Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten


Die Poolse bevrijders hadden wel na de oorlog een probleem bij hun terugkeer naar hun land , want ze hadden met de Amerikanen gevochten en dat lusten de Russen niet. Daarom zijn er hier en in Noord Frankrijk heel wat Polen blijven "plakken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de Russen in 1945 deden, was niet "bevrijden" maar annexeren.

Russen hebben nooit anders gedaan. Tot de dag van vandaag.

En dan herhaalt de geschiedenis zich helaas. Ook in Nederland weer genoeg wegkijkers. Zelfs in ons parlement.

Niks geleerd uit het verleden.

 

  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


Huh….hè….watte?????

Hitler en Stalin waren bondgenoten?

Nou mooi niet dus. Juist het tegendeel. 
Hitler had enorm de pest aan communisten. (dat was het enige goede van Hitler)

Er was wel een niet Angriffspakt tussen Hitler en Stalin om Polen juist niet aan te vallen. 
Dat werd ondertekend door von Ribbentropf en Molotov. 
Hitler hielt zich hier niet aan. 

Mensen toch….ga geschiedenis leren. 

Kom Drs ga zelf geschiedenis leren.

https://duitslandinstituut.nl/naslagwerk/71/inval-in-polen

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt niet. 
De Duitsers deden het niet samen met de  kut-Russen. Of andersom. 
Het was niet afgesproken. 
Hitler had een godsgruwelijke hekel aan de communisten. 
De Russen vielen op eigen houtje Polen binnen. 
Ze waren bang dat de Duitsers hun Reich zouden uitbreiden en maakten korte metten.

De Russen waren Trittbrettfahrer en maakten dankbaar van de gelegenheid gebruik om Polen binnen te vallen. 
Hitler hield zich niet aan het Nichtangriffspakt van 1939 dus waarom zouden de Russen zich eraan houden?
 

https://www.zeitklicks.de/nationalsozialismus/verfolgung/wer-wurde-verfolgt/die-kommunisten

 

Jullie snappen er niets van. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-6-2024 om 20:05, Drs. IJzerbout zei:

Jullie snappen er niets van. 

 

of bedoelde je daarmee "jij"?

 

Er zijn heel wat mensen die na 80 jaar geschiedenis feiten op dergelijke nep berichten moeten terugvallen omdat ze geen geschiedenis boek kunnen lezen. Die zoeken online naar geschiedenis die er niet was.

AfD en Russische fake News trollenfabriek is splijtstof waarmee je zieltjes kan winnen. Zelfs in Nederland. Dat is duidelijk te merken hoezeer ze zich ook vermommen op diverse fora.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-2-2022 om 14:52, D-box zei:

Ok, ik ben de Sovjets dankbaar dat ze ons ook hebben bevrijd maar dat ze nu Ukraine gaan annexeren in deze moderne tijd zonder oorlogsdreigingen vind ik echt niet kunnen.

 

@tonskytvdutch:

Ik heb niet meer gereageerd omdat ik er geen zin meer in had. 
Als mensen me gaan vertellen dat het de Russen waren die Nederland bevrijd hebben dan weet ik niet meer hoe ik daar tegenin moet gaan. 
Doe ik het dan toch dan worden er op allerlei manieren feiten aangehaald die in mijn wereld niet kloppen. 
En….ik heb goed opgelet tijdens de geschiedenislessen.


Het waren niet alleen de geschiedenisboeken waar ik deze feiten uit haal maar ook de verhalen van mijn ouders die de oorlog hebben meegemaakt. 
Daar kwam het feit: „de Russen hebben Nederland bevrijd“ niet in voor. 
Mijn opa (een wijze man) zei vaak met belerende vinger: „Pas op voor het  Rode Gevaar“ ‼️

En wat had die man gelijk. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De russen hebben in de 2e wereldoorlog bezette gebieden bevrijd van de Duitse overheersing maar aansluitend herbezet,.

Oost-Duitsland werd een satellietstaat van Rusland, evenals Polen en andere landen.

 

Het heeft nog enkele decennia geduurd voordat die bezette gebieden weer zelfbeschikking kregen.

 

De geschiedenis is zich aan het herhalen, er wordt door Rusland weer getornd aan die zelfstandigheid.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ceesv zei:

Oost-Duitsland werd een satellietstaat van Rusland, evenals Polen en andere landen.


Daarom ben ik zo verbaasd dat het vooral de populisten zijn die die klote Russen in de kont kruipen zoals de AfD, dat mens van Wagenknecht, ander onkruid uit de voormalige DDR, Hongarije met die corrupte schoft van Urban en nog een paar van die figuren die dikke vrienden met de Russen willen zijn. 
Die landen hebben de bezetting van de Russen aan den lijve meegemaakt en nu lopen ze dat Rusland weer achterna en mee te huichelen en zijn tegen verdere hulp aan de Ukraïne. 
Ik kan en wil het echt niet begrijpen. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 2
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:


Ik kan en wil het echt niet begrijpen. 
 

Er moeten verborgen agenda's zijn. Maar een deel van de bevolking wil dat niet geloven. Was in de jaren 30 in Nederland niet anders.

Als een militair op de tv zegt: "Bereid u voor op het onvoorstelbare als u de vrede wilt bewaren" wordt hij door menigeen uitgemaakt voor oorlogshitser.

Ook al leert de geschiedenis ons dat het onvoorstelbare daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

 

Orban zegt dat hij vriendjes is met Poetin om het gas, maar de geschiedenis verraadt ons dat in de Oekraïense regio die grenst aan Hongarije, veel Hongaren wonen. 

Orban wil Zelensky niet steunen. Zou Orban misschien azen op een opdeling van Oekraïne bij verlies waarbij Hongarije die "Hongaarse regio" van Poetin krijgt?

Ik noem maar iets.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me niet verbazen. Ook in de jaren 40 deugden veel Hongaren niet en in de jaren 50 idem en dat heb je nu weer.

Democratie is 1 van de minst slechte regeringsvormen maar heeft een groot risico in zich.

Per slot van rekening hebben de Hongaren Orban gekozen, de Palestijnen Hamas en de Nederlanders Wilders en Faber..

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, minplus zei:

Zou me niet verbazen. Ook in de jaren 40 deugden veel Hongaren niet en in de jaren 50 idem en dat heb je nu weer.

Democratie is 1 van de minst slechte regeringsvormen maar heeft een groot risico in zich.

Per slot van rekening hebben de Hongaren Orban gekozen, de Palestijnen Hamas en de Nederlanders Wilders en Faber..


 

Weet niet of je pvv stemmers kent, maar mocht je ze kennen geef ze dan niet op voorhand een label en probeer es te vragen waarom ze op Wilders hebben gestemd.

 

ik zelf denk dat dat bij het leeuwendeel komt uit onvrede , en niet omdat ze zijn agenda zo goed vinden.

 

kun je het ze kwalijk nemen ?

moeten ze voor racist of populist worden uitgemaakt?

 

DenHaag zou er goed aan doen zich wat meer dienstbaar op te stellen tov de bevolking ipv deze bevolking tegen zich in t harnas jagen.

 

Dan maken mensen als Wilders ook geen schijn van kans meer 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het Leeuwendeel.

Onvrede?

Is dat omdat jullie gewoon achteroverleunen en niks zelf niets initiëren en van onderop niks verbeteren?

Ja dat is de taakomschrijving van een gekozen kabinet tegenwoordig, jij moet het oplossen, ikzelf doe niks.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...