Ga naar inhoud


Hikvision camera advies gevraagd


Gait33

Aanbevolen berichten

Leuk testje:

https://www.youtube.com/watch?v=LU_-ODlMeKg

 

Bij Bright zijn ze ook wel enthousiast.

https://www.youtube.com/watch?v=ut-a4DS1BGc

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ook erg belangrijk een Gigabit Router als je het spul via wifi wil laten spelen.

Heb hier een set van 4 Reolink wifi camera's met een NVR

Diverse routers geprobeerd maar uiteindelijk uitgekomen bij de Asus RT-AX88U met Merlin Firmware en een Netgear R7000 als AP.

Een camera staat op 81 meter (bij de poort) vanaf ons huis en vol signaal.

Het setje heeft ontelbaar veel instellingen maar de aanwezigheid van een spin of regen kan als het donker is regelmatig zorgen voor valse meldingen. 

Reolink.png.b92d90d3b8d299e8dc4b649094165f5d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar jaar terug een eerste buitencamera gekocht, van Hikvision. Op een of andere manier slaagde ik erin het wachtwoord kwijt te raken en toen was het grondig einde verhaal, want dit specifieke model had geen mogelijkheid tot fysieke reset en bij Hikvision geven ze niet thuis - nul komma niks reactie op e-mails. Ook zeer matig PC-programma.

Dan maar over naar Reolink, programma voor de PC werkt een stuk beter.

In beide gevallen bekabeld (PoE). Helaas niet stabiel, we hebben netwerkproblemen. Maar: je kunt in de camera's wel een geheugenkaartje steken dat aanslaat op bewegingsdetectie. Vind ik wel handig, is er toch een backup als de standaard-continu-opname naar de NAS weer eens verbroken is.

Nachtzicht is... acceptabel, maar toch matig (beetje overbelicht in het midden van het beeld).

Grosse modo tevreden qua prijs/kwaliteit - bedenk dat professionele camera's ergens beginnen rond 500 euro per stuk, en er zijn er die nog een stuk duurder zijn dan dat. Deze Reolinks zijn eenvoudige dingetjes van vijftig euro!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-2-2022 om 11:03, gerrit B zei:

Ik zal vanavond even een screenshot maken wat een dergelijke camera in het volledig donker dan nog ziet als hij zelf voor verlichting zorgt en denk dat een ieder dan op zijn klompen aan kan voelen dat zoiets niet met een accu gevoede camera mogelijk is.

 

achterzijde.thumb.jpg.6def521a21f67225e25fdaf7d41484ea.jpg

 

Hierbij dus het beeld van een camera welke in het volledig donker werkt nu net gemaakt met dus volledige volledige bewolking en regen. (enige verlichting is de noodverlichting bij de buren)

De afstand van de camera tot het hek achteraan is 35m en tot het pand geheel achteraan is zo'n 45m.

 

Naamloos-1kopie.jpg.dbcd81ef0e88332bb842a7b66ca9d8b9.jpg

en hierbij het al wat oudere beeld van hetzelfde type camera bij straatverlichtingsniveau

Beide camera's zijn 2 MP en zijn zo ingesteld dat bij een beweging in het detectieveld 10 sec teruggegaan wordt in de tijd en vanaf daar de opname gestart wordt + 8 sec na de laatste beweging. (zijn camera's van 320 euro per stuk)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal kun je 2 tot 3 gewone camera's lopen tegen 1 draaibare.

Als eerder aangegeven loop je met een draaibare het risico dat hij net de verkeerde kant op kijkt en er zijn er die dat keurig opvangen.

Ik heb er hier zelf ook 1 hangen van zo'n kleine 2500 euro die normaal heel breed kijkt en zodra hij iets ziet wat aan de instelde voorwaarden voldoet daar op inzoomt, foto maakt vervolgens weer iets uitzoomt en de beweging volgt.

Maar voor dat geld heb je ook een compleet systeem met 5 camerra's

Of je dome of bullet camera's nodig hebt hangt volledig af van waar je ze gaat plaatsen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is verstandig als je zo een hdd recorder hebt, gewoon opstellen bij je pc of ergens op zolder of kelder.

de router en de hele muk staat halverwege de trap in meterkast.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...