Ga naar inhoud


KABELIO CH CI+ CAM


Aanbevolen berichten

Hoi,

iemand hier op SAT4ALL zelf al de ervaring met deze module gemaakt voor het Zwitserse pakket dat je op 13 Oost kunt ontvangen?

Hij werkt in de Vu+ blijkt uit ervaringen van het VTI forum (vanaf DUO2 en SOLO2 en de nieuwere 4K receivers)

 

Ik kan er binnenkort een krijgen

LCN_Kabelio_long_Juli_2021.pdf

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
Op 13-2-2022 om 09:09, Tonskidutch zei:

Hoi,

iemand hier op SAT4ALL zelf al de ervaring met deze module gemaakt voor het Zwitserse pakket dat je op 13 Oost kunt ontvangen?

Hij werkt in de Vu+ blijkt uit ervaringen van het VTI forum (vanaf DUO2 en SOLO2 en de nieuwere 4K receivers)

 

Ik kan er binnenkort een krijgen

LCN_Kabelio_long_Juli_2021.pdf 61.95 kB · 56 downloads

 

Ja, sinds 2 weken actief en werkt perfect met mijn Open Pli, behalve 4 duitse zenders waar CI+ is vereist. Daar heb ik in een ander topic erover geschreven.

VTI en BH draaien niet zo goed volgens mij op mijn Duo 4K en heb liever Pli.

En je hoeft per sé geen adres in Zwitserland te hebben om de kaart te krijgen.

Vu+ Duo 4K SE, Selfsat HD22, TivuSat, Kabelio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Tonskidutch

Ik heb hier nog zo'n Sat Access-kaartje uit 2007 ofzo. Deed het prima in een Viaccess-cam. Maar nu al meer dan tien jaar lang geen beeld meer via dat kaartje.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjahhhh, dat was nog Viaccess 2.3.. Inmiddels zitten we op 6…. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noordzee,

voor Kabelio is die CI+ bedoeld en dat is dus voor een eigen zenderpakket in Panaccess codering.

 

Die smartcard die jij bedoelt was voor de Zwitserse satelliet zenders in Viaccess inmiddels versie 5 en 6. Kun je zien op Kingofsat.net daar staat altijd ook de soort codering erbij.

 

Een kaartje zoals jij hebt maar dan de nieuwere Viaccess versies kun je nog steeds krijgen , zie https://www.broadcast.ch/fernsehen/satellit-dvb-s/#sat-access-karte

Je moet ingeschreven staan op Zwitsers adres etc en dan is dat abo niet eens zo duur. Maar elk jaar verlengen is wel nodig. Staat in de link die ik gaf.

De CI+Cams die ermee werkt staan hier https://www.broadcast.ch/fernsehen/satellit-dvb-s/#ca-module

Die zijn op de tweedehands sites heel gunstig te krijgen want ook in Zwitserland is er een groot verloop onder de satelliet kijkers.

 

 

 

  • Like 1

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Je kunt op de bekende internationale veilingsite Kabelio CAMs kopen die voor een jaar geldig zijn voor 189 euro, dus adres in Zwitserland is inderdaad niet per se nodig.

Het is een mooi pakket, alleen jammer dat Servus TV er niet bij zit in verband met de F1. Commentaar is goed bij ORF/Servus F1.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er alleen op reageren dat je natuurlijk eerst kijkt welke zenders op dat abonnement worden aangeboden.

En Servus TV heeft er dus niets mee te maken.

Boevendien kun je altijd wel een CI-Cam kopen op een of andere manier.

Daar ging het Topic niet over.

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

? Hoezo 'boeven'? Of jij de kaart nu buiten Zwitserland gebruikt of iemand anders hem te koop aan bied voor gebruik buiten Zwitserland; ik zie het verschil niet.

Mag in principe allebei niet.

Ik vermoed dat die CI-CAM's gewoon in Zwitserland te koop zijn met een jaar geldigheid. Dus iedereen kan er daar 1 kopen op vakantie en meenemen naar huis voor een jaar.

 

ServusTV is dus wel degelijk relevant voor wie F1 wil kijken, want dat wordt half op ORF en half op ServusTV uitgezonden.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Italieman zei:

Ik vermoed dat die CI-CAM's gewoon in Zwitserland te koop zijn met een jaar geldigheid.

wellicht heb je de hele thread niet gelezen, want dat wat je in je bericht stelt en het citaat is onjuist.

 

En wat men vergeet, het was mij ook te doen om BBC en die vang je niet met Viaccess kaartje maar met de CI+ Cam

Screenshot_11.thumb.png.528c809867cc20357af172b7b582eb3a.png

 

aangepast door Tonskidutch

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik las nergens iets over BBC. Als je het om BBC gaat, is volgens mij op de langere termijn gewoon een grote schotel van Laminas of Aerby goedkoper. Kun je ook makkelijker op meerdere televisies kijken. Al moet je natuurlijk wel een grote schotel (2,5 meter, 3 meter) kwijt kunnen.

 

Verder zijn die CAM's gewoon te koop met een jaar geldigheid. Op de bekende veilingsite maar ook gewoon bij satellietzaken in Zwitserland.

 

Du erhälst von uns einen Freischalte-Code für 12 Monate, das Kabelio Module kannst du danach bequem 12 Monate verlängern. 

 

Maar goed, de thread zal hier inderdaad wel niet over gaan, maar over 1 of ander ingewikkeld technodingetje.

 

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit kaartje heb je in Zwitserland trouwens helemaal niet zo'n grote schotel nodig voor BBC/ITV-Channel4&5MapBase-Astra2E10773-v1009.thumb.jpg.99cfecf556f3eae868a0e87f63fe5ed6.jpg.

Dus vanwaar dan interesse in Kabelio voor BBC-ontvangst in Zwitserland?

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als pakket is het zeker te overwegen als je alleen een LNB monoblock 19,2 + 13 Oost op de wok hebt staan, naast het feit dat je ook de Zwitsers en Oostenrijkers erbij wilt kun je dan toch ook ITV en BBC kijken.

 

het gaat dus niet om één op één, het is een gecombineerd zenderpakket dat dus interessant is !

 

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...