Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb bij mij digitale sony film camera een bewerkings kaart gekocht en software om zelf opgenomen beeld te kunnen bewerken. Echter als ik het mpeg1 bestaand om zet in vcd (met nero) dan is beeld kwaliteit niet goed het lijkt wel een beetje wazig.

Nu maak ik de zelfde film in svcd dan is aanzienlijk beter echter wanneer het beeld snel beweegt dan is de opbouw te traag. Ik zo'n dergelijk probleem al eerder gelezen op het board echter dan wordt er geadviseerd om de bitrate aan te passen dit heb ik geprobeerd maar dan begrijp nero het niet en krijg ik hem niet om gezet.

De softeware die gebruik is Pinnacle studio 7

de Nero software om de mpeg2 om te zetten werkt prima als ik maar de stanaard waarde gebruik

Heeft iemand een advies voor dit probleem?

Geplaatst:

Het beste resultaat heb ik hiero met tmpgenc. Geeft voor svcd's een uitzonderlijk goed resultaat. Is één van de betere omzetters. Heb meer berichten opgevangen dat pinnacle niet echt jofele mpeg2 svcd's maakt.

Geplaatst:

Aanvulling: als je beeld hebt met veel detailveranderingen erin, blijf je het "mpeg-blokvormen" zien. Hoe hoger de bitrate van je video-stream hoe beter de beeldkwaliteit, maar dat houdt bij svcd's op bij ongeveer 2500 kBit. Bij deze bitrate krijg ik bevredigend resultaat met tmpgenc.

Geplaatst:

Ik heb eerst met studio 7 de film bewerkt hem in avi gecodeerd daarna met TMPGenc omgezet in svcd en resultaat was gewoon goed.

Bedankt voor jullie hulp

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen