doubledutch Geplaatst: 22 februari 2022 Auteur Geplaatst: 22 februari 2022 Bedankt voor jullie reacties, die ik allemaal goed heb bekeken. En daarbij is voor mij het volgende uit de bus gekomen: 20 hours ago, Noordzee said: Docubox en Duck TV zitten hier: Astra 3 11934/V/27500 3/4 DVB-S2 8PSK Deze zenders heb ik niet gevonden: noch met een scan op mijn VU+ Uno 4K SE, noch met het programma Transedit (onderdeel van DVBviewer) dat ik op mijn PC heb geinstalleerd. Transedit vond hier wel de zenders Spike en Comedy Central, maar die worden beide als "dead channels" aangemerkt (zie screenshot). 20 hours ago, Noordzee said: Fuel TV zit niet op een Astra-satelliet Google vertelde mij dat deze zender in 2013 werd omgedoopt in Fox Sports 2. Maar misschien hebben ze bij CanalDigitaal nog geen tijd gehad hun website hierop aan te passen... Maar een zender met deze naam ben ik ook niet tegengekomen. Wel is naar mijn weten Fox Sports 2 een tijdje geleden omgedoopt in ESPN2. Het zou te mooi om waar te zijn als CD met de zender Fuel eigenlijk ESPN 2 bedoelt. Zoniet: wat bedoelt CD hier dan wel mee? 20 hours ago, Noordzee said: MTV Music, VH 1 en VH 1 bestaan niet meer, ze heten nu MTV 80s en MTV 00s. Ik weet alleen niet of MTV 00s ook open gaat via CanalDigitaal. Astra 1 11973/V/27500 3/4 DVB-S QPSK MTV 80 s en MTV 00 heb ik inderdaad gevonden. Mijn dank. On 2/21/2022 at 3:10 PM, zeeteefje said: Deze zenders hebben geen seca codering. In oscam kun je mapping van Nagra naar Seca gebruiken om beeld te krijgen. Afgezien van esports zijn er van de andere zenders nog kopieën op de originele transponders actief mét seca codering. Ik heb even gekeken naar wat mapping van Nagra naar Seca inhoudt. Dat is duidelijk te hoog gegrepen voor mij. Jammer genoeg heb ik de door jou genoemde kopieën van deze zenders die nog wel Seca hebben niet kunnen vinden. Kun je me de frequenties daarvan misschien nog even doorgeven? Bedankt. Het moet me overigens nog wel even van het hart dat CD echt zijn best doet om op de website alles zo verwarrend mogelijk te presenteren. Daar zit duidelijk totaal geen professionaliteit achter of het is met opzet zo onoverzichtelijk...
doubledutch Geplaatst: 22 februari 2022 Auteur Geplaatst: 22 februari 2022 @Noordzee sorry, mijn eerste antwoord was nog niet af, per ongeluk verstuurd!
zeeteefje Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 1 uur terug, doubledutch zei: Kun je me de frequenties daarvan misschien nog even doorgeven? Bedankt. Die zitten op Astra3, 11934 V DVBS2 8PSK 27500 3/4 Het lijkt er op dat alle Nederlandse zenders deze transponder gaan verlaten.
doubledutch Geplaatst: 22 februari 2022 Auteur Geplaatst: 22 februari 2022 10 minutes ago, zeeteefje said: Die zitten op Astra3, 11934 V DVBS2 8PSK 27500 3/4 Het lijkt er op dat alle Nederlandse zenders deze transponder gaan verlaten. Juist op die frequentie had ik gezocht, maar niets gevonden (behalve dus die twee "dead channels", te weten Spike en Comedy Central). En dat alle Nederlandse zenders deze frequentie 11934 verlaten kan goed kloppen, want het zijn precies de zenders die ik niet meer kan vinden. Als ik het goed begrijp kan ik geen zenders ontvangen die niet met Seca zijn gecodeerd (en geldt dat dan zowel voor mijn VU+ met Oscam als voor de DVBViewer op mijn PC, hoewel ik voor beide een geldig CD abonnement heb?) Is te verwachten dat meer zenders hetzelfde lot wacht, zodat ik dan steeds minder zenders zou gaan ontvangen? En misschien hier dan toch de vraag: waar kan ik gedegen informatie krijgen voor het "mappen naar Seca" voor de Oscam dat hier werd genoemd? Ik heb al zitten kijken, maar het is voor mij nog tamelijk verwarrend. Of is dat ook maar een tijdelijke oplossing?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 februari 2022 Moderator Geplaatst: 22 februari 2022 Docubox en Duck TV geven gewoon beeld met een seca kaart en familie pakket op11934. Ik gebruik de interne kaartlezer en Oscam, er is niets gemapt. Wanneer jouw ontvanger die niet kan inlezen is er iets met je ontvanger of met de uitrichting van je schotel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Noordzee Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 (aangepast) 2 uren geleden, doubledutch zei: Bedankt voor jullie reacties, die ik allemaal goed heb bekeken. En daarbij is voor mij het volgende uit de bus gekomen: Deze zenders heb ik niet gevonden: noch met een scan op mijn VU+ Uno 4K SE, noch met het programma Transedit (onderdeel van DVBviewer) dat ik op mijn PC heb geinstalleerd. Transedit vond hier wel de zenders Spike en Comedy Central, maar die worden beide als "dead channels" aangemerkt (zie screenshot). Google vertelde mij dat deze zender in 2013 werd omgedoopt in Fox Sports 2. Maar misschien hebben ze bij CanalDigitaal nog geen tijd gehad hun website hierop aan te passen... Maar een zender met deze naam ben ik ook niet tegengekomen. Wel is naar mijn weten Fox Sports 2 een tijdje geleden omgedoopt in ESPN2. Het zou te mooi om waar te zijn als CD met de zender Fuel eigenlijk ESPN 2 bedoelt. Zoniet: wat bedoelt CD hier dan wel mee? MTV 80 s en MTV 00 heb ik inderdaad gevonden. Mijn dank. Docubox en Duck TV zou je gewoon moeten vinden op de genoemde frequentie. Wat betreft Fuel TV : Die zender heeft nooit bij Canal Digitaal gezeten. Het is een Amerikaanse entertainmentzender, die in Europa alleen via 30 graden west en 2 graden oost wordt uitgezonden. https://fuel.tv 22 februari 2022 aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Old Satterhand Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 7 uren geleden, Noordzee zei: @Old Satterhand Daarom ook die opmerking. Volgens Kingofsat is deze zender niet (meer) via CanalDigitaal zichtbaar. Beetje onduidelijk allemaal. Die vermelding heeft er ook nooit opgestaan. De zender is begin augustus 2021 toegevoegd en men heeft toen vergeten CanalDigitaal als een van de providers te vermelden. Dat kun je in de changelog van de zender nog terugvinden. Druk op het +je helemaal rechts van de zendervermelding bij KingOfSat.
HG5812 Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 5 minuten geleden, Old Satterhand zei: Druk op het +je helemaal rechts van de zendervermelding bij KingOfSat. Hallo. Goede tip. Wist niet, dat je zo de hele geschiedenis vaneen zender kunt zien.
doubledutch Geplaatst: 22 februari 2022 Auteur Geplaatst: 22 februari 2022 40 minutes ago, Noordzee said: Docubox en Duck TV zou je gewoon moeten vinden op de genoemde frequentie. Wat betreft Fuel TV : Die zender heeft nooit bij Canal Digitaal gezeten. Het is een Amerikaanse entertainmentzender, die in Europa alleen via 30 graden west en 2 graden oost wordt uitgezonden. https://fuel.tv Om de één of andere reden komen deze twee zenders bij mij niet. Is niet echt belangrijk. En Fuel TV vermeldde ik omdat hij op de zenderlijst van Canal Digitaal wordt aangeboden als deel van het extra pakket Rijk (zie screen shot). Vandaar mijn vraag wat CD hiermee zou kunnen bedoelen.
