Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

1 uur terug, ceesv zei:

De oplossing om schone energie te produceren en onafhankelijk te worden van de olie en gas leveranciers.

Was het maar waar dat we binnen het noodzakelijke korte tijdspad dergelijke energie centrales zouden kunnen waarmaken.

- nieuwe kerncentrales zijn nooit voor 2030 aan het net

- het stroom net is nooit voor 2030 op orde

- de hoeveelheid aanpassingen aan de infrastructuur die al die stroom gaat gebruiken zal niet van de grond komen door de tekorten van bronnen en productie die er globaal valt waar te nemen.

 

Ik startte geloof ik al eens een keer (hoopvol)  de cv ketels voor waterstof zijn er nu nog de waterstof.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag on buitenhof de discussie over een al dan niet in te stellen no-fly zone.

Ik snap niet waarom dat zo moeilijk is.

Stuur gewoon even een email naar Poetin met "stop met het beschieten van doelen in de Oekraïne en zo niet dan gaan wij als gehele wereld de Oekraïne materieel leveren om jullie drones en alles andere wat boven de Oekraïne vliegt uit de lucht te schieten"

"je hebt 2 dagen de tijd om er mee te stoppen, de 3e dag wordt alles uit de lucht geschoten"

 

Klaar

 

Hoe moeilijk kan het zijn? (naast de juiste spullen op die plek te krijgen)

 

 

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me dat een berichtje met: 

 

Hallo Vlad,

 

Hee zeg, zou je even wat minder bommen en raketten deze kant op willen sturen want ik slaap er de laatste tijd een beetje slecht door en ook de kippen raken zo steeds meer van de leg"

Hoop dat je er begrip voor hebt.

 

Groetjes John,

 

Ook niet veel uit zal halen.

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

Is er ondertussen al een besluit genomen over nieuwe kerncentrales?

De oplossing om schone energie te produceren en onafhankelijk te worden van de olie en gas leveranciers.

Ze blijken in een oorlog een belangrijk doelwit te zijn (zoals te verwachten was), daarom denk ik dat de steun voor kerncentrales in NL eerder af- dan toegenomen is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn alle systemen die van belang zijn voor de energievoorziening.

Waarom denk je dat Rusland al die olieopslagtanks in brand schiet?

Maar wil een land een ander land inlijven dan zullen ze er wel voor waken om geen kerncentrale te vernielen aangezien dan de gehele omgeving onbewoonbaar wordt en de agressor er alsnog niets aan heeft.

Aan de andere kant kun je met de wetenschap dat dit soort objecten interessant zijn deze ook bij voorbaat al beter gaan verdedigen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Aan de andere kant kun je met de wetenschap dat dit soort objecten interessant zijn deze ook bij voorbaat al beter gaan verdedigen.

Bij een afstandsraket valt er weinig te verdedigen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hebben we toch van die patriot systemen voor?

 

Een van die systemen staat overigens al aan de grens bij de Oekraïne dus ze kunnen de Oekraïne zo de sleutels geven om zich te kunnen verdedigen tegen alles wat boven hun grondgebied vliegt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe trefzeker het Patriot systeem is bij een aanval met de nieuwste, "slimme" raketten die steeds verder worden ontwikkeld, maar ik zou er niet meer zo blind op vertrouwen. En blind vertrouwen op een betere toekomst met kernenenergie doe ik al lang niet meer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Daar hebben we toch van die patriot systemen voor?

Als ik me niet vergis vliegen er AWAK's van de NATO aan de rand van de regio, maar Phased Array Tracking Radar to Intercept On Target is afhankelijk van rader observatie op locatie. Die zijn echter ineffectief bij supersonische raketten.

 

Laat dat allemaal maar over aan de krijgsmachten. Daar weten wij te weinig over.

Over kernrampen / nucleaire catastrofes daar weten we genoeg van. Dat is niet gezond. Alleen een ongelooflijke idioot schiet op die dingen of voert het schietcommando uit.

 

Ik kan me voorstellen dat al die generaals en kolonels gewoon zelfmoord hebben gepleegd om die toestanden niet te hoeven verantwoorden en in een goelag te eindigen en weg te teren.

 

 

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er gewoon vanaf welke raket je in de lanceerinrichting stopt.

Pas als er hypersonische raketten worden gebruikt wordt het een ander verhaal, die geven je maar erg kort de tijd om ze op te sporen en zelf een verdedigingsraket af te vuren.

Maar 1 voordeel, die dingen zijn schreeuwend duur dus je moet wel erg graag iets willen vernietigen om dat soort raketten toe te gaan passen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar 1 voordeel, die dingen zijn schreeuwend duur dus je moet wel erg graag iets willen vernietigen om dat soort raketten toe te gaan passen.

Bijvoorbeeld: een kerncentrale?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lijkt in de media weinig nieuws ophef te ontstaan over de chantage poging van Putin met gas en olie. Hij heeft Gazprom opdracht gegeven eind van de maand de betaling in Roebels door te voeren. Maar er is nogmaals het dreigement herhaald dat niet meedoen betekent niet leveren.

 

De G7 landen hebben al gereageerd, het is contractbreuk, en zijn niet van plan hierop in te gaan. Goede zaak maar als Putin geen gezichtsverlies wil lijden draait hij de gaskraan dicht op 1 april. Dus cold turkey maar gelukkig niet in de winter.

 

Het bizarre nieuws is dat door Gazprom beheerde gas opslag in zowel Nederland als Duisland (grootste van DE) voor winter maar resp. 30% en bijna leeg zijn. Dit is te toevallig en volgens het Duitse bericht gaat dit niet in de zomer bijvgevuld (wat normaal was) al terug naar midden 2021!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...