Ga naar inhoud


Netflix - geen NL ondertitel op één Spaanse serie


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wij overwinteren in Spanje en kijken daar heel veel naar Netflix met NL ondertiteling.

Ik heb hier in Spanje de afgelopen jaren nog nooit problemen ondervonden met de NL ondertiteling, dus ook niet met Spaanse series.

Zo kan ik b.v. naar La Casa de Papel met NL ondertiteling kijken en dat is toch echt een Spaanse serie.

Gisteren wilde ik naar seizoen 2 van de Spaanse serie Toy Boy kijken en toen constateerde ik dat in deze serie geen NL ondertiteling beschikbaar, naast Spaans alleen Engels.

Ook seizoen 1 was alleen in Spaans en Engels beschikbaar terwijl ik eerder seizoen 1 met NL ondertiteling bekeken heb maar ik denk dat ik die thuis in NL heb gekeken.

Wat kan de reden zijn dat waarom deze serie niet en andere Spaanse series hier wel een NL ondertiteling beschikbaar hebben?

 

Kan iemand de serie Toy Boy opstarten en kijken of in NL de NL ondertiteling wel beschikbaar is?

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

In België is het tweede seizoen van Toy Boy beschikbaar in Originele taal (Spaans) en Nederlandstalige ondertiteling.

Verdere mogelijkheden zie screenshot.

 

 

ScreenShot171.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad.

 

➡ Nederlandse ondertiteling op Netflix in het buitenland

Omdat het aanbod per land verschillend is kan het ook goed zijn dat er op vakantie geen Nederlandse ondertiteling aanwezig is bij bepaalde titels. De film of serie die je in Nederland kijkt kan dan wel in het buitenland aanwezig zijn, maar de Nederlandse ondertiteling ontbreekt dan. Dat kan, omdat niet alleen de beelden aangekocht moeten worden door Netflix, maar ook voor de ondertiteling moet betaald worden. Gelukkig zijn de meeste Netflix Originals wel voorzien van Nederlandse ondertiteling. Bovendien is er een handige link waarmee je kunt controleren welke titels er beschikbaar zijn met Nederlandse ondertiteling. Hiervoor moet je natuurlijk wel al in het buitenland zijn. Klik HIER om die lijst te bekijken.

Een manier om wel met Nederlandse ondertiteling te kunnen kijken naar een film of serie op Netflix, terwijl je in het buitenland bent is de downloadoptie. Al een paar jaar is de downloadfunctie beschikbaar en zodoende kun je films en series ‘meenemen’ op vakantie. Als je gaat kijken, zet dan wel even de vliegtuigmodus aan. Wanneer Netflix je locatie weet zullen (niet alle) downloads werken.

 

Uitleg

 

En dan nog dit....

 

➡ VPN werkt niet (meer) in het buitenland

Een tijd lang was het mogelijk om de bovengenoemde regioblokkades te omzeilen via proxies en VPN, maar sinds een aantal jaar kan dit niet meer. Vanuit Nederland werd een VPN-dienst vaak gebruikt om bijvoorbeeld gebruik te maken van het Amerikaanse aanbod. Tijdens de vakantie kon vroeger vanaf het vakantieadres gebruik gemaakt worden van het Nederlandse aanbod, via VPN. Hier heeft Netflix begin 2016 een stokje voor gestoken, omdat de entertainmentindustrie vooral hier niet blij mee was. Omdat er via omwegen toegang werd verkregen tot het aanbod van een ander land werd het voor de entertainmentindustrie moeilijker om de films en series te verkopen in landen zoals bijvoorbeeld Nederland.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is wat ze schrijven.

 

Het staat je vrij dat zelf te testen.

Je actuele IP adres refereert aan Spanje.

 

VPN IP adressen zijn doorgaans bekend en geblacklisted.

Of ze er een software tooltje voor hebben wat verder kijkt naar de opbouw van je verbinding is ook een mogelijkheid.

 

Verder gaat het over geld en rechten.

18 minuten geleden, ceesv zei:

maar ook voor de ondertiteling moet betaald worden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan leven we met ons allen in de EU !  We betalen er ons blut aan en krijgen niets terug. 😉

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, of je er niets voor terug krijgt kan ik niet over oordelen.

 

Maar met betrekking tot de rechten van de ondertiteling, wanneer Netflix wil sparen op de kosten, krijg je dit soort toestanden.

Kijk er niet de vertaler op aan, die wordt ook onder druk gezet om zo goedkoop mogelijk te leveren.

 

Ik leef in Europa, heb mijn voetafdrukken  op meerdere locaties en kan een boek schrijven over hoe Europa nog steeds een verdeeld continent is.

 

Jurgen kan een vpn verbinding proberen, maar of en hoelang dat werkt, garantie tot de drempel.

 

In Frankrijk weet ik dat er veel Engelsen naar de BBC i-player kijken via een vpn, daar fladderen ondertussen rekeningen op de mat voor GBP 1.000 wegens license fee overtredingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, ik ben ook European en zit niet op NL ondertiteling te wachten.

Met Engels, Duits en Frans kom ik overal terecht.

 

Trouwens de speech to text software(s) zijn zo goed tegenwoordig dat dit ook niet veel kosten meer met zich meebrengt.

Dit gaat grotendeels automatisch.

 

Een goede gelegenheid voor Jürgen om zijn Engels onder de knie te krijgen.

8 minuten geleden, ceesv zei:

over hoe Europa nog steeds een verdeeld continent is.

Zo lang we het met dwarsliggers als Hongarije en Polen moeten uithouden...😂

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uren geleden, Jürgen zei:

Wij overwinteren in Spanje en kijken daar heel veel naar Netflix met NL ondertiteling.

 

4 uren geleden, Jürgen zei:

Gisteren wilde ik naar seizoen 2 van de Spaanse serie Toy Boy kijken en toen constateerde ik dat in deze serie geen NL ondertiteling beschikbaar, naast Spaans alleen Engels.

 

Jürgen, vat het niet persoonlijk op, maar.... ter overweging....

 

Wanneer je overwintert in een land en een langere periode deel uitmaakt van het leven daar is het eigenlijk vanzelfsprekend dat je de taal van dat land eigen maakt en deel kunt nemen aan het maatschappelijk verkeer.

 

Die Spaanse serie in de originele taal bekijken kan daarbij helpen, eventueel ondersteund met de Spaanse of Engelse ondertiteling.

 

Nogmaals, vat dit niet persoonlijk op, ik wil niet oordelen over je persoonlijke situatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal waar maar dan had ik het vele jaren eerder al moeten doen.

Vroeger kon ik uitstekend leren en onthouden maar op mijn leeftijd merk ik toch wel dat dit de laatste jaren behoorlijk achteruit is gegaan.

Wij kunnen ons hier prima redden maar om op 77- jarige leeftijd nu als ontspanning naar een serie in het Spaans te kijken, nee niet bepaald de optie waar ik op sta te wachten.

 

Daarnaast ook niet echt een ramp want als wij begin april weer thuis zijn dan kijk ik alsnog naar de series die ik hier niet met de juiste ondertiteling heb kunnen bekijken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi verwoord!

 

Maar ter overweging, vreemde talen leren of spreken vermindert de kans op dementie, stilstand is achteruitgang voor elke leeftijd.

Je bent nooit te oud om te leren en het is goed voor je gezondheid.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij ook donders moeilijk om Arabisch te leren met 66 jaar.

Ik heb er ook geen zin meer in. 😇

Dat komt ook omdat het geen enkele gelijkenis heeft met de latijnse talen die ik ken.

Het leren van Engels, Duits en Frans ging mij heel makkelijk af.

In de Arabische schrijfwijze zie je geen medeklinkers: ds z schrf j ndrlnds....zoek maar uit wat er staat.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het is voor mij ook donders moeilijk om Arabisch te leren met 66 jaar.

Ik heb er ook geen zin meer in. 😇

Dat komt ook omdat het geen enkele gelijkenis heeft met de latijnse talen die ik ken.

Het leren van Engels, Duits en Frans ging mij heel makkelijk af.

Ik ben ook Latijn aan het leren

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...