Ga naar inhoud


Bestaat het IPTV abonnement VOL nog en is dat nog af te sluiten, ik moet geen voetbal


Miauw

Aanbevolen berichten

Ze willen van de Seca3 smartcards af dus eerst moeten de inactieve kaarten eruit. Als dat is gebeurd weten ze hoeveel er nog echt in gebruik zijn. Aan de hand van dat aantal gaan ze beslissen hoe en en wanneer de rest uit gaat…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Mimisiku zei:

Ze willen van de Seca3 smartcards af dus eerst moeten de inactieve kaarten eruit. Als dat is gebeurd weten ze hoeveel er nog echt in gebruik zijn. Aan de hand van dat aantal gaan ze beslissen hoe en en wanneer de rest uit gaat…..

 

Ik denk dat ze de administratie door de overname eens goed onder de loep zijn gaan nemen, nu ik lees dat smartcards veel langer updates krijgen dan bedoeld.

 

Dat ze een keer van Seca3 afwillen zal een feit zijn, echter moet dan wel eerst de meerderheid via de nieuwe codering decoderen, als dat dan nog zin heeft om op de satelliet te blijven uitzenden.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2022 om 10:42, Mimisiku zei:

Ja en dat gaat allemaal verdwijnen. Alles door de provider geregeld, dichtgetimmerd en gecontroleerd. Alleen maar belemmeringen…. Ik ben opgegroeid met TV en alle latere mogelijkheden. Ga het ook nog meemaken dat TV weer voor de rijken is. Alleen nog IPTV met tientallen streaming aanbieders.. €500 straks alleen voor je ‘kijkgenot’… Nou deze jongen niet.. Dan maar geen TV meer.

500? 

Als je gewoon je internet betaald  40 euro per maand kan je hier alle commerciële en overheidszenders bekijken als je je registreerd  . Dan moet het wel heel veel worden om aan 500 euro te geraken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2022 om 12:46, Mimisiku zei:

Je kunt het nog 10 keer vragen, maar VOL bestaat niet meer en je kunt je er dus niet meer op abonneren ... Uitsluitend BOMVOL omdat IEDEREEN die €3 voetbaltax MOET betalen... Dus gewoon CDS opzeggen.. Probleem opgelost.  

 

Dat was al gebeurd, was alleen nieuwsgierig of ze VOL nog via IPTV doorgaven, nu nog mijn schotel naar de Astra2 draaien, later naar Astra1 en Astra2, en DVB-T2 voor de FTA zenders.

 

Ik zit tot het einde van dit jaar bij KPN voor Internet en TV, ik ben al naar alternatieven aan het zoeken. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

8 uren geleden, Miauw zei:

Ik zit tot het einde van dit jaar bij KPN voor Internet en TV, ik ben al naar alternatieven aan het zoeken.

 

 

Alternatief zou voor jouw kunnen zijn NL ziet. Ik heb ook de schotel behouden met 4 lnb's voor de vrije kanalen op resp. 13,19,2 23,5 en de 28,2 graden. met daarnaast oud Telfort abbo ca 70 mb download en vaste telefonie (incl. gratis bellen naar meeste landen) kosten € 40,36 daarnaast NL ziet voor € 7,95 per maand. ben er zeer tevreden mee.

 

image.png.7db0a9edec8e47ca472c085edfab8b73.png

 

p.s. NL ziet kun je een maand gratis proberen of het wat voor je is.

aangepast door ton68
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn internet prestaties waar wij van dromen (Ping / Download / Upload). Helaas zal dat zo blijven bij gebrek aan glasvezel hier op onze heuvel, buiten de stad. Dus aangewezen op Satelliet en een klein aandeel TV via internet, waarbij er niet te veel tegelijk moeten thuiswerken in ons gebied. Netflix gaat net, maar bij hoogtij Corona-weken vorig jaar, haperde het geluid al. Niet echt vreemd als er net 8 Mbps resteert, bij een ping en jitter van rond de 50ms.

(Normaal 20Mbps resp < 30ms). En dan hebben we nog VPN nodig om diverse Geo blocks te vermijden.

Vandaar mijn zorgen bij het verder versnipperen van Sport en Films over de diverse streamings diensten. Griezel ervan.

Hopelijk wordt dat systeem van Elon Musk op redelijke termijn goedkoper. Nu nog Euro 99,00 per maand. Maar als Satelliet resteert voor FTA, kan ik al ruim Euro 50,00 afstrepen aan huidige abo kosten. Komen dan wel  NLziet achtige en een paar sport-IPTV kanalen voor terug. Met zelfde beeldkwaliteit?

Ik duim nog steeds voor behoud van content via de Satelliet.

 

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2022 om 11:19, ton68 zei:

 

 

 

Alternatief zou voor jouw kunnen zijn NL ziet. Ik heb ook de schotel behouden met 4 lnb's voor de vrije kanalen op resp. 13,19,2 23,5 en de 28,2 graden. met daarnaast oud Telfort abbo ca 70 mb download en vaste telefonie (incl. gratis bellen naar meeste landen) kosten € 40,36 daarnaast NL ziet voor € 7,95 per maand. ben er zeer tevreden mee.

 

image.png.7db0a9edec8e47ca472c085edfab8b73.png

 

p.s. NL ziet kun je een maand gratis proberen of het wat voor je is.

 

Tot ergens in december zit ik aan KPN 50MB/s en standaard TV vast, echter kijk ik wel langzaam vooruit. 

 

Ik heb VDSL die KPN zodra het glasvezelkastje in de woning actief wordt, vrijwel direct omgezet wordt.

