edbe Geplaatst: 4 september 2022 Auteur Geplaatst: 4 september 2022 18 minuten geleden, Sprietje zei: Die zit verkeerd in elkaar. Het scharnierende voetstukje moet aan de andere kant zitten. ok, deze heb ik zo geleverd gekregen van een Duitse webshop. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Sprietje Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 De triangel moet altijd boven de knik in de buis gemonteerd worden, niet er onder.
edbe Geplaatst: 4 september 2022 Auteur Geplaatst: 4 september 2022 zoals deze foto, gevonden van een medesatter 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Sprietje Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 Dus zet je mount maar anders in elkaar.
Ventura Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 Montage handleiding volgens de fabrikant.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2022 Geplaatst: 5 september 2022 14 uren geleden, edbe zei: ok, deze heb ik zo geleverd gekregen van een Duitse webshop. Zat die compleet gemonteerd is de doos? Dan moet het wel een hele grote doos zijn geweest. Ik geloof er niets van dat die volledig gemonteerd in de doos zat.
Tonskidutch Geplaatst: 5 september 2022 Geplaatst: 5 september 2022 Het maakt toch geen moer uit 😁 of je de "pole mount" omgedraaid monteert! Je kan hem aan de muur bevestigen of op een vloerplaat. bepalend is de afstand tot muur OF vloer hoe je hem monteert belangrijker is dat ie te lood staat Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 5 september 2022 Moderator Geplaatst: 5 september 2022 11 minuten geleden, Tonskidutch zei: belangrijker is dat ie te lood staat Bij een T-90 maakt dat nu net niets uit.😎 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 5 september 2022 Geplaatst: 5 september 2022 25 minuten geleden, ceesv zei: Bij een T-90 maakt dat nu net niets uit.😎 Ale je wilt dat beide schaalverdelingen juist aanwijzen wel.
Tonskidutch Geplaatst: 5 september 2022 Geplaatst: 5 september 2022 Ik weet wat je bedoeld, ik heb 5 T55 schotels geïnstalleerd maar het is in ieder geval een uitgangspunt opdat je skew en altitude met de berekening kloppen Coles Corner Richard Hawley
edbe Geplaatst: 5 september 2022 Auteur Geplaatst: 5 september 2022 7 uren geleden, ceesv zei: Bij een T-90 maakt dat nu net niets uit.😎 dacht ik ook, als je op een normale buis zet heb je dat niet. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Sprietje Geplaatst: 5 september 2022 Geplaatst: 5 september 2022 27 minuten geleden, edbe zei: dacht ik ook, als je op een normale buis zet heb je dat niet. Leg dat eens uit want ik snap dat niet.
edbe Geplaatst: 17 september 2022 Auteur Geplaatst: 17 september 2022 vandaag even kleine testje gedaan, moet je nu op ACG of SNR letten? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2022 Geplaatst: 17 september 2022 Voila Coles Corner Richard Hawley
Old Satterhand Geplaatst: 17 september 2022 Geplaatst: 17 september 2022 (aangepast) 2 uren geleden, Tonskidutch zei: Voila Ik denk niet dat Tonski dat topic heeft gelezen, want ik geloof dat @edbe daar niet veel wijzer van wordt. Het herinnert mij er in ieder geval aan dat de kennis op dit forum van deze materie zeer matig is/was. Hier het juiste antwoord op je vraag: De positie van de schotel/LNB afstellen met de dB of SNR balk (ze zijn van elkaar afgeleid) op maximale waarde. Daarna de skew van de LNB maximaal finetunen. Zoek de posities op waarbij de SNR of dB schaal omlaag gaat, en ga tussen die 2 posities in zitten. Als je een sterk signaal hebt dan zul je merken dat de SNR balk al snel op 100% staat. Dus dan gebruik je verder alleen de dB schaal. De BER staat op de meeste ontvangers altijd op 0 en heb je niks aan, evenals de AGC, die geeft maar een globale sterkte indicatie. 17 september 2022 aangepast door Old Satterhand
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen