Ga naar inhoud


Netflix - geen NL ondertitel op één Spaanse serie


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het is veel meer een rechten kwestie.

Netflix wil alleen de vertaal rechten betalen voor het Nederlandse taalgebied, niet voor het Spaanse grondgebied.

 

Wat houdt auteursrecht in?

Auteursrecht geeft een maker exploitatierechten, dat wil zeggen het alleenrecht op openbaarmaking en het alleenrecht op verveelvoudiging. Dit betekent dat jouw werk als schrijver niet mag worden gepubliceerd of gekopieerd zonder jouw toestemming. Ook het maken van een bewerking of vertaling van jouw werk valt hieronder.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

  • Moderator

Hmn, in jouw vakgebied zijn de meningen ook verdeeld.

 

Ik herinner mij een brug in Rotterdam.....

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

En dan nog dit....

 

➡ VPN werkt niet (meer) in het buitenland

Een tijd lang was het mogelijk om de bovengenoemde regioblokkades te omzeilen via proxies en VPN, maar sinds een aantal jaar kan dit niet meer. Vanuit Nederland werd een VPN-dienst vaak gebruikt om bijvoorbeeld gebruik te maken van het Amerikaanse aanbod. Tijdens de vakantie kon vroeger vanaf het vakantieadres gebruik gemaakt worden van het Nederlandse aanbod, via VPN. Hier heeft Netflix begin 2016 een stokje voor gestoken, omdat de entertainmentindustrie vooral hier niet blij mee was. Omdat er via omwegen toegang werd verkregen tot het aanbod van een ander land werd het voor de entertainmentindustrie moeilijker om de films en series te verkopen in landen zoals bijvoorbeeld Nederland.

 


Hmm, één van de medekampeerders hier op de camping heeft een VPN app draaien en krijgt daarmee wel de juiste ondertiteling en kan ook NPO Start opstarten en bekijken, schijnbaar kan het dus toch wel via VPN.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, ceesv zei:

Dat is wat ze schrijven.

 

Het staat je vrij dat zelf te testen.

Zoals gezegd, Netflix zegt dat ze het blokkeren.

Maar het is een kat en muis spel, wanneer het de computer opvalt dat veel verbindingen via een ip nummer lopen kan er een alert komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan natuurlijk ook een oplossing zijn, via vpn je media apparaten thuis streamen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Tonskidutch zei:

vraag hem eens welke VPN aanbieder of is het misschien een linux systeem thuis en in de caravan?

 

Thuis staat bij hem net zo als bij mij alles uit.

Hij gebruikt net als ik zowel thuis als in de caravan Apple apparatuur.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Thuis staat bij hem net zo als bij mij alles uit.

Hij gebruikt net als ik zowel thuis als in de caravan Apple apparatuur.

 

Log eens uit bij jou en log eens in met zijn account. Als het mag van hem natuurlijk.

Een email adres eindigend op .nl  of  .com  kan het verschil maken. Heb ik persoonlijk al ondervonden.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wellicht wel mogen maar vind het zelf omslachtig.

 

Ik ga even kijken welke VPN app het beste uit de bus komt kwa snelheid en prijs.

Ook wil ik op mijn Asus RT-AC68U router de VPN app gebruiken omdat ik Netflix op mijn Samsung  M5 Smart Monitor gebruik.

Niet elke VPN app kan ik op een daarvoor geschikte router gebruiken.

Ik kan de meeste afgesloten abonnementen immers binnen 14 dagen annuleren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Frans zegt. Als je een Nederlands adres hebt maak een VPN daarheen en ga daar het internet op, dan heb je een Nederlands IP-adres die niet geblacklist staat.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frans B, @Alex1970,

 

Dat zal niet lukken want tijdens mijn overwintering zet ik op mijn huisadres in NL de stroom uit dus behalve de geforceerde ventilatie functioneert niets meer.

Maar toch bedankt voor het advies.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...