Ga naar inhoud


De beste TV's van 2022


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Er is niets beters dan Telefunken.

 

Als we dan toch bezig zijn met niet onderbouwde uitspraken…. 😛

 

Zelf heb ik een Samsung Qled, de 75” Q90R, het topmodel van 2-3 jaar geleden. Ik heb toen alles uitgebreid bekeken en mij beviel het beeld van de LG C-serie OLED het beste, maar vond ik voor algemeen huiskamer gebruik niet helder genoeg. Dan was die samsung met 255 local dimming zones ‘the next best thing’.
 

Daar is zwart ook echt zwart, met uiteraard een paar kleine nadelen zoals lichte blooming. Dat weegt niet op tegen de winst op helderheid bij gebruik in een heldere woonkamer met zon inval.

 

Ik koop nooit meer een Panasonic. Al zijn de TV’s qua hardware uitstekend! Is dat bedrijf gewoonweg niet in staat fatsoenlijke software te maken en onderhouden en dat gaat van Airco tot TV helaas.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat klopt ook. De site heet "Bestgetest" maar dat geldt niet voor die Samsung. Er staat ook alleen maar dat er een bak licht uit komt.

 

De best geteste is een LG.

 

 

Poosje geleden vroeg de buurvrouw of ik een tv wilde bestellen

voor het voorhuis. Zij hebben daar geen sjoegge van en geen

zin om erin te verdiepen.

 

Na een zoektocht en veel reviews lezen was het wel duidelijk.

Mijn keuze is gewoon gevallen op een OLED van LG, was ook de

beste keuze bij de Consumentenbond.

 

Geïnstalleerd en écht, een plaatje zó fraai en werd gelijk jaloers.

(heb zelf nog een LCD-tje maar meestal gebruik ik mijn beamerscherm)

 

Er zat op de LG een galerij met schilderijen. En dat was zó levensecht

dat je echt dacht dat de gefake(d)(t)e lijsten er omheen echt waren.

Het spatte van het scherm. Ook de oude gipsen lijsten zaten om oude

schilderwerken. Mensen die binnenkwamen wisten niet wat ze zagen. 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan ik bevestigen, ik heb zelf ook een 65" LG OLED van de 8e generatie.

In verbinding met een van de laatste Vu+ 4K ontvangers een subliem beeld!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Michel zei:

Ik koop nooit meer een Panasonic. Al zijn de TV’s qua hradware uitstekend! Is dat bedrijf gewoonweg niet in staat fatsoenlijke software te maken en onderhouden

nou ik weet niet welke Panasonic het betrof / betreft want dat verschilt van jaar tot jaar

 

maar ik wil nog even aan deze herinneren:

Quote

Panasonic’s Firefox OS is dead, long live Firefox OS

 

en inmiddels hebben ze op Panasonic nu, net als de rest, Android TV als software erop

 

dus eh wat is het verschil met de LG software? Het WEB OS van LG zelf?

Misschien is dat mooi maar het bepaald niet de "beste TV"

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Michel zei:

Als we dan toch bezig zijn met niet onderbouwde uitspraken…. 😛

 

Dat is het niet waar het om gaat.

Iedereen heeft een andere perspectie van wat een goede TV is.

Ik heb in mijn huiskamer de TV zo ingesteld dat de kleuren en kontrast er niet "uitknallen". Dat ervaar ik op de lange duur als vermoeiend en ook zeker niet natuurgetrouw.

Kijk ik overdag naar de TV dan maak ik het in de huiskamer wat donkerder en heb altijd achter de TV wat lichtjes aan om mijn ogen aan de kleurtemperatuur te laten wennen. En het kijkt plezierig.

Misschien komt het omdat ik beroepsmatig veel met het beoordelen van beelden te maken heb en onze controlrooms daar is zowieso geen daglicht.

Uiteraard is het geluid ook belangrijk maar ik heb nog nooit een display gehoord met een goed geluid. Dat gaat moeilijk met vlakke TV´s.

Dus daarom natuurlijk extern geluid via een goed stel speakers.

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ga voor Loewe... 😀

 

Reden: Heeft het OLED scherm van LG, en twee ingebouwde satellietontvangers met dubbele CI slot, dus twee gecodeerde kanalen tegelijk kunnen opnemen. Niet dat ik dat nog zoveel doen 😪 er valt niet zoveel leuks meer te zien. 

 

Maar deze is ook al weer drie - vier jaar oud, dus misschien zijn er nu andere toestellen die hetzelfde kunnen. Ik wil in ieder geval geen externe satellietontvanger meer, daar heb ik geen ruimte meer voor (toestel hangt aan de muur) en alles met dezelfde afstandbediening die ik niet meer zelf hoef te programmeren heeft ook zijn voordelen.

 

Voor het geluid hangt er een Sonos Arc onder. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ga voor Philips. Een nieuwe 936 die heeft ook een LG OLED+ (EVO) paneel. Deze heeft ook een prima ingebouwde sat ontvanger. Ik vind het een groot voordeel ten opzichte van mijn oude losse sat ontvanger. Veel sneller, beter beeld, één afstandsbediening. Alles werkt zoals het moet, geen gezeur meer met onstabiele software images en niet werkende extensies. Android TV heeft de meeste apps en een actieve ondersteuning.

Ook de Soundbar van B&W is geïntegreerd in dit model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2022 om 13:46, Drs. IJzerbout zei:

Ik vraag me af of de "testers" hiervoor überhaupt een opleiding hebben genoten.

 

Ze zeggen dat ze met Tweakers samenwerken. 

 

 

15 uren geleden, Con zei:

was ook de

beste keuze bij de Consumentenbond.

 

Daar heb ik geen hoge pet van op.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Psychosammie zei:

Ze zeggen dat ze met Tweakers samenwerken. 

 

Dus dan hebben ze een cursus met afsluitend examen gevolgd in Colormetrie en alle andere belangrijke aspecten van display techniek?

Of weer zo´n plakaat dat je de cursus gevolgd hebt...dat je er was. Daarvan heb ik er zoveel dat ik mijn bureau er mee vol kan behangen.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Psychosammie zei:

Daar heb ik geen hoge pet van op.

Weer zo'n sweeping statement zonder enige onderbouwing.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2022 om 12:19, ceesv zei:

Een moderne Oled in een heldere kamer werkt ook prima.

De lichtopbrengst is voldoende voor normaal gebruik.

 

De zwart waarden zijn nog steeds ongeëvenaard evenals de natuurgetrouwe kleurweergave.

 

Ik vind Grundig het allerbeste merk dat er is, maar heb vorig jaar toch een LG G1 EVO Oled 77 inch gekocht. LG claimt dat dit scherm zo'n 20% helderder is dan de voorganger en ik heb dan ook niets te klagen over de helderheid van dit scherm in mijn door de zon beschenen huiskamer. 's Avonds kan deze LG zich echt onderscheiden van de concurrentie als Netflix met Dolby Vision vertoond wordt. Het 5.1 geluid doet de rest.

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...