Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

misschien dit eens lezen

hoe de Donbas werd leeggeroofd

Feit is dat deze regio voor de Russen een groot strategisch belang heeft om toegang te krijgen/houden tot de Krim waar de Russische vloot voor een groot gedeelte ligt en zo ook toegang te hebben tot de havens aan de Zwarte zee.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet ervan uit gaan dat niemand de plannen kent van Poetin.

Ofschoon er een soort rode draad in af te lezen valt. En dat is terreur en kapot maken wat er maar mogelijk is.

Zo krijg je followers en kun je de wereldorde op zijn kop stellen. De Homo Sovjeticus is niet geïnteresseerd in samen zijn op de wereld.

 

  • Like 1

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, wanderer zei:

Ik ben niet al te intelligent, maar waar gaat het nu eigenlijk om deze oorlog kan iemand mij dat uitleggen, want alles platbombarderen, daar schiet je toch niets mee op, dat moet allemaal weer opgebouwd worden.

Een van de dingen die ik niet weet is hoe de verhoudingen liggen binnen het Ukrainse volk: hoeveel % pro-Russisch, hoeveel % anti-Russisch? En hoe dat ligt in de omstreden gebieden. Dat niet alle neuzen dezelfde kant wijzen, bewijzen de recente ontslagen bij de geheime dienst.

Bij de grootmachten gaat het om geopolitieke macht. Wie gezichtsverlies lijdt, heeft in de wereld veel geopolitieke macht verloren. Daarbij speelt de huidige macht van de US dollar en de toegang tot grondstoffen een hoofdrol.  Daarom zal deze oorlog een uitputtingsslag worden.

Ik weet niet wie er aan het langste eind trekt. Ik verwacht door de inflatie en door de energiecrisis grote onvrede binnen Europa. Hier zullen de burgers eerder in opstand komen dan in Rusland. En daarmee zal de geopolitieke macht gaan verschuiven. Het zal langzamerhand niet meer om de Ukraine zelf gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wanderer zei:

Ik ben niet al te intelligent, maar waar gaat het nu eigenlijk om deze oorlog kan iemand mij dat uitleggen, want alles platbombarderen, daar schiet je toch niets mee op, dat moet allemaal weer opgebouwd worden.

Als Putin er een paar pionnetjes in kan zetten en de huidige bewoners Russisch worden is het voor hem het doel bereikt. Hij hoeft er zelf niet te wonen. Hoeveel geeft hij nou om de levensstandaard van Russen in eigen land dan?

 

Soms denk ik ook het is hem echt alleen maar om het machtsspel te doen. Ik vind het een rücksichtlose moordenaar van alles en iedereen die hem in de weg loopt. Snap ook werkelijk niet dat Duitsland zo weinig heeft gedaan toen ze Navalny in eigen ziekenhuis hebben opgelapt, het lag er meters dik bovenop waar het gif vandaan kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, boudeman zei:

Een van de dingen die ik niet weet is hoe de verhoudingen liggen binnen het Ukrainse volk: hoeveel % pro-Russisch, hoeveel % anti-Russisch? En hoe dat ligt in de omstreden gebieden.

Dat is volkomen irrelevant!

Poetin heeft niks te zoeken in een soevereine staat. Laat staan er landjepik en volkerenmoord bedrijven in een poging de klok terug te draaien naar een tijd die hij romantiseert. Met hemzelf op de troon, natuurlijk. 

Ik zou niet weten waar de VS in dit geval iets te verwijten valt.

Zelensky is een legitiem gekozen president met een legitiem parlement erbij.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEOpolitiek is op het moment GEOwinstbejag !

Als je dat op je voorhoofd geschreven hebt zie je het niet en spiegelbeeld verkeerd snap je die tekst ook niet 's ochtends voor de wastafel.

 

Het interesseert de meeste rijken der aarde helemaal geen mallemoer.

 

Geopolitiek is het meest inhoudsloze streven van alles. Pas als we bijna smelten of verzuipen denken er een paar mensen aan het politisch oplossen van de problemen

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je moet ervan uit gaan dat niemand de plannen kent van Poetin.

Ofschoon er een soort rode draad in af te lezen valt. En dat is terreur en kapot maken wat er maar mogelijk is.

Zo krijg je followers en kun je de wereldorde op zijn kop stellen. De Homo Sovjeticus is niet geïnteresseerd in samen zijn op de wereld.

 

In feite TON ?? zijn we allemaal homo sapiens 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar uur een reportage van ZDF-info opstaan over de ontwikkelingen eind jaren 30.

Ongelofelijk, de overeenkomsten tussen Hitler toen en Putin nu. Inclusief de omstanders, de (politici in de) andere landen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vrees daarom ook dat die oorlog zich eerder gaat uitbreiden dan stoppen, net als toen.

