Ga naar inhoud


foto papier


blitz10

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En voor die ene keer dat je iets op glanzend fotopapier wilt afdrukken ga je naar de fotowinkel, klaar terwijl je wacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, ceesv zei:

Ik gebruik een laserprinter, geeft tegenwoordig redelijke fotokwaliteit.

Dat gedoe met die peperdure inkt ben ik helemaal zat.

Maar die cartridges voor een laserprinter zijn ook niet goedkoop, daarnaast de kosten voor een nieuwe drum na zoveel afdrukken, nieuwe waste unit enz. en dan na 10 keer nieuwe cartridges gaat je printer stuk en is dan tegen bijna de nieuwprijs wel weer te repareren.

Koop je een nieuwe dan passen de oude cartridges weer niet want nieuwe printers die werken met de oude cartridges die zijn er niet meer.

En ja die Epson eco tank lijkt een stuk goedkoper wat inkt betreft, maar die printer is zelf juist weer dubbel zo duur, dus links om of rechtsom betaal je nog steeds veel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Epson eco tank lijkt een stuk goedkoper wat inkt betreft

Ik had een eco-tank ET 7700 en heb het ding weggegeven, wat een onding! Als je hem een week niet gebruikt had duurde het een hele tijd voordat je weer vlekvrije printjes had, kostte stapels papier, en je moest diverse keren de koppen doorspuiten voordat het een tijdlang goed ging. Qua inkt verbruik viel het inderdaad allemaal mee, ik heb de eerste flessen niet leeg gekregen. Maar er zit ook een bakje in waar de overtollige inkt in wordt opgevangen, en dat moet je wel regelmatig vervangen, nog voor het vol is, anders krijg je ook daardoor weer vlekken. 

 

Ik heb nu een brother kleurenlaser printer, zal misschien een paar cent duurder zijn per afdruk, maar ik gebruik veel minder papier en heb vooral veel minder ergernis. En de paar foto's die ik afdruk doe ik met een Canon Selphy. Mooier dan een inktjet afdruk!

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik druk geen foto's af. Heb daarom een Brother Z/W laserprinter.

Is toch al minimaal 7 jaar oud.

 

Toner 38 euries en huismerk 10 euries goedkoper.

Drum 65 euries en huismerk 37

 

Goedkoop printertje dus.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou had ik een A3 + inkjetprinter van Epson met rollader voor 25 meter papier.

De glossy A0 rol (90 cm) kocht ik van het bureau en zaagde hem in 3 stuks rollen met de lintzaag.

Ik had destijds een perfecte print voor omgerekend 2€ op A3 papier met inkt cartridges origineel Epson.

 

Maar eenmaal de koppen helemaal uitgedroogd waren koste me de reparatie 512€ in Breukelen.

Heb ik een half jaar lol van gehad en toen was die weer helemaal uitgedroogd. Behoorlijk lullig dus.

Als ik foto's print voor privé gebruik ga ik tegenwoordig naar de copyshop en daar kost me een A3 glossy 3€ per blad.

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dat diepte reinigen vooral niet te vaak want daar zit het grote manco van die Epson printers, die werken nl. ook met een wastetank en als hij denkt dat die vol zit dan mag je gaan betalen om dat weer te gaan resetten (inktkussens vervangen en de teller resetten)

Iets wat je simpel zelf kunt doen als je een beetje handig bent maar volgens Epson kan dat dus niet en mag je de prijs van een halve printer betalen om in 10 minuten even de onderkant los te schroeven en de kussentjes vol inkt uit de houder te halen en nieuwe te plaatsen.

aangepast door gerrit B
toevoeging

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je dus niet nieuw aanschaffen die kan Epson alleen zelf vervangen (zeggen ze)

Heb hier dus inmiddels 2 printers staan met dezelfde klacht. (kussentjes kun je gewoon uitspoelen en laten drogen)

Je kunt op het internet dan wel een stukje reset software vinden maar die is alleen tegen betaling te gebruiken en met een verstopte printer ben je zo door je diepte reinigingen heen en is je dure printer gewoon onbruikbaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit vast geen sensor op de kussentjes. Na zoveel afdrukjes gaat de printer er vanuit dat de kussentjes vol zitten.

Mijn printer zeurt nu al 2 jaar dat de drum op is. Maak nog steeds strakke printjes.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, minplus zei:

Of is hij geprogrammeerd om na x afdrukken kapot te zijn?

Er zit dus een teller in, ga maar eens zoeken op reset epson inktwaste counter

hier een linkje

waar je 1 keer een deel van de counter gratis kunt resetten, wil je hem helemaal resetten dan kost het geld.

En nee er zijn geen key's te vinden om het helemaal gratis te regelen (ik heb ze niet kunnen vinden) en Epson geeft zelf ook geen mogelijkheid en zegt deze reset software niet te kennen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, minplus zei:

Ik gebruik een Epson met grote containers. Probleemloos geval. Moest wel een keer toen ik hem erg lang niet gebruikt had een dieptereiniging moeten doen, maar daarna weer probleemloos.

 

Ik heb ook heel veel plezier van de Epson Ecotank.

Doe een paar printjes in de week.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik print dan wel iets meer in de week en dacht goedkoop uit te zijn met zo'n ecotank maar dat viel dus vies tegen, met de vakantie 3 weken stil gestaan en wazige printjes dus even reinigen maar geen verbetering, dus nog een keer reinigen zoals geadviseerd en nog een keer en nog een keer maar nog steeds strepen en maar gedeeltes van de letters geprint.

Na een aantal keren de melding die ik nog niet kende en na het nodige zoeken bleek het dus de inktkussentjes te zijn die vol zaten.

deze schoongemaakt en gedroogd maar de melding bleef dus Epson gebeld in Utrecht en deze gaf aan dat ik de printer maar op moest sturen en dat de reparatiekosten zo'n 145 euro zouden zijn .

Aangegeven dat dit toch wel heel veel geld was voor een printer van 275 maar het was gewoon kiezen of delen repareren of een nieuwe kopen en zelf resetten was niet mogelijk.

Dit manco ook bij de consumentenbond gemeld

ecotank Epson geeft problemen.

en bleek dus niet de enige te zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...