gekost!

CDS is gewoon een onbetrouwbare partner, van mij mag die op zn reet gaan!

 

 

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, OFDM zei:

Heel mooi om die variabele bitrate zo weergegeven te zien! Het is voor mij lastig om uit die transponder zo optimaal mogelijk in een 50 Mbit DVB-C kanaal te passen. Dat wil zeggen welke/ hoeveel zenders moet ik in een ander kanaal overhevelen.

Geen idee. Het lijkt me lastig. Lukt waarschijnlijk alleen als je er meerdere weglaat. Trial and error? Of toch opnieuw encoderen?

 

12 uren geleden, OFDM zei:

Waar ik qua kwaliteit dan nog wel benieuwd naar ben is wat de min- max bitrate per zender bedraagt. Lukt dat ook?

 

Daar zijn denk ik geen vaste waardes voor te meten, alleen momentopnames.

Die datarates hangen af van het soort programma (talkshow of sport) en ook de framerate speelt een rol.

Film heeft maar een framerate van 25 fps, dus 25 unieke beeldjes per seconde. TV heeft er 50.

Meer werk voor de encoder bij sport dan bij een gemiddelde film dus.

En bij variabele bitrate speelt ook het gebruik van data van de andere services natuurlijk een rol.

Als een sportzender een hogere bitrate opeist, blijft er minder voor de anderen over.

 

Je kunt de gebruikte bitrate (bandbreedte) van een opgenomen programma (x.ts) meten met TS-Doctor.

Tools->Expert Tools->TS Bandwidth-Meter. Deze geeft de min, max. en gemiddelde bitrate van de geanaliseerde Transport Stream.

 

bandwidtmeter.jpg.361ac081f9e5454bf6385b435d57f63e.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2022 om 00:58, de vrije fries zei:

M7 Group: Nickelodeon NL, Comedy Central NL vanaf nieuwe Transponder

De Luxemburgse mediagroep M7 Group (lid van CANAL+) is begonnen met de parallelle distributie van twee ViacomCBS-programma's - namelijk Nickelodeon Nederland en Comedy Central Nederland.

Beide stations verschenen op de frequentie 12,187 GHz met horizontale polarisatie gecodeerd in Nagravision en Viaccess (Mediaguard is nog niet aanwezig) Ook Spike, MTV NL en TV Oranje zullen waarschijnlijk in dezelfde multiplex verschijnen. Deze drie programma's zijn nog niet functioneel

Het is vermeldenswaard dat op de frequentie van 12.129 GHz met verticale polarisatie de programmapositie "TESTH" verscheen, die ook nog niet actief is (zonder video en audio). Het zal waarschijnlijk bij het station History HD Benelux horen.

Al deze zenders (inclusief nog inactieve programma's op nieuwe frequenties) worden momenteel uitgezonden op de frequentie 11,934 GHz met verticale polarisatie in de multiplex samen met programma's voor de Tsjechische en Slowaakse markt.

Nieuwe technische parameters - Nickelodeon NL, Comedy Central NL:

• Astra 3B ( 23.5 ° E ), frequentie 12.187 GHz, positie H, SR 29900, FEC 2/3, DVB-S2 / 8PSK

bron : parabola.cz en eigen onderzoek

Lijkt dus dat mediaguard ook niet meer bij deze zenders gebruikt gaat worden . Kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afwachten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mimisiku zei:

Canal Digitaal (M7) mag van mij doen wat ze willen, met het verdwijnen van Discovery Networks was voor mij de druppel. Ze bieden absoluut niets meer (extra) t.o.v. de reguliere kabelaanbieder. Canal Digitaal opgezegd en Ziggo als kabelprovider genomen… De sat wordt gebruikt voor de duitstalige zenders en FTA….

En 13 uur geleden en 2 uur geleden schreef je  Ik heb alleen Basic+ op een losse kaart (in Seca modus) en dat werkt dus niet….

Die M: regel gebruikik al tijden, maar geen Sport10… ???

aangepast door Rogge

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh,

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...