Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
12 minuten geleden, D-box zei:

Nou jongens, ik heb een waarschuwing gehad van Michel dus ik zal wel een ban krijgen.

Ik ben gewoon ontzettend kwaad op de USSR omwat ze de Ukraine aandoen; ik neem aan dat dit mijn laatste bericht op dit board zal zijn, ik zal wel een permanente ban krijgen, maar ik heb een hekel aan de klereleiers die de Ukranie aanvallen.

 

Als je al zo lang op dit forum meeloopt, zou je moeten weten dat je opmerking over de russen (generiek) echt niet door de beugel kan en je daarvoor volledig terecht een waarschuwing kreeg.

 

Nu krijg je er nog een voor openbaar bezwaar maken. Je hebt dus geen ban, maar wel een pauze aangezien je twee van de belangrijkste regels van dit forum gewoonweg aan je laars lapte.

 

Ik ben ook woedend op Poetin, maar om dan maar te zeggen dat men een atoombom op het land zou moeten gooien gaat echt veel te ver. Gedraag je normaal!

 

Ik raad je aan om nu niet een andere account te registreren want dan zijn we meteen klaar. Gewoon even rustig pauze nemen en dan terug komen als je de regels goed gelezen hebt.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Kabeltje87 zei:

Vandaag een mail in mijn box gekregen van Kruidvat:

 

 

Heb onmiddellijk het saldo van mijn kaart geschonken.

Hoeveel euro is een punt ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook heel kwaad maar duidelijk alleen op Putin. Die Russische soldaten die er voor worden gegooid zijn daar ook onder valse voorwendselen naartoe gestuurd. Die 1 minuut stilte die Putin op TV hield voor de omgekomen Russische soldaten vond ik echt een walgelijke vertoning! Mensenlevens zijn bij hem gewoon niets waard.

 

Nu had ik graag willen weten of die brand in dat opleidingsgebouw naast de kerncentrale stom geluk/ toeval was dat die werd geraakt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is het Russische verhaal:

 

Rusland beweert dat Oekraïense "saboteurs" de brand hebben veroorzaakt tijdens gevechten bij de Oekraïense kerncentrale Zaporizja, die de grootste van Europa is. Volgens de Russische ambassadeur bij de Verenigde Naties werd een Russische eenheid aangevallen door een sabotagegroep vanuit een trainingscomplex op het terrein van de kerncentrale.

 

Wanneer je naar de beelden kijkt bij het begin van de brand lijkt het alsof het gebouw van boven beschoten wordt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volkomen duidelijk.

En waarom zouden Oekraïners hun eigen kerncentrale aanvallen als de Russen het al doen. Wat een waanzin.

Maar Sherry en Wullem zullen het er vast volledig mee eens zijn. Over Geert heb ik nog m'n vraagtekens..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Volgens de Russische ambassadeur bij de Verenigde Naties werd een Russische eenheid aangevallen door een sabotagegroep vanuit een trainingscomplex

De russische troepen zijn daar zelf de aanvallers. Ik kan me goed voorstellen dat er in dat gebouw verdedigers/beschermers aanwezig waren.

Poetin is bezig het moreel van de bevolking te breken. Ze maken alles met de grond gelijk en ze zullen daar niet eerder mee stoppen dan dat de huidige regering zich overgeeft en ze een pro russisch bewind in het zadel hebben geholpen.

De bevolking breken is nog niet zo eenvoudig want ze geven niet graag hun jonge democratie en westerse vrijheden op.

Ik heb diep respect voor hun volharding en vechtlust.

Het is frustrerend hoe machteloos we in het westen zijn om ze ter plekke echt te helpen in hun strijd tegen deze ongekende agressie.

Het is te hopen dat de economische sancties enig effect sorteren maar ik ben bang dat het voor de gewone rus alleen maar de haat verdiept tegen het vrije westen. Ze zijn het daar immers wel gewend om eenvoudig en in armoede te moeten leven.

Poetin en zijn vrinden vreten er helaas geen boterham meer of minder om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel gewoon een zwaar bewapend leger samen, 3 weken hun baard laten staan en haal alle embleempjes ed. van hun uniformen, noem het Oekraïense separatisten en jaag het gehele spul terug richting Rusland.

Nee hoor dat zijn echt geen westerse strijders dat is een gewoon een groep die vecht tegen het onrecht en voor een vrij Oekraïne. 😝

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, D-box zei:

Ik ben gewoon ontzettend kwaad op de USSR

 

Even voor de goede orde van zaken: de USSR bestaat al lang niet meer. Werd in 1991 opgeheven. 

Heet sindsdien: de Russische Federatie. Of in de volksmond: Rusland / Russia. 

 

Bij de USSR hoorden ook tegenwoordige landen als Belarussia en de Ukraine. 

 

aangepast door Drs. IJzerbout
Aanvulling

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kleur klopt niet, wij waren altijd blauwland, de vijand werd roodland genoemd.

 

Maar kijkend naar de landkaart van Europa door de jaren heen blijkt dat grenzen rekkelijk zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach wij kennen ook betere tijden

 

we wilden ons destijds ook uitroepen tot onafhankelijke staat ofschoon Philip dat geen goed idee vond

:whistle:

 

Maar om nu gelijk de chorizo of olijfolie te boycotten :huh:

 

het youtubetje van @ceesv toont in ieder geval dat er wel vaker ernstige problemen waren in Europa en de Balkan / Raspad Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, was geloof ik de laatste knotsgekke DutchBat oorlog waar we een rol speelden (in Europa)

Screenshot_1.jpg

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in 1973-1974 mijn dienst deed bij de Belgische landmacht in Duitsland, hielden we ook Navo oefeningen aan de Oost Duitse grens hoor. Toen als afschrikking voor het Rode gevaar. Maar aan de andere kant deden ze dat ook.  Ik zat toen bij compartiment verkenners die zware ( 9 maanden) commando opleiding kregen. Wat ik vooral uit die tijd geleerd heb , is niet oorlogje spelen maar vooral de hechte kameraadschap en eensgezindheid die er was in ons peloton. Iets wat ik ook denk te zien bij die Oekraïners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...