Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat ik mij afvraag is of de Duitse DAB+ hun vermogen hebben opgeschroefd per 1 maart of dat de atmosfeer een rol speelt.

Reden dat ik mij dit afvraag is dat ik bijv NDR blue nu plots volle bak ontvang en er een stel zenders bij hebt die eerder niet na scan binnenkwamen.

Locatie is zuidelijk van Drachten.

Geplaatst:

Hier nu ook prima ontvangst van de NDR -zenders: Signaalsterkte 30%, signaalkwaliteit 60%.

Ter vergelijking : Anno 2022 nog altijd totaal geen ontvangst op de regionale zenders zoals bv Radio Drenthe.

Ik vermoed dat het heldere weer (dus koude nachten) wel meespeelt.

Zal van de week nog eens testen.     

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Thanks. Er speelt idd wel atmosfeer invloeden mee. Want 's ochtends is ontvangst beter dan naar mate middag vordert. Maar dan nog ontvang ik wel meer stations. Alleen dan is het signaal 's middags net te laag om tot hoorbaar resultaat te komen.

De drempel zal bij mij deels technisch zijn ivm de zelfbouw antenne die ook maar op net iets van +/- 4,5 meter boven maaiveld staat en een splitter met 6,5 dB demping dus zoals Ceesv al in ander topic aangaf het verschil zal maken. 

Maar wel leuke afwisseling zo. Doet me denken aan +40 jaar terug en het ontdekken van mw/lw etc.

• Like 1
Geplaatst:
Op 5-3-2022 om 22:02, Noordzee zei:

Hier nu ook prima ontvangst van de NDR -zenders: Signaalsterkte 30%, signaalkwaliteit 60%.

Ter vergelijking : Anno 2022 nog altijd totaal geen ontvangst op de regionale zenders zoals bv Radio Drenthe.

Momenteel niet. Het is namelijk koud bovenin én onderin,. Er is geen inversie en dus geen extra propagatie. En dat de lucht droog is helpt ook niet. In de loop van de komende wek verwacht ik wel dat dit ontstaat.  Het signaal is gewoon sterker geworden denk ik.

Serieus? Jij krijgt het pakket op 6B niet binnen? HOE DAN? Dat dekt standaard de helft van het land al af. De regionale omroepen hebben enorm bereik op DAB+

• Like 1
Geplaatst:

Was het maar zo @Schotelspeller......  Het hele Zuiden, Oosten en Zuid-oosten van Drenthe heeft geen bereik van 6B. Al jaren niet.

dekking-6b.jpg

• Like 1

Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 

Geplaatst:

Het feest is voorbij. geen ontvangst meer op de NDR-zenders. Signaalsterkte 20%, signaalkwaliteit 0%. 
Het lag dus toch aan de atmosferische omstandigheden. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen