Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

Alles wat veel indruk maakt blijft je goed bij. Van mijn diensttijd weet ik ook nog wel veel. De aanblik van het ijzeren gordijn in het wilde landschap achter Goslar, een 500 meter brede kaalgeslagen strook land naast het bos.

 

Maar hieraan voorafgaand mijn kennismaking met een echte Oost Berlijner in de trein op weg naar mijn dienstonderdeel. Hij was éénmalig met een groep in Nederland geweest en op weg terug naar Bahnhof Friedrichstrasse om weer achter slot en grendel te komen...

 

Ruim een jaar later kon ik hem bezoeken en op de meter dikke muur voor de Brandenburger Tor lopen. Nu dit, zo bizar!

aangepast door OFDM
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Toen ik in Amersfoort gelegerd was ging ik ook om met de jongens van het modificatie peloton, we gingen samen uit naar kroegen en discotheken; een geweldige tijd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doet zo’n modificatie peloton ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, trust zei:

Wat doet zo’n modificatie peloton ?

Geen idee, ze zaten gewoon in een barak naast ons; volgens mij had het met Genie te maken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in Amersfoort gelegerd was diende ik in COKL, toen ik in Ermelo gelegerd was zat ik bij de infanterie eveneens in Den Haag.

Allemaal een geweldige tijd.

Bernard kazerne in Amersfoort vond ik het geweldigs.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En maar discussie over jullie legerdienst.

 

Wat heeft dit te maken Oekraïne?

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat meer goed nieuws: Zwitserland sluit zich aan bij de sancties die de EU heeft opgelegd.

Duitsland neemt alle vluchtelingen op uit de Ukraine die zich melden.

De economie alsmede de Rubbel in vrije val...de banken staan nu op het randje van omkiepen.

Die kettingroker en Putin meeloper Lawrow kan morgen niet naar Genève komen voor een UN zitting omdat het luchtruim nu gesloten is.

Hij wilde daar het standpunt van Rusland voordragen. Is maar goed ook...baseerd alles op leugens.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

De FIFA heeft Rusland uit de wereldkampioenschappen in Qatar eruit geflikkert...dus ook de WM playoffs in maart zijn exit..!

Dus de Ruskies...kunnen fluiten naar het voetbal in Qatar...!

Hoe zouden ze daar dan moeten komen? Met de auto? 😉

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ja, daar zeg je wat....

 

Nou ja..de weg naar het Midden Oosten is nog vrij. Nog steeds is het mogelijk om vanuit Vladimir land via het Nabije en Midden Oosten of Turkije naar Qatar te vliegen.

Maar goed dat ze daar dan toch niet meer welkom zijn.

 

Ik vind het vervelend voor de mensen in Rusland..maar ze moeten toch op één of andere manier aan hun neus getrokken worden en begrijpen waarom en wat er aan de hand is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Wimo01 zei:

En maar discussie over jullie legerdienst.

 

Wat heeft dit te maken Oekraïne?

Je moet niet vergeten dat Ukraine -in mijn militaire diensttijd- onder de USSR viel; ik ben blij dat ze zich afgescheiden hebben! Nu liggen ze onder vuur van de USSR omdat de USSR dat niet kan velen!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Quote

 

"Telenet heeft maandag met onmiddellijke ingang de uitzending van de Russische staatstelevisiezender Russia Today (RT) opgeschort op vraag van de Conferentie van telecommunicatie- en mediaregulatoren in België (CRC). Dat melden de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) en Telenet maandag.

Bron: BELGA
  • De telecomoperator wachtte een advies van de VRM af. Die laat maandag weten dat de CRC, die bestaat uit de telecomregulator BIPT, de VRM, en de Franstalige en Duitstalige regulatoren CSA en Medienrat, gevraagd heeft aan Telenet om “de nodige maatregelen te nemen om de doorgifte van Russia Today in Vlaanderen te staken”. De zender is in België enkel via Telenet te zien, in Vlaanderen, Brussel en in een zestal gemeenten in Henegouwen.

“We hebben de vraag gekregen om het kanaal tijdelijk op te schorten. Dat is intussen gebeurd, er is nu een pancarte te zien met de boodschap dat de zender niet beschikbaar is op Telenet”, zegt Telenet-woordvoerder Stefan Coenjaerts. Hij kan niet zeggen hoeveel mensen exact naar de zender kijken in ons land, maar het gaat om een “niet druk bekeken” zender.

“De Raad van de Europese Unie zal in de komende dagen maatregelen nemen om de verspreiding te verbieden op het Europese grondgebied - in welke vorm dan ook - van signalen van door de Russische staat gecontroleerde media”, zegt VRM-woordvoerder Francis Souillaert nog. 

De beslissing van de CRC werd dus genomen in afwachting van de concrete uitwerking van de Europese beslissing. “We verwachten de nodige instructies van de VRM nadat de Raad van Europa beslist heeft”, besluit Coenjaerts."

 

 

 

Zo staat het vermeld op de website van "Het Nieuwsblad"

 

aangepast door PLsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...