Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

  • Moderator
3 minuten geleden, Jean-Claude zei:

en nu valt Ukraïne ook Rusland aan met raketten op een brandstofdepot..

De vraag is of Oekraïne werkelijk deze aanslag heeft gepleegd of dat het een false-flag operatie is geweest ter rechtvaardiging van komende vergeldingsoperaties.

Oekraïne heeft de aanslag niet bevestigd.

 

Ik weet niet wat er werkelijk gebeurd is.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Putlers army krijgt het iig wat moeilijker om mensen en cultuur te vernietigen met deze brand.

Zat me al af te vragen wanneer het zou gebeuren, maar het kan idd ook Putlers Reichstag zijn met minder gevolgen voor de bevolking.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

De vraag is of Oekraïne werkelijk deze aanslag heeft gepleegd of dat het een false-flag operatie is geweest ter rechtvaardiging van komende vergeldingsoperaties.

Oekraïne heeft de aanslag niet bevestigd.

 

Ik weet niet wat er werkelijk gebeurd is.

 

 

 

Dat was ook mijn idee, een Russische helikopter die per ongeluk of zelfs bewust de verkeerde olietanks in brand heeft geschoten en dan de Oekraïne er de schuld van geven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, OFDM zei:

Als het een false-flag actie is zou Rusland het toch beter gebruiken dan alleem zeggen dat het de vredesbesprekingen geen goed doet?

Ze gaan dit nog vergelden, ze moesten een smoes verzinnen

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is genoegzaam bekend dat russen incidenten ensceneren om in binnen en buitenland zijn wandaden te rechtvaardigen.

Tijdens de oorlog met Tsjetsjenië werden er op russisch grondgebied bv terreurdaden gepleegd:

 

Gijzeling in het Doebrovkatheater in Moskou in oktober 2002 - Wikipedia

Gijzeling in Beslan - Wikipedia  

 

Ik denk er het mijne van. De rus is gewoon niet te vertrouwen op juistheid van zijn informatie. 

Het heersende regime geeft geen ene moer om levens van vriend en vijand.

Enige wat bij hun telt is "winnen" en om dat te realiseren wordt geen enkel middel geschuwd.

 

Malaysia Airlines Flight 17 - Wikipedia

 

Ook die aanslag met een Buk op M17 hebben ze vanaf Oekraïens grondgebied uitgevoerd.

In mijn ogen ook weer een incident om in binnen en buitenland anti Oekraïne sentiment te creëren.

 

Persoonlijk denk ik dat ze Oekraïne puur en alleen plat smijten omdat dit land veel te succesvol westerse normen en waarden adopteert. Dit is de grootste bedreiging voor hun binnenlandse stabiliteit want hun eigen inwoners hebben nauwe banden met mensen die daar leven.

Ze zouden eens kunnen denken wat daar kan kunnen wij hier toch ook?

Daarnaast heeft vooral oost Oekraïne waardevolle bodemschatten die ze in 1991 kwijtgeraakt zijn toen ze zichzelf weer onafhankelijk verklaarden.

Ze zijn al jaren bezig om de bevolking in Donetsbekken met alle middelen op te hitsen tegen de regering om zo de huidige oorlog te rechtvaardigen waardoor ze de Oekraïne weer kunnen annexeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zag net een bijdrage op de Duitse TV waarin men liet zien dat in buurland Belarus (Wit-Rusland) de spoorwegen de Russische troepen en gevechtsmateriaal van Rusland naar het front transporteren.

 

In Belaus wordt op dit moment daarom volop het spoorwegnet gesaboteerd door groepen Belarus inwoners, die het niet eens zijn met de steun, hand-en-spandiensten, die de Belarus regering aan Rusland verleent.

 

Er ontstaat steeds meer weerstand in de regio, ook het regime in Belarus begint onder druk te geraken.

 

https://www.voiceofbelarus.org/belarus-news/the-rail-war-and-rail-partisans-in-belarus/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mereltje zei:

Ze gaan dit nog vergelden, ze moesten een smoes verzinnen

ALS Oekraïne het al was,  dan was het eerder een vergelding voor de VELE aanvallen die Rusland op militaire installaties in Oekraïne heeft gedaan.

Het werd tijd dat Rusland ook een keer een bommetje kreeg. En nog niet eens veel slachtoffers.

De reactie van Rusland is ronduit huichelachtig.

 

Wat me inderdaad goed doet @ceesv, is dat er nog genoeg mensen met lef in Belarus zijn die niet bereid zijn Putin een handje te helpen met dat saboteren:

'Partizanen' in Belarus leggen spoor plat om Russisch leger te dwarsbomen | NOS

 

En dat er nog genoeg Russen zijn die niet bereid zijn hun leven op te offeren voor een groepje maffiose oligarchen:  

Tienduizenden IT'ers zijn Rusland ontvlucht, 100.000 meer verwacht' (msn.com)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De internationale fronten verharden zich steeds meer.

 

Rusland wil de samenwerking met andere landen in de ruimte opschorten.

Alle  „illegale sancties” tegen Rusland moeten volgens Rogozin van tafel voor er sprake kan zijn van normale relaties en samenwerking rond het ISS en andere projecten. De baas van Roscosmos zei dat hij voorstellen aan het Kremlin heeft gedaan om de samenwerking met de buitenlandse partijen betrokken bij het ISS te beëindigen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, gerrit B zei:

Litouwen heeft als 1e zelf de gaskraan vanuit Rusland geheel dichtgedraaid.

Begrijpelijk.

De Baltische staten hebben ervaren wat Nederland in de jaren 40 heeft ervaren. Maar dan veel langer met deportaties naar de Goelag van Litouwers en ook import van vele  Russen wat nu nog een probleem is. De Moffen waren hier gelukkig na 5 jaar weer weg.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...