Ga naar inhoud


[VuDuo4KSE] Vaak melding afstemmen mislukt op tuner A, stervende tuner?


Thijs-Rallye

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Tonskidutch zei:

Heb je ook al eens de F-connectors opnieuw "aangesneden" aan de coax? Dat doe ik / deed ik toch zeker elke 2 jaar.

 Hoi Tonskidutch, nee de F-connectoren ben ik verder niet aangeweest. Daar hebben ze me destijds degelijke connectoren aangekrompen, die connector ziet er iig 100x degelijker uit dan de opschroef-connectoren die ik zo in de handel kan krijgen. Bij het wisselen van poort was in ieder geval goed te zien dat het koper en vlekkeloos uitzag, geen enkel spoor van corrosie waar te nemen iig.

 

Ik meen dat die krimp connectoren ook afgedicht zijn met een o-ring in de connector bij de overgang naar de kabel. De kabels lopen met een vloeiende boog de goot/poot in en hangen inderdaad spanningsvrij. De kabels zijn wel tamelijk hard geworden door de zon door de jaren heen. (Hirschmann Koka100)

 

 

gr. Thijs

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoelang jouw kabel is, maar je zou gewoon een (goedkope)  kabel kunnen nemen en tussen de lnb en receiver via raam/deur aansluiten.

Dan is die oorzaak meteen uitgesloten of gevonden. Ik heb bijv standaard 30 meter kabel met stekkers in de auto.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
7 uren geleden, Tonskidutch zei:

en is er nu een dode of is die herrezen? (pasen nog een maandje)

Het is echt 100x beter nu. Melding vandaag pas weer een keer gezien. Ik ben dus wel nog op zoek naar een vervangende LNB maar helaas nog geen feedback gehad in dat betreffende topic of dat passende opties waren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

maar helaas nog geen feedback gehad in dat betreffende topic of dat passende opties waren

ik ken die "aston" niet want hij is beslist een van de honderden twin duo LNB's op de markt.

Een webshop kun je ook bellen en vragen stellen. Twee jaar garantie heb je sowieso op een aankoop. M'n Twin Inverto's hadden 6 jaar Garantie en doen het nog steeds. En aan een LNB gaat niet veel stuk op enkele sun outage brandvlek na :grin:.

 

Dus als het nog maar een keer voorgekomen is zal het wel loslopen met de stelling "stervende LNB".

 

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...