Ga naar inhoud


Malwarebytes


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Vraagje:

Wat denken jullie (Windowsgebruikers) over Malwarebytes?

Zijn de 5€/maand het waard of door Windows Defender voldoende beschermd (en is Malwarebytes eigenlijk niet echt nodig)?

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het "lech" eraan of je bepaalde browsers als standaard gebruikt.

het ligt eraan

 

ik gebruik eigenlijk al 20 jaar Firefox (en heb al geruime tijd Ccleaner Pro daarnaast)

zoek ik met windows EDGE browser dan heb ik soms na zo'n sessie 2000 en meer trackers

zoek ik met mozilla Firefox browser dan heb ik heel af en toe 20 trackers

 

dat is al een index

Malware wordt door mijn windows eigen Defender en F-secure van m'n provider compleet gestopt.

Overigens de providers hebben ook een sandbox waar malware in dood loopt, verzuipt

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Pluizebol zei:

Vraagje:

Wat denken jullie (Windowsgebruikers) over Malwarebytes?

Zijn de 5€/maand het waard of door Windows Defender voldoende beschermd (en is Malwarebytes eigenlijk niet echt nodig)?

 

 

Tijdje geleden wees KPN mij erop dat ik last had van Malware en

zij adviseerde mij Malwarebytes te installeren, de gratis versie.

 

Hierdoor kreeg ik mijn pc weer schoon alleen bleef ik meldingen

krijgen van Malwarebytes dat er infecties waren.

Dit bleken "false-positives" te zijn. (voor mij een verkooptruc)

Heb het er toen weer afgegooid, ook in overleg met KPN.

 

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft al jaren overbodig.

 

Het grootste risico ben je zelf. Gewoon goed uitkijken welke sites je bezoekt en niet zomaar over al op klikken. Ook allerlei "leuke tooltjes" ga je niet even proberen als je ze niet echt nodig hebt en eerst goed uitgezocht of ze veilig zijn.

 

Ik gebruik Firefox met Ghostery en Adblocker ultimate add-on.

 

Brave is ook een fijne browser.

 

@Tonskidutch Trackers zijn wel irritant maar je kan ze niet als malware beschouwen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het "lech" eraan of je bepaalde browsers als standaard gebruikt.

het ligt eraan

 

ik gebruik eigenlijk al 20 jaar Firefox (en heb al geruime tijd Ccleaner Pro daarnaast)

zoek ik met windows EDGE browser dan heb ik soms na zo'n sessie 2000 en meer trackers

zoek ik met mozilla Firefox browser dan heb ik heel af en toe 20 trackers

 

dat is al een index

Malware wordt door mijn windows eigen Defender en F-secure van m'n provider compleet gestopt.

Overigens de providers hebben ook een sandbox waar malware in dood loopt, verzuipt

Mijn browse is Google Chrome en daar loopt er ook een Malwarebytes extensie op.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je bijna stellen dat je geen proggie voor 5€/maand nodig hebt.

Een belachelijk hoog bedrag overigens, m'n F-secure + sandbox is 2€ per maand voor alle 5 pC's in huis.

Maar jij woont in Frankrijk als je gegevens nog steeds courant zijn. Dan kan het un peut cher zijn !

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dan kun je bijna stellen dat je geen proggie voor 5€/maand nodig hebt.

Een belachelijk hoog bedrag overigens, m'n F-secure + sandbox is 2€ per maand voor alle 5 pC's in huis.

Maar jij woont in Frankrijk als je gegevens nog steeds courant zijn. Dan kan het un peut cher zijn !

Dank voor jou feedback, ik heb het uninstalled en ook geen abo genomen.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...