De oorlogstaal van Poetin et al. is nog net zo dreigend als in het begin, in januari. En de leugens zijn ook vergelijkbaar met die van de jaren 30.

 

En ook de joden krijgen er weer van langs. Dat was in mei al zo, maar met een handjeklap deal met Iran kon het het wel eens in eens in een stroomversnelling raken.

Rusland beschuldigt Israël van meevechten in Oekraïne | BNR Nieuwsradio

Placating Iran, Pacifying Africa and antagonizing Israel; Putin's 'new face' for Russia | S Ovwata Onojieruo | The Blogs (timesofisrael.com)

 

Het Kremlin draait alles om, het houdt er een spiegel-narratief op na alsof wij - het Westen - de agressors zijn en er nazi-methodes op na houden.

Het Kremlin staat een Vierde Rijk voor ogen. Lees de opmerkingen van vazal Medvedev er maar op na. Om rillingen van te krijgen.

 

Ik vrees dat we er met appeasement niet komen. 

In feite zijn we daar nu al zelf het slachtoffer van, gezien die afhankelijkheid van gas.

Probleem is, dat als je dit een jaar geleden zou hebben gezegd (Rusland mijden als zakenpartner) , je zou zijn uitgemaakt voor havik. 

 

Voor China geldt hetzelfde.

Het Westen heeft altijd gedacht dat China afhankelijk zijn van onze economieën, maar het is eerder andersom: wij hebben ons afhankelijk gemaakt van China. En niet op een onschuldige manier.

FBI: 'Huawei-zendmasten konden nucleair arsenaal VS verstoren' (msn.com)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Poetin is het nog even wachten totdat zijn grote vriend in de VS weer terugkomt middels gemanipuleerde verkiezingen door de Republikeinen:

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/trump-misschien-moeten-we-het-nog-maar-een-keer-doen/ar-AA1003QK?ocid=msedgntp&cvid=16de98bc3a0045ba9ac876803d1fc9ee

 

(Hopelijk komt er nog een wending in Trumps schijnbaar onaantastbare positie:

Justitie VS heeft nu Trump op de korrel | Trouw )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er nog zoveel domme schapen en Qanon vechtersbaasjes achter hem aanlopen is verwonderlijk en tegelijk zorgelijk.

Maar na de recente getuigen uitspraken inzake de voor, tijdens en na de bestorming van het Capitool allemaal georganiseerd door Donald Trump zou je als weldenkend - normaal - mens aannemen dat we die niet meer terug zien.

But what is wishfull thinking and what is stupid 😁

 

Putin heeft één strategie en dat is om geen strategie te tonen aan anderen, opdat de oppositie dus blijft twijfelen over hun eigen strategie. Het Westen is bijna een jaar te laat met reageren op de keten van voortekens dat Putin zijn waanidee gaat uitvoeren.

Een nadeel van de democratie is dat men het op alle niveau's eens moet worden en zijn over tegenacties EN over economische afhankelijkheden.

 

Een speldenprik en die hele club moet weer heroverwegen.

 

Maar ja, wat die zieke geest van Putin er aan meent over te houden is zeker geen standbeeld. De beeldenstorm komt nog.

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vrees dat ook voor veel Trump sympathisanten en aanhangers in de VS het Engelse spreekwoord geldt: "Absence Makes the Heart Grow Fonder."

En dat ze n.a.v. de Democratische "Heksenjacht" alleen maar meer achter die gevaarlijke maffiabaas gaan staan.

 

De ene maffiabaas die met een andere maffiabaas gemene zaak maakt:

Trump en Poetin: een blik op hun lange vriendschap (msn.com)

 

En miljoenen Amerikanen die idolaat en blind achter deze maffiabaas aanlopen. Geen goed vooruitzicht.

Arm Oekraïne.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al wat jaren geleden over Reagan + Bush en de aanhangers.

Screenshot_24.png.0256a2e154acef17d907064aa68a3fc1.png

 

de eerste computer virussen duiken op

de Challenger Spaceshuttle ontploft net na de start

Olaf Palme wordt vermoord

De dertienjarige Sandra Kim behaalt met J’aime la vie 176 punten op het Eurosongfestival.

Tsjernobyl smelt

Ruud Lubbers moet het karwei afmaken met 54 zetels

Afghanistan - UDSSR oorlog in volle gang

 

https://youtu.be/1fbigmsbvYk

 

Your UDSSR achieved also nothing / Rusland bereikte ook geen kloten meneer Putin!

En dat zal je ook niet in de Oekraïne

aangepast door Tonskidutch
blauw

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...