Ga naar inhoud


Netflix - geen NL ondertitel op één Spaanse serie


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Mooie teksten in de diverse reakties. Maar inderdaad is een taal leren op oudere leeftijd een stuk lastiger. Voor de dagelijkse boodschappen en sociale kontakten nog steeds te doen. Echter een film met spaanse ondertitels is een brug te ver. Je mist dan echt de details in een serie of film.

Ik kan bevestigen dat ToyBoy (wij volgen seizoen 2 hier momenteel ook) alleen met spaanse en engelse - ondertiteling wordt aangeboden.

Toch vind ik het een vreemd verhaal dat niet standaard de engelse ondertitels worden aangeboden binnen de EU, door Netflix.

Zo kunnen wij Casa de Papel niet volgen: uitsluitend spaanse ondertiteling.

 

Derhalve ga ik toch nog een keer proberen via een betaalde VPN provider bij de NL-Netflix uit te komen. Ik betaal legaal voor een abonnement. Niet mijn keuze dat ik niet meer kan betalen voor de NL-versie. De spaanse netflix is 1 of 2 euro goedkoper. Heb er graag meer voorover. Maar zoals ik al op een ander draadje heb aangekaart: binnen EU is er absoluut geen vrije keuze in betaalde abonnementen. 

Met satelliet wordt je lokatie niet gecheckt. Met de opkomst van streamers wel, en daardoor dreigen we programma's te gaan missen in de nabije toekomst. Slechte ontwikkeling.

 

Vraag: wat is de mening van andere: VPN direct op je router/modem (wifi), of via een Labtop (hdmi kabel) ?  

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Duitse NetFlix (12 maanden gratis bij mijn duitse GSM abo) en die werkt ook 99,99% met NL-Ondertiteling optie.

Ik heb tot nu toe één enkele serie gehad waar ik geen nederlandse ondertiteling kon kiezen (weet jammer genoeg niet meer welke - maar volgens mij een Amerikaanse).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pergola zei:

 

Zo kunnen wij Casa de Papel niet volgen: uitsluitend spaanse ondertiteling.

 

Dit is juist het vreemde, ik kan hier in Spanje wel naar Casa de Papel en andere Spaans-talige series met NL ondertiteling lijken maar voor zover ik het nu kan beoordelen niet naar Toy Boys.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pergola zei:

Vraag: wat is de mening van andere: VPN direct op je router/modem (wifi), of via een Labtop (hdmi kabel) ?  


Mijn voorkeur gaat uit naar installatie op een router.

Voordeel : installatie allen op één apparaat waarbij ook de Smart TV en Smart Monitor gebruik kunnen maken van VPN wat anders niet mogelijk is

Nadeel : bij gebruik van meer dan twee apparaten tegelijk zal de Hardware van invloed zijn op de performance. Dus b,v. streamen op 2 apparaten tegelijk zal problemen opleveren

 

Voor ons zal dat geen nadeel opleveren want wij kijken Netflix alleen op een Samsung M3 monitor

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...