Ga naar inhoud


M7 Group: Nickelodeon NL, Comedy Central NL vanaf nieuwe Transponder


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Op 16-2-2022 om 14:52, OFDM zei:

Een deel van het ongemak en kosten zijn inherent aan het medium satelliet, de veplichting tot coderen en al dan niet noodzakelijke technologische veranderingen zoals een buiten de band frequentie van RTL 5. Ik herinner mij ook dat Multichoice van analoog naar digitaal ging en de gedupeerde klanten een hypermoderne Pace bagger satelliet ontvanger moesten kopen tegen de roofprijs van 2000 gulden!

 

Maar was er een alternatief dan? MPEG 2 en DVB-S stond in de kinderschoenen. Nog een paar jaar langer analoog blijven tot de prijs zakt? En zijn upgrades in codeersysteem ook niet deels gedreven doordat piraterij dit noodzakelijk maakt?

 

Je bent o.a. vergeten van het overhevelen van Astra 19,2 gr naar Astra 23,5 gr.  Dat was ook weer zo'n voor CD zo'n kromme manier van geld sparen op kosten van de klanten. 

Een armzalig bedrijf. Ik zou er nooit geen cent meer in steken in die gangsters. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Je bent o.a. vergeten van het overhevelen van Astra 19,2 gr naar Astra 23,5 gr.  Dat was ook weer zo'n voor CD zo'n kromme manier van geld sparen op kosten van de klanten. 

Een armzalig bedrijf. Ik zou er nooit geen cent meer in steken in die gangsters. 

Ik ben dat zeker niet vergeten maar ik heb daar ook geen inzicht in. De 19,2 graden positie was ongetwijfeld duurder om te blijven dan verhuizen naar de 23,5 graden. Ik heb er heel veel werk aan gehad en kan bevestigen dat veel zakelijke klanten het waardeloos vonden maar nog niet eens zozeer om de andere positie maar vooral omdat het een geleidelijk proces was, steeds weer aanpassingen en uitgaven.

 

In de tijd voorafgaand aan die verhuizing was het monopolie (inkomsten vanuit omroepen?) van signaal levering aan de kabel kopstations weggevallen. Ik weet het niet precies qua timing. Maar ik vind het heikel om een bedrijf aan te vallen op kosten reductie na te streven. Je zou kunnen zeggen prima als dat ten goede komt aan de abonnees maar dat is nooit duidelijk. Uiteindelijk is het probleem de monopolie positie maar dat is allemaal bekend.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja Ik vind CDS gewoon een onbetrouwbare partner; je investeert er in en dat kost je klauwen met geld, vervolgens moet je weer nieuwe apparatuur aanschaffen, dan weer een nieuwe ontvanger of een nieuwe CAM of een nieuwe CI, dan is er weer een smartcard wissel, wat een gedoe allemaal!  Ik ben blij dat ik weg ben bij die boevenbende!

Ik zit nu bij KPN iTV en kan het iedereen aanraden.

De schotel gebruik ik nu voor FTA.

Die schotel blijft altijd hangen met mijn Stab Italia eronder.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je wel erg overdrijft D-box,  ook bij andere providers moet je wel is investeren. Canal Digitaal is juist langzaam geweest met sommige oude technologie/coderingen uit faseren.  En denk even aan de mobiele telefonie, smartphones, daar gaat het allemaal veel sneller. 

 

Nu ben je in huur model gestapt, dat is makkelijk en voor de meeste mensen prima. Maar dat is dus het nadeel van eigen apparatuur, op den duur is het achterhaald en moet je opnieuw investeren. 

 

Is er overigens al bekend wanneer de zenders officieel over gaan. Dan verwacht ik namelijk een caid 0100 ident want anders gaan ze klachten krijgen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er al jaren bij. Ik weet, dat als ze van seca2 naar seca 3 zijn gegeaan, dat we gratis een nieuwe kaart in de bus kregen.

Tv kijken kost wel (een beetje) geld

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2022 om 00:58, de vrije fries zei:

De Luxemburgse mediagroep M7 Group (lid van CANAL+) is begonnen met de parallelle distributie van twee ViacomCBS-programma's - namelijk Nickelodeon Nederland en Comedy Central Nederland.

Beide stations verschenen op de frequentie 12,187 GHz met horizontale polarisatie gecodeerd in Nagravision en Viaccess (Mediaguard is nog niet aanwezig) Ook Spike, MTV NL en TV Oranje zullen waarschijnlijk in dezelfde multiplex verschijnen. Deze drie programma's zijn nog niet functioneel

 

Hallo.

Hier gaan de zenders Nickelodeon Nederland en Comedy Central Nederland op de nieuwe frequentie nog steeds niet open op de Technisat met CAM 803 module. Op de oude frequentie wel. Melding: geen abonnement voor deze zender.

 

De zenders Spike, MTV NL en TV Oranje zijn wel te bekijken op de nieuwe frequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, HG5812 zei:

 

Hallo.

Hier gaan de zenders Nickelodeon Nederland en Comedy Central Nederland op de nieuwe frequentie nog steeds niet open op de Technisat met CAM 803 module. Op de oude frequentie wel. Melding: geen abonnement voor deze zender.

 

De zenders Spike, MTV NL en TV Oranje zijn wel te bekijken op de nieuwe frequentie.

Merkwaardig, dat officiële cam (nog) geen beeld geven. met oscam, heb ik beeld:

 

commedy central.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens ik zou het gewoon even rustig afwachten. Officieel is er nog niks verkondigd dus ze hoeven ook nog niet te werken.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, sattv4iedereen zei:

Merkwaardig, dat officiële cam (nog) geen beeld geven. met oscam, heb ik beeld:

 

commedy central.jpg

Dat zou te maken kunnen hebben met de CI+1.4 implementatie.. Daarmee kan de kanaallijst worden ingelezen. De nieuwe positie zit nog niet in de lijst en wordt genegeerd…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch… Dat is een Nagra module….

 

Met OScam middels de M: optie in oscam.dvbapi en als je ‘Services’ gebruikt niet vergeten 5274, 5275 en 528B toe te voegen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom verwacht ik ook niet dat op deze nieuwe transponder nog Seca zal verschijnen.. Zelfde truc die ze al jaren succesvol hanteren.. Gewoon de ‘nieuwe’ zenders alleen in de nieuwste codering aanbieden. Wil je ze zien? Dan over… Zie het hoofdstuk ‘Lammetjes en Bèèèèh……’. Onderschat de dreinkracht van kinderen niet!! Maham.. Nickelodeon doet het niet… En dat de hele dag door….. Wedden dat ze toegeven?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Gewoon de ‘nieuwe’ zenders alleen in de nieuwste codering aanbieden.

 

Probleem is dat het - bestaande zenders - zijn en geen nieuwe.  Dan moeten ze ook niet roepen dat de overschakeling is  uitgesteld.  Ik verwacht dus wel dat de seca verwijzing er bij komt. Maar het kan zijn dat ze eerst testen om te kijken hoeveel mensen gaan reageren. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

och, en als dat niet werkt dan gewoon een abbootje nemen bij een payserver.

veel goedkoper en dat werkt ook.

de idioten schieten in hun eigen voet.

  • Like 2

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...