 

Ik heb aan 50MB/s volgens mij voldoende, ik zit ook niet op een duur abonnement te wachten. NLziet ken ik van reclames, ik wil eerst eens kijken wat op de Astra2 en mogelijk ook de Astra1 FTA te ontvangen is, naast bijvoorbeeld DVB-T2 FTA, want ik merk dat ik heel weinig buiten de NPO zenders kijk, dat komt vooral door de tijd waarop ik TV kijk.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor streamen heb je max 6 á 10 Mbit nodig (voor 1 apparaat dan). Dan is 50 Mbit meer als voldoende als je verder alleen wat surft en mailt.. Alles valt en staat met de stabiliteit van je internet verbinding. Helaas heeft IPTV (persoonlijke ervaring) veel te vaak storing waardoor je kijkgenot verdwijnt. En dan spreek ik over zowel de legale en nog veel meer de illegale IPTV (krijg regelmatig klanten met zo’n abo).. Ik zweer bij een eigen kaart. Zolang ik mijn schotel vrij van sneeuw houd werkt dat prima…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Miauw zei:

 

, ik wil eerst eens kijken wat op de Astra2 en mogelijk ook de Astra1 FTA te ontvangen is, naast bijvoorbeeld DVB-T2 FTA, want ik merk dat ik heel weinig buiten de NPO zenders kijk, dat komt vooral door de tijd waarop ik TV kijk.

 

Ik heb drie jaar lang alleen de FTA-zenders ontvangen via de satelliet in combinatie met de vrije zenders op DVB-T2. Daar kun je prima mee uit de voeten. Sinds kort de CI+-module van Digitenne erbij genomen, eigenlijk vooral vanwege de wielerwedstrijden op Eurosport.    

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Voor streamen heb je max 6 á 10 Mbit nodig (voor 1 apparaat dan). Dan is 50 Mbit meer als voldoende als je verder alleen wat surft en mailt.. Alles valt en staat met de stabiliteit van je internet verbinding. Helaas heeft IPTV (persoonlijke ervaring) veel te vaak storing waardoor je kijkgenot verdwijnt. En dan spreek ik over zowel de legale en nog veel meer de illegale IPTV (krijg regelmatig klanten met zo’n abo).. Ik zweer bij een eigen kaart. Zolang ik mijn schotel vrij van sneeuw houd werkt dat prima…

 

Ik zit ongeveer 350 meter van de centrale, daar wordt mijn glasvezelverbinding straks ook verwerkt zodra het kastje actief wordt en mijn verbinding op glasvezel overgezet is.

 

Het is een oude centrale, van binnen is het enorm ruim, want het gebouw is nog gebouwd voor de oude draaischijf telefoons waarvan het aantal tikken van de draaischijf werden geteld om verbinding te kunnen maken, maar meer dan +/- 50MB/s is door de zwaar verouderde koperen kabel niet haalbaar.

 

Ik kijk wat TV, met name in de nacht, een beetje in de ochtend en soms wat in de middag, in de avond vrijwel nooit. Ik kijk meestal de herhaling van diverse programma's, dan hoef ik niet op de commerciële meuk te doen i.v.m. de continue stroom van reclame TV.

 

Nu ik programma's terug kan kijken vindt ik dat wel makkelijk, maar op de commerciële meuk met veel onderbrekingen is dat niet mogelijk. Het kan wel, dan moet ik het programma laten lopen tot vrijwel het einde en dan terug spoelen, dan is het wel mogelijk om door te spoelen. 

 

Vooral bepaalde films zijn niet terug te bekijken, dat is een nadeel van de vrijheid die ik ingeleverd heb, dat is wel jammer. Canal Digitaal werkt daar ook langzaam naar toe, tot nu toe niet als je via een Seca3 kaart kijkt, maar hoe lang zal dat nog duren?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Noordzee zei:

 

Ik heb drie jaar lang alleen de FTA-zenders ontvangen via de satelliet in combinatie met de vrije zenders op DVB-T2. Daar kun je prima mee uit de voeten. Sinds kort de CI+-module van Digitenne erbij genomen, eigenlijk vooral vanwege de wielerwedstrijden op Eurosport.    

 

Ik heb ruim de tijd uit te zoeken wat ik wil, ik niks om naar sport te kijken, commedy's en of gecombineerd met actie films daarin tegen vindt ik wel leuk, dat mag als het gratis is best onderbroken worden door reclames, als ze maar leuk zijn en niet te lang duren.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Miauw zei:

maar meer dan +/- 50MB/s is door de zwaar verouderde koperen kabel niet haalbaar.

 

Al zat je 50 meter van de centrale dan was het nog steeds ca 50 Mbit maximaal.

Dat is nu eenmaal het maximum dat KPN levert op de VDSL lijnen vanuit de centrale.

Dat heeft dus niets met de koperdraadjes te maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij koper is de lengte wel degelijk van belang! VDSL (+) heeft G.input waardoor er een betere ruiscontrole mogelijk is (ADSL kende die feature niet). Met VDSL zijn hogere snelheden op lange(re) koperkabel mogelijk. Gaat het over 1.5km en langer dan houd het inderdaad niet meer over.. Ik heb hier 100 Mbit VDSL (met pairbonding 179 Mbit)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Bij koper is de lengte wel degelijk van belang!

 

Ik heb geen idee op wie je nu reageert? Ik zie nergens geschreven dat de lengte van de koperkabel niet van belang zou zijn?

 

Ik had het over de snelheid die @Miauw nu ervaart. Die wordt geknepen door het feit dat hij/zij op een centrale is aangesloten.

Met 350 meter is normaal gesproken een hogere snelheid mogelijk, als je b.v. op een moderne straatkast bent aangesloten. (Buitenring)

En als KPN dan ook nog V-plus kan activeren, dan zit je helemaal gebeiteld.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...