Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

Een paar opvallende dingen voor mij.

Duitsland gaat eindelijk de Navo-afspraken nakomen met een forse verhoging van het defensie budget. Rutte gaat stijf op de portemonnee zitten.

In Duitsland maakte men van een carnavalsoptocht een protesttocht. In Nederland onder de rivieren ging men alleen hossen en zuipen.

Sherry Bidet staat nog als een paal achter Putler. Ik hoop dat die walgelijke  idioot weg gevaagd wordt bij de volgende verkiezingen.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Olie- en gasconcern Shell trekt zich terug uit al zijn activiteiten in Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne.

Het gaat om een miljardenoperatie.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het onderwerp gaat over de inval in de Ukraine, postings over openbaar vervoer in Amersfoort worden gewist.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die lange colonne zag van Russische voertuigen die richting Kiev reden dan vraag ik me af heeft de Oekraïne geen gevechtsvliegtuigen om daar even een salvo overheen te geven of wat anti tankgranaten om de voorste voertuigen uit te schakelen zodat de rest niet verder kan?

Komen ze eenmaal aan in Kiev dan is er geen houden meer aan lijkt mij en dan kun je ze beter zo ver mogelijk van huis al tegen houden om zo zelf extra tijd te krijgen voor de aanvoer van de toegezegde verdedigingswapens.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vraag mij veel meer af hoe je een stad van 3 miljoen inwoners en een oppervlak van 839 km² wilt bezetten met 10.000 of misschien 50.000 soldaten.

 

Die ukrainers weten waarvoor ze vechten, die willen niet terug naar de tijd van de sovjet overheersing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poppenkast waaraan de Oekraïners in dat geval overgeleverd zijn, zagen we vandaag ook weer in Belarus.

Referenda waarvan we de uitkomsten al kunnen voorspellen, omdat Poetin die al heeft bepaald. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dit geval vecht de agressor niet tegen een leger, maar tegen een volk.

En dat volk is bezig met de productie van Molotov cocktails en schietlessen.

 

De mannen brengen vrouwen en kinderen naar de grens en keren daarna terug naar hun woonplaats om mee te vechten.

De president en zijn team staan met het volk schouder aan schouder tegen de vijand, men vecht voor hun leven in vrijheid.

 

Het gaat ten koste van bloedvergieten, en een enorme materiële schade, maar met elke bom die inslaat wordt het volk sterker in plaats van zwakker!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Ik vraag mij veel meer af hoe je een stad van 3 miljoen inwoners en een oppervlak van 839 km² wilt bezetten met 10.000 of misschien 50.000 soldaten.

Sluit alle toevoerwegen af, wat ze dus al gedaan hebben,  zorg dat er geen proviand, wapens en munitie naar binnen kunnen en je hebt de helft al gewonnen.

Daarna is het wijk voor wijk schoonvegen met een flinke overmacht aan mankrachten en materieel.

 

Probleem waar de Russen mee komen te zitten is dat als het een massa slachting wordt ze de gehele wereld nog meer tegen zich krijgen.

Voordeel van de Oekraïne is dat veel Russen waarschijnlijk niet echt gemotiveerd zullen zijn maar in opdracht moeten vechten, echter er zijn ook getrainde groepen gesignaleerd die niets om mensenrechten ed. geven en die zou je toch niet graag tegenover je willen hebben staan als je daar met je molotovcocktail in de hand staat waarmee je maximaal 20m ver kunt werpen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Referenda leveren soms rare dingen zoals we tot onze schaamte in ons landje hebben kunnen merken. Een groot deel doet er niet aan mee en het grootste deel van de rest heeft geen idee waar ze mee bezig zijn. Net zoals een overgroot deel in de covid geschiedenis geen benul had en heeft. Gelukkig is daar geen referendum over gehouden.

 

De colonne richting Kiev zit met brandstof-problemen heb ik begrepen. Geen idee of het klopt maar hopelijk blijft dat zo.

Verder schijnen veel Russische soldaten geen benul te hebben waar ze mee bezig zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze spreken ook nog dezelfde taal, waardoor ze de tegenstander kunnen beïnvloeden.

De oproep van Putin om zich niet te verzetten heeft geen enkel effect gehad.

Zelfs als het land bezet is zal de bevolking zich blijven verzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, minplus zei:

De colonne richting Kiev zit met brandstof-problemen heb ik begrepen. Geen idee of het klopt maar hopelijk blijft dat zo.

Verder schijnen veel Russische soldaten geen benul te hebben waar ze mee bezig zijn.

Vannacht was in het nieuws dat in die colonne juist de nodige brandstof zat om hun troepen te bevoorraden.

Ik denk dan van stelletje sufferds had die brandstof opslag dan niet in de brand gestoken, maar als je tegenstanders geen brandstof meer hebben dan sta je ook al met 1-0 voor.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitler kreeg een grote hoeveelheid volken tegen zich en het heeft hier dankzij de inzet van anderen en een klein deel van de bevolking 5 jaar geduurd.

Tibet kan het voorlopig zo niet 100 jaar vergeten want ze stonden alleen.

Oekraïne staat ook alleen met een klein beetje wapen-hulp en wat geldmaatregelen. Daar trekken multimiljardairs zich niets van aan zolang ze nog een paar miljoen overhouden. Tenzij je ze gigantisch hard raakt zodat ze in de bijstand moeten maar daar reken ik niet op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, moonchild zei:

Gezien de grote impact van deze verschrikkelijke gebeurtenissen zou ik graag een juiste topictitel willen zien.

 

Rusland valt aan.....

 

Alle andere voormalige sovjietrepublieken, zoals b.v. Estland, Letland enz hebben hier geen rol in. Graag dit duidelijk laten blijken.

Ik ga akkoord; het is gewoon alleen die rotzak Putin, het is mijn topic, maar ik geef je gelijk, dus @ceesv graag de titel aanpassen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...