Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, alias haha zei:

Ondertussen..... met de oorlog als afleiding, word schijnbaar stilletjes in dit(Oekraïne) land al een digitale valuta en een sociaal kredietsysteem door gedrukt,

Alsof dat momenteel een factor van zorg zou moeten zijn. Totaal onbelangrijk!

 

Ik maak me veel meer zorgen over de vele onschuldige doden en gewonden en getraumatiseerden en vluchtelingen  in dit land dat nooit om een oorlog heeft gevraagd en er zelf ook nooit aan zou zijn begonnen.

Prachtige steden worden met de grond gelijk gemaakt door een Russische barbaar.

En dat uit naam van "We voelen ons in ons bestaan bedreigd".

Een grote leugen. Als er ooit een land is dat momenteel in haar voortbestaan wordt bedreigd. is het Oekraïne.

Met een idioot aan de macht in een buurland met waanideeën.

Oekraïne zou volledig ontwapend moeten worden, volgens Poetin, en Belarus krijgt zomaar kernwapens cadeau van Poetin?

Welk land moet zich dan bedreigd voelen?

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat vraag ik mij sterk af, want daarvoor is de kwestie rond de Russische agressor veel te ingewikkeld.

Oorlog voeren is duur, zeg maar rustig heel duur.

Zonder geld kun je dus geen oorlog voeren en buitenlandse tegoeden aantrekken wordt op dit moment  denk ik ook een probleem.

Door olie en gas te blijven kopen komt er geld binnen en kunnen ze daarmee raketten blijven schieten, dus zorg dat die geldstroom zsm. opdroogt en ze zullen wel moeten stoppen uit geldgebrek.

Lijkt me dus helemaal niet ingewikkeld.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gerrit B zei:

Door olie en gas te blijven kopen komt er geld binnen en kunnen ze daarmee raketten blijven schieten, dus zorg dat die geldstroom zsm. opdroogt en ze zullen wel moeten stoppen uit geldgebrek.

Lijkt me dus helemaal niet ingewikkeld.

Na eenheid over Oekraïne, buigt verdeelde EU zich over gasprijs (msn.com)

 

Het probleem is zeer ingewikkeld. Of wil je dat de industrie in de EU deels stil komt te liggen door energiegebrek?

Dat risico is levensgroot. En dan schiet de EU in eigen voet als die Oekraïne wil blijven helpen. 

Je kunt niet zomaar even de olie- en gaskranen vanuit Rusland van de ene op de andere dag dichtdraaien zonder daarmee jezelf te verminken.

Was het maar waar.

 

Maar dat sancties i.i.g. werken, blijkt wel uit het volgende nieuwtje:

 

China zet Russische projecten voorlopig niet door uit vrees voor de westerse sancties (msn.com)

 

(Dit in weerwil van het feit dat er politieke partijen zijn die glashard het tegendeel durven te beweren,...)

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt slecht 15% van de olie en het gas uit Rusland, nog steeds gigantische hoeveelheden maar wel te overzien dus dat stil komen liggen loopt niet zo'n vaart.

Natuurlijk zullen sommigen daar wel weer graag van profiteren zodat we weer meer aan de pomp moeten gaan betalen maar wat minder kolen centrales ed. uit zetten ergens anders wat kranen verder open zetten en het meeste kan gewoon door blijven draaien.

Wellicht goed dat overheden eens gaan kijken waar de enorme winsten die nu gemaakt worden naar toe vloeien en daar eens een flink deel van terug gaan halen.

aangepast door gerrit B
  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gerrit B zei:

Er komt slecht 15% van de olie en het gas uit Rusland, nog steeds gigantische hoeveelheden maar wel te overzien dus dat stil komen liggen loopt niet zo'n vaart.

Natuurlijk zullen sommigen daar wel weer graag van profiteren zodat we weer meer aan de pomp moeten gaan betalen maar wat minder kolen centrales ed. uit zetten ergens anders wat kranen verder open zetten en het meeste kan gewoon door blijven draaien.

Wellicht goed dat overheden eens gaan kijken waar de enorme winsten die nu gemaakt worden naar toe vloeien en daar eens een flink deel van terug gaan halen.

Hahah

 

klopt als een bus, maar blaffende honden….


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, theparasol zei:

Ik neem aan dat bij deze losse flodder even een (Nederlandstalige) toelichting moet, zoals in dit forum gebruikelijk. 😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Oorlog voeren is duur, zeg maar rustig heel duur.

Daar hebben we in dit land onder andere Giro 555 voor....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

Er komt slecht 15% van de olie en het gas uit Rusland,

Je bedoeld dat wat Nederland afneemt m.b.t. het totale "nationale" gasverbruik!

Er zijn ook andere landen in Europa die van hen gas en olie afnemen. Dat wat uit Rusland komt aan gas en olie is een heel stuk meer.

 

Quote

sinds het begin van de Russische inval in Oekraïne op 24 februari 72 aanvallen geweest op ziekenhuizen, ambulances en medisch personeel.

bron De Telegraaf / WHO

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

oké dan was die 15% die jij noemde dus ook niet correct volgens mr. van Kleef.

❄️ kan vriezen 🌡️ kan dooien, maart roert zijn staart :whistle:

 

die 15% is wat Nederland betreft, de 8% is wereldwijd

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Gerard 76 zei:

Wel erg veel en sterke prijsverhogingen dan agv die  8 %

Het zaakje stinkt

Dat is al veel langer bekend.

De olie was al lang in een olietanker geladen voordat de oorlog was begonnen, dan duurt het ongeveer een maand voordat ze hier aankomen en danmoet het nog verwerkt worden. Maar nog voor dat die schepen aankwamen was de prijs al meer dan verdubbeld en betaalden wij al ruim 2 euro aan de pomp.

 

Daarom zou het ook eens goed zijn om te kijken wie hier nu zo godsgruwelijk veel geld aan verdient (onze eigen overheid is er 1 van) en om daar eens een groot deel van terug te halen en straks te besteden aan de wederopbouw van de Oekraïne.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie hieraan veel verdient zijn de speculanten (rijke mensen, of investeringsmaatschappijen met het geld van rijke mensen) die aan de beurs de prijs omhoog jagen, zowel van ruwe olie als van olieproducten zoals benzine.

Verder werken bedrijven met winstpercentages en overheden met belastingenpercenrages en die hakken er harder in bij stijgende prijzen.

 

Tussen haakjes:

onxze overheid verdient er niets aan, geïnde belasting etc. komt ten goed aan alle inwoners.

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...