Ga naar inhoud


Kan geen abonnement afsluiten!


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wij zijn voornemens om ons op Kabel TV te abonneren en omdat Ziggo prima schijnt te bevallen heb ik gisteren op de Ziggo site een aanvraag ingediend.

Wie schetst mijn verbazing toen ik een melding kreeg dat het niet mogelijk is om op mijn postcode 6852 (ZH) een abonnement op Ziggo te kunnen afsluiten en dat ik maar naar Caiway moest gaan!!!

Schijnbaar levert Ziggo gen abonnement meer via koper en Caiway heeft hier met glasvezel het alleenrecht.

Blijft toch vreemd…

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


De administratie van Ziggo is niet altijd in orde en dan krijg je te zien dat er geen aansluiting in jouw huis is, of Ziggo denkt dat die er wel is maar hij is er niet..

Kijk eens goed of je geen coaxaansluiting in huiskamer om meterkast vind. Vraag eventueel ook bij buren na.

 

 

PS

De laatste jaren zijn er in sommige steden nieuwbouwwijken gemaakt met glasvezel maar geen coaxnetwerk. Woon je soms in zo'n wijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dat heel frustrerend als je de "quality of service" en of zenderlijst bekijkt?

Ik zou de zenderlijst eens vergelijken met de Caiway.

 

Anders moet je verhuizen :grin: heb ik ook gedaan, weet je nog?

betreffende DAB+

betreffende DVB-T2

betreffende DVB-S2

was niets redelijk te ontvangen

 

nu ik Pionewbie 's reactie zie zou ik eens kijken of je het giganet kan aboneren van Ziggo

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caiway levert volgens mij dezelfde kanalen als Ziggo.. Veel verschil zal er niet inzitten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn meterkast zit wel degelijk een Kabelaansluiting via koper (coax).

Dit weet ik zeker want 2 jaar geleden had ik op dit adres via Caiway 250 Mb Internet via glas en TV via coax.

 

Dat Den Hoorn (ZH) v.w.b. glasvezel in het Caiway gebied ligt is mij bekend.

Maar dat is toch naar mijn mening geen reden voor Ziggo om Internet via coax aan te bieden tenzij zij dit niet meer via coax leveren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was misschien niet helemaal duidelijk.

 

Den Hoorn (Midden-Delftland) ligt in het verzorgingsgebied van Caiway.

Bij coax (DVB-C) is het niet mogelijk om verschillende providers te kiezen.

Technisch kan dat wel, maar er is geen enkele andere provider in geïnteresseerd.

Daarom kun je er bij Ziggo geen abonnement voor afsluiten, het ligt niet in hun verzorgingsgebied.

 

Ik hoop dat dit wat duidelijker is?

 

Het kan overigens goed zijn dat Caiway geen DVB-C meer aansluit in gebieden waar glasvezel is aangelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit begrijp ik niet helemaal.

Als ik een ‘Vergelijker’ raadpleeg dan zie ik toch o.á. KPN, Online en TxMobile in beeld verschijnen die Internet + TV via coax kunnen aanbieden, dus waarom dan niet door Ziggo?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Jürgen zei:

Dit begrijp ik niet helemaal.

Als ik een ‘Vergelijker’ raadpleeg dan zie ik toch o.á. KPN, Online en TxMobile in beeld verschijnen die Internet + TV via coax kunnen aanbieden, dus waarom dan niet door Ziggo?

 

 

Het kabelnet is daar niet in bezit van Ziggo, je zit dus niet in hun verzorgingsgebied.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...