satcor64 Geplaatst: 23 februari 2022 Geplaatst: 23 februari 2022 Wat mij af vraag is wat de beste instelling is voor de tuner met de volgende buitenopstelling. Heb nu een Big Bi Sat met 4 enkele lnbf’s en een 4/1 Diseqe schakelaar. Werkt perfect. Nu wil ik alleen de Astra 23 gr voorzien van een Twin lnbf omdat als er meerdere dingen worden op genomen. Dit altijd op 23 gr is. Hoe moet ik de tuners in stellen ? Of is dat niet mogelijk op deze manier?
theboyk Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 Dat kan heel simpel; je ontvanger heeft 2 tuner aansluitingen. op tuner 1 of tuner A alle 4 de satellieten instellen zoals het hoort/was met de kabel die vanaf de switch komt op tuner 2 of tuner B alleen Astra 23.5 instellen en dan de 2e kabel die vanaf de lnb Astra 23.5 komt erop aansluiten. Maakt niet eens uit of jee OpenPli of OpenATV of VTI of wat anders gebruikt. Let op; met een smartcard kan je wel meerdere dingen opnemen; CI modules kunnen een belemmering vormen Kleine aanvulling; wat neem je op? Canal Digitaal of wat anders? want dan zou je de tuner instellingen ook andersom kunnen doen; dus afhankelijk van je antwoord 1
Tonskidutch Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 Even uitleggen aan ons lezers welke insteek tuner je hebt schaad niet @satcor64. The Crying Cowboys Aaron Rux
Mimisiku Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 UniCable LNB op de tweede tuner is een optie zolang de losse kaart van CDS nog wordt ondersteund. Met CI(+) wordt dat iets gecompliceerder.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
satcor64 Geplaatst: 24 februari 2022 Auteur Geplaatst: 24 februari 2022 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Even uitleggen aan ons lezers welke insteek tuner je hebt schaad niet @satcor64. Ik zie nu dat door mijn eigen slordigheid er geen info staat over de betreffende ontvanger. Het betreft hier het model met FBC Tuner S2X ( dus 2 x voor satelliet ) @theboyk Er wordt af en toe op de commerciële opgenomen. Maar dan kon ik niet meer naar een van de duitse kanalen kijken of andere ( vrije) kanalen. Ik heb nu op ingang 1 de diseqc dus 19,2/23,5/13/28,2 ingesteld. Op de 2e ingang heb ik rechtstreeks de Twin aangesloten en als vast op 23,5 geconfigureerd. De overige tuners staan op automatisch door lussen. En zoals het er naar uit ziet werkt het nu naar behoren..
Old Satterhand Geplaatst: 24 februari 2022 Geplaatst: 24 februari 2022 7 uren geleden, satcor64 zei: En zoals het er naar uit ziet werkt het nu naar behoren.. Niet helemaal.... Zodra je verschillende instellingen gebruikt voor beide tuners, dan moet je wel de voorkeurstuner instellen. Je wilt natuurlijk niet dat bij een opname van A3, tuner A wordt gebruikt. Want dan kun je alsnog niet de andere satellietposities van tuner A gebruiken. Er zijn diverse instellingen voor, afhankelijk van het gebruikte besturingssysteem. Zo ziet het eruit bij OpenPli. Gewoon uitproberen wat in jouw situatie het beste is.
satcor64 Geplaatst: 25 februari 2022 Auteur Geplaatst: 25 februari 2022 22 uren geleden, Old Satterhand zei: Niet helemaal.... Zodra je verschillende instellingen gebruikt voor beide tuners, dan moet je wel de voorkeurstuner instellen. Je wilt natuurlijk niet dat bij een opname van A3, tuner A wordt gebruikt. Want dan kun je alsnog niet de andere satellietposities van tuner A gebruiken. Er zijn diverse instellingen voor, afhankelijk van het gebruikte besturingssysteem. Zo ziet het eruit bij OpenPli. Gewoon uitproberen wat in jouw situatie het beste is. Bedankt voor deze info, had ik niet eens aan gedacht. Heb nu Voorkeurstuner voor opnames op Tuner "B" gezet. Maar dan moet tijdens meerdere opnames op 23,5 altijd een opname zijn in het zelfde kwadrant. Anders pakt hij nog Tuner "A" erbij. Of zie ik dat verkeerd ? Niet dat het vaak voor zal komen, maar het nadeel is dat deze sattuner in de huiskamer staat. En als ze het eenmaal door hebben wordt er alles opgenomen 🙂 Andere vraag, wat zou een Unicable LNB op Tuner " B " voor mij als meerwaarde hebben ? Indien dit uiteraard mogelijk is met de huidige buiten configuratie...
theboyk Geplaatst: 26 februari 2022 Geplaatst: 26 februari 2022 Dat zie je verkeerd. 1e opname is op tuner B = 23.5 dan kan je nog vrij zappen op tuner 1 en dus alle satellieten. aangezien deze apart zijn eigen kabel heeft hoef je dus niet in hetzelfde kwadrant te bllijven. Na 2 opnames tegelijk krijg je alleen de "witte zenders"nog beschikbaar; de rest word uitgegrijsd
Old Satterhand Geplaatst: 26 februari 2022 Geplaatst: 26 februari 2022 (aangepast) 15 uren geleden, satcor64 zei: Andere vraag, wat zou een Unicable LNB op Tuner " B " voor mij als meerwaarde hebben ? Indien dit uiteraard mogelijk is met de huidige buiten configuratie... Ja. Dat is het concept / idee achter een unicable en FBC tuner. Je hebt dan geen beperking wat betreft opnames in verschillende quadranten. Maar dan loop je al snel tegen de beperkingen van de CDN kaart aan. Zwart beeld bij teveel CDN opnames tegelijkertijd. Aangezien Astra 3 maar 2 quadranten gebruikt voor Canal Digitaal heb je al voldoende mogelijkheden met gewone LNBs. Ik zou in jouw geval gewoon een LNB kiezen met 2 uitgangen. Als later blijkt dat je ook van de andere satellieten meer gebruik wilt maken, dan vervang je nog een 2e LNB en sluit die aan via een DiSeqC switch. 26 februari 2022 aangepast door Old Satterhand typo
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2022 Geplaatst: 26 februari 2022 19 minuten geleden, Old Satterhand zei: Zwart beeld bij teveel CDN opnames tegelijkertijd. wat is daar nu opname waardig te noemen....... tja terugkijken misschien (is ook een app voor) maar je hebt wel gelijk met die kaartbeperkingen die ons opgelegd werden door CDS en TVV , om ons te pesten. Terwijl de ontwikkelaars de FBC en FCC aanreikten. Een slechte strategie van CDS en TVV om die weelderige WAN share te ontmoedigen want je ontmoedigt ook nette klanten. The Crying Cowboys Aaron Rux
satcor64 Geplaatst: 27 februari 2022 Auteur Geplaatst: 27 februari 2022 Dan heeft een Unicable LNB voor mij geen toegevoegde waarde. Ik denk dat ik er zo wel mee uit de voeten kan. Zoals ik het nu in kan schatten moet het zo voldoende zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen