Ga naar inhoud


foto papier


blitz10

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Daar is veel over geschreven.

Klik!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste is dat je HP printer firmware de juiste dichtheid en verzadiging aan inkt spuit op dat "type" papier.

Als je al die soorten kent die jullie produceren daar, waar jij werkt, is in het labo natuurlijk al een belangrijk aspect of er "bleeding" optreed.

Het bloeden van inkt via de vezels en dat is echt heel verschillend, maar op glossy paper moet er eigenlijk een zelfde normering gelden.

 

HP foto papier is in ieder geval veel te duur.

@blitz10

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur ze altijd online op naar de kruidpleister.

Dat geklier met inkjet printers, het marginale resultaat en het vervagen/verkleuren van de afdruk ben ik helemaal zat.

Daarnaast als je alles bij elkaar optelt dan denk ik op mijn beurt mooi dat het kan maar voor mij hoeft het niet.

 

 

aangepast door theparasol
typo zin liep niet
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, theparasol zei:

Daarnaast kun je uit formaten kiezen royaal buiten het bereik van je eigen drukkerij.

 

how how how, zei Hoss Cartwright, mijn drukkerij

aha ach so, jij bedoeld je eigen printertje als eigen drukkerij :wink:

ja de professionele drukkerij kan tot 2,5 meter hoog aan 16 meter lang afdrukken / printen

grotere machines heb ik ook over gelezen, heel duur

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

8ea98021c22ab66ed3cfe39930743ec1.jpg

Volgens mij was dat Hoss...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik print ook alleen nog extern, maar er is in je buurt beslist beter dan kruitvat of trekpleister.

Dat weet @blitz10 ook wel.

 

Echter heb je zo'n kast staan met peperdure inktcartridges dan gebruik je hem toch?

Tijdje terug een Epson Eco-tank printer gekocht. Een slordige 300 euries maar wel met inkt voor 60.000 prints. Oké, dat zal wel wat overkill zijn maar ook ik werd het zat met die cardridges. En hij maakt geweldige afdrukken op papier van 456.inkt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik een laserprinter, geeft tegenwoordig redelijke fotokwaliteit.

Dat gedoe met die peperdure inkt ben ik helemaal zat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij precies hetzelfde.

Ik ben die cartgidges ook helemaal zat.

Ik print privé al heel weinig en wil ik dan is wat printen dan zijn die kl*te cartridges niet leeg maar uitgedroogd.

Dus moet ik wat printen dan op de zaak of ergens anders.

Die cartgridges komen me over dwars de strot uit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer alles zo papierloos mogelijkte doen en mijn laserprinter heeft het heel erg rustig de laatste jaren. Gelukkig kunnen de cartridges niet uitdrogen zoals bij die vreselijke inkjet dingen.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...