Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, gerrit B zei:

Het zou, in navolging van de oefening van de Russen, gaan om een grote oefening die samen met andere landen aan de grens van de Oekraïne gehouden gaat worden.

dat gebeurt, NATO aktiveert zijn FRT's (fast response teams) en die gaan zich allemaal paraat zetten aan de grens met Rusland.

daarmee komt het nu ook eens van de "andere" kant.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, John van Dreumel zei:

@D-box

Als onderofficier heb ik met Mag, incidenteel met een Punt 50, een Fal, een Uzi, een pistool, een 105 mm geschut en T.O.W geschoten. De laatste mocht je dus, mits gecertificeerd, precies 1x in Hohne afschieten. Dit in tegenstelling tot de 105 mm. Daar mochten wij meer mee schieten. Gezien mijn ervaring meen ik dus echt dat zij onze ouwe meuk naar Oekraïne sturen. Bizar.

Had je iets anders verwacht?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee @minplus

Ik heb niks tegen @John van Dreumel, hij vertelde gewoon zijn eigen verhaal.

 

Wij zijn Dienstmakkers en hebben gewerkt met dezelfde wapens, dat is alles.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, D-box zei:

Nee @minplus

Ik heb niks tegen @John van Dreumel, hij vertelde gewoon zijn eigen verhaal.

 

Wij zijn Dienstmakkers en hebben gewerkt met dezelfde wapens, dat is alles.

Ik ook niet, op geen enkele manier.

Het ging mij erom dat we als glorieus land ouwe meuk weg geven, zoals hij aangaf.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Ik ook niet, op geen enkele manier.

Het ging mij erom dat we als glorieus land ouwe meuk weg geven, zoals hij aangaf.

De FAL en de MAG zijn gewoon de beste wapens die ik ken; en de TOW is ook superieur.

Maarja, het begint hier nu op een militair board te lijken, en dat willen we natuurlijk niet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, D-box zei:

@gerrit B

Het is gewoon oorlog in de Ukraine.

Ik beweer toch ook niets anders of wel?

Het waren de Russen die telkens beweerden dat er niets aan de hand was en dat ze alleen een oefening hielden daar aan de grens met de Oekraïne.

Inmiddels weten we dat die Russen gewoon niet te vertrouwen zijn en al lang andere plannen aan het smeden waren en in de Oekraïne hadden ze dat ook al lang door, vandaar al wekenlang de vraag "kom ons helpen want ze hebben andere plannen"

Echter zoals altijd moet er dan eerst gepraat worden ipv. de agressor meteen aan te gaan pakken.

Nu staan al die "praters" in hun hemd en zijn tot zekere mate getergd door de leugens waarmee Poetin de hele wereld aan het lijntje hield.

Gevolg is dat die nu ook om extra sancties vragen en ik denk dat het niet lang meer zal duren dat Rusland volledig geblokkeerd gaat worden voor internationale betalingen (Swift)

Italië en Hongarije zijn al om, grootste dwarsligger is nu nog Duitsland die zo'n 55% van zijn gas uit Rusland krijgt en ook veel kolen uit Rusland importeert.

Niet vreemd natuurlijk want als dat stop komt te staan hoe gaan ze dan in Duitsland hun huizen verwarmen?
Maar wat Minister Baerbock van Buitenlandse Zaken gisteren zei tegen de tv-zender ARD dat de maatregel het onmogelijk maakt om mensenrechtenorganisaties vanuit het buitenland te ondersteunen en ook zouden "Russische studenten in het buitenland geen geld meer over kunnen maken naar hun oma".

Dan denk ik met zo'n laatste opmerking "had je nu geen beter argument kunnen bedenken", alsof er iemand wakker van zal liggen dat een omaatje in de USSR geen geld krijgt van haar kleinkind die studeert in Duitsland.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoor zonet dat duitsland 10.000 antitank en 500 stinger raketten gaat leveren. Frankrijk en UK gaan ook wapens leveren, wij hebben hier in België nog ergens 2000 mitrailleurs gevonden in een schuif en die gaan we ook doneren. De komende dagen zullen beslissend zijn.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC wold news geeft aan dat de US, Canada, UK en EU een akkoord hebben om tal van Russische banken, waaronder de Russische centrale bank te blokkeren in het SWIFT betalingssysteem.

Rusland heeft op zijn beurt de UK aangegeven dat er geen vliegtuigen van hun meer over de Russisch grondgebied mogen vliegen.

Makron heeft de partner in crime Lusjenko  dringend verzocht de Russische troepen opdracht te geven uit Belarus te vertrekken.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...