Noordzee Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 OK, dat is dan nieuw voor mij. Wellicht alleen via de app. Maar in ieder geval niet via één van de Astra-satellieten. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Mimisiku Geplaatst: 22 februari 2022 Geplaatst: 22 februari 2022 Dat zijn IPTV zenders die uitsluitend met de MZ-101/102/201 werken! Dat zijn de Viaccess ORCA kratjes van M7.. Overigens is Viaccess bij M7 ook al op zijn retour.. Alles ten gunste van de Nagra CAM803.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
zeeteefje Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Ja, zo zit het. Het vervelende is dat CanalDigitaal dit niet duidelijk maakt. Deze zenderlijst krijg je te zien als je kiest voor satelliet TV en die zenders zitten helemaal niet op satelliet. CanalDigitaal vergeet dat een groot deel van hun klanten juist voor satelliet heeft gekozen omdat er geen (goed) internet is op de gewenste locatie.
Old Satterhand Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 (aangepast) 16 uren geleden, doubledutch zei: Fuel TV vermeldde ik omdat hij op de zenderlijst van Canal Digitaal wordt aangeboden als deel van het extra pakket Rijk CD heeft die zender in 2019 toegevoegd aan het IPTV pakket, maar is er al tijden van verdwenen. Mijn abo is het royaal pakket, dus ik zou hem dan moeten kunnen ontvangen met de app. Maar ik ontvang hem in ieder geval niet met de Android en Android TV App. Dan zou die dus alleen met de CD hybride ontvanger te zien zijn, wat ik betwijfel. Gezien de reputatie van dit bedrijf hou ik het op een fout in de zenderlijst. 23 februari 2022 aangepast door Old Satterhand screenshot CD App
doubledutch Geplaatst: 23 februari 2022 Auteur Geplaatst: 23 februari 2022 4 hours ago, zeeteefje said: Het vervelende is dat CanalDigitaal dit niet duidelijk maakt. Deze zenderlijst krijg je te zien als je kiest voor satelliet TV en die zenders zitten helemaal niet op satelliet. CanalDigitaal vergeet dat een groot deel van hun klanten juist voor satelliet heeft gekozen omdat er geen (goed) internet is op de gewenste locatie. Ik heb nog eens geprobeerd de logica van Canal Digitaal te begrijpen, maar helaas zonder al te veel succes: Hier wordt getoond welke zenders je met de "Canal Digitaal TV App" kunt ontvangen: https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-canal-digitaal-tv-app/ Maar is er blijkbaar ook nog een "Canal Digitaal Smart TV App": https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/smart-tv/ Op die pagina wordt onder andere de vraag beantwoord hoe het zit als je al klant van Canal Digitaal bent. Het antwoord luidt: "Dan heb je al toegang tot de gratis Canal Digitaal Smart TV App!" Bij TV-zenders kun je klikken op "bekijk alle tv-kanalen" en dan zie je inderdaad een aantal van de zenders waarover we het hier hadden (b.v. Spike, Nickolodeon, TV Oranje en Duck). Maar ook ESPN 2, ESPN3 en ESPN4! Dat kan natuurlijk niet kloppen, maar het staat er wel. Als je de filter "Canal Digitaal TV App & Live TV" (nog een App?) activeert blijven alle zenders trouwens gewoon staan. Ik kon wel de "normale" Canal Digitaal App voor mijn Android Smart TV downloaden, maar niet de Smart TV app. Die wordt niet aangeboden, wat misschien aan het feit ligt dat ik niet in Nederland woon.
zeeteefje Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 De TV app van CanalDigitaal is beschikbaar voor diverse smart TV platformen, zoals die van LG en Samsung , maar ook op Android TV die sommige TV's en losse Android kastjes gebruiken. In principe is het overal dezelfde app, net als op een smartphone, alleen het onderliggende platform verschilt. Live TV kun je kijken via de website van CanalDigitaal. Geen app nodig, inloggen en kijken maar. Die ESPN zenders zijn beschikbaar va de app, maar alleen voor abonnees die uitsluitend een app abonnement hebben, niet voor satellietkijkers die gebruik van de app erbij krijgen. Snap je het nog?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen