James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 Hallo. Ik heb t volgende probleem. Ik krijg geen kanalen meer via mijn Philips DSR7121. Ik heb de kabel vernieuwd en schotel opnieuw uitgericht. Resultaat. Signaalsterkte beiden hoog. Astra 19.2 en Astra 23.5. Ik maak gebruik van lbnduo van Canal Digitaal. Bij het fabrieksherstellen komen alle (555 kanalen) via Astra 19.2 binnen. Maar geen beeld. BVN werkt wel plus nog andere vrije kanalen. Heb de schotel op zn maximum uitgericht. Gezien de signaalsterkte zou t moeten werken. Heb wel de kanalen gehad werkte altijd zoals t hoort. Weet niet wat de huidige transponder afstellingen zijn!? Zijn die veranderd? Miss. andere waarden inbrengen? Hoop het gauw te verhelpen. Enig idee?? Mvg JamesRVS
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2022 Moderator Geplaatst: 10 februari 2022 4 minuten geleden, James1960 zei: BVN werkt wel plus nog andere vrije kanalen. Is je abbonnement nog geldig en de kaart juist in je ontvanger geplaatst? Kan je wel het info kanaal van Canaldigitaal ontvangen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 Wellicht op de verkeerde satellieten uitgericht? 23.5⁰ en 28⁰? Voor de rest zie @ceesv Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2022 Moderator Geplaatst: 10 februari 2022 9 minuten geleden, Mimisiku zei: Wellicht op de verkeerde satellieten uitgericht? 23.5⁰ en 28⁰? 46 minuten geleden, James1960 zei: BVN werkt wel Hij ontvangt in ieder geval Astra 1, op 19 graden oost. Verkeerde kop in de klem zou dan in 19 en 16 graden resulteren. Wanneer hij wel het info kanaal ontvangt is zijn ontvangst in orde. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 Beste James1960 Welkom op dit forum. Hoe is jou probleem ontstaan? Zomaar van de ene op de andere dag? Signaalsterkte is niet zo belangrijk maar wel de signaalkwaliteit en hoe hoog is die van beide satellieten?
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2022 Moderator Geplaatst: 10 februari 2022 54 minuten geleden, James1960 zei: Ik heb de kabel vernieuwd en schotel opnieuw uitgericht. Resultaat. Signaalsterkte beiden hoog. Astra 19.2 en Astra 23.5. Ik maak gebruik van lbnduo van Canal Digitaal. Hij heeft dit aangegeven. BVN en vrije kanalen worden wel weergegeven. Had de Philips DSR 7121 geen probleem met de weergave van de sterkte van de satellieten?, Wanneer hij het Canaldigitaal info kanaal niet ontvangt staat de schotel verkeerd uitgericht of heeft hij de verkeerde hals in de klem zitten. Ontvangt hij het info kanaal wel heeft hij een decodering probleem. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 (aangepast) Ik ben ook wel benieuwd waarom hij de coaxkabel vernieuwd heeft. Wat was de aanleiding daarvoor? En welke coax heb je nu, merk en type? 10 februari 2022 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2022 Moderator Geplaatst: 10 februari 2022 Hij heeft nog een detail vergeten, de schotel lijkt niet in Nederland te staan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Geplaatst: 10 februari 2022 1 uur terug, ceesv zei: Is je abbonnement nog geldig en de kaart juist in je ontvanger geplaatst? Kan je wel het info kanaal van Canaldigitaal ontvangen? dat zal ik vanavond ff checken. kaart is nog geldig heeft doorgaans gewerkt
James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Geplaatst: 10 februari 2022 17 minuten geleden, ceesv zei: Hij heeft dit aangegeven. BVN en vrije kanalen worden wel weergegeven. Had de Philips DSR 7121 geen probleem met de weergave van de sterkte van de satellieten?, Wanneer hij het Canaldigitaal info kanaal niet ontvangt staat de schotel verkeerd uitgericht of heeft hij de verkeerde hals in de klem zitten. Ontvangt hij het info kanaal wel heeft hij een decodering probleem. zal dit checken vanavond heb kop in 23,5 gr zitten altijd gehad en heeft altijd gewerkt
James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Geplaatst: 10 februari 2022 1 uur terug, Sprietje zei: Ik ben ook wel benieuwd waarom hij de coaxkabel vernieuwd heeft. Wat was de aanleiding daarvoor? En welke coax heb je nu, merk en type? de kabel was versleten de buitenkant was gebarsten hier en daar.
James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Geplaatst: 10 februari 2022 1 uur terug, ceesv zei: Hij heeft nog een detail vergeten, de schotel lijkt niet in Nederland te staan. Ja idd even niet aan gedacht. staat in zuid zweden Kalmar län
James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Geplaatst: 10 februari 2022 1 uur geleden, Sprietje zei: Beste James1960 Welkom op dit forum. Hoe is jou probleem ontstaan? Zomaar van de ene op de andere dag? Signaalsterkte is niet zo belangrijk maar wel de signaalkwaliteit en hoe hoog is die van beide satellieten? alles begon met het wegvallen van zenders, deed een nieuwe uitrichten van schotel. signaal kwaliteit is 0% zag ik gisteren. zie alleen de groene blokken daar staat signaalsterkte.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 februari 2022 Moderator Geplaatst: 10 februari 2022 De duo LNB van Canaldigitaal staat bekend om het uitvallen van (gedeelten) van de LNB. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
James1960 Geplaatst: 10 februari 2022 Auteur Geplaatst: 10 februari 2022 1 minuut geleden, ceesv zei: De duo LNB van Canaldigitaal staat bekend om het uitvallen van (gedeelten) van de LNB. zal dan toch de LNB vervangen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen