Ga naar inhoud


F1TV Pro


moonchild
Ga naar oplossing Opgelost door RonBoy,

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dat zal wel meevallen. De ISP's hebben tegenwoordig in vrijwel alle delen van Nederland meer dan voldoende bandbreedte beschikbaar en bovendien wordt de kwaliteit van het F1TV Pro beeld bepaald op basis van de beschikbare bandbreedte. Kan er minder (snel) gebuffert worden, gaat dynamisch de kwaliteit wat omlaag, net als bij Netflix.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Michel zei:

Dat zal wel meevallen. De ISP's hebben tegenwoordig in vrijwel alle delen van Nederland meer dan voldoende bandbreedte 

 

Nee dit valt niet mee.  De verbindingen zijn sterk overboekt en niet alleen administratief maar ook technisch.  En dat los je ook niet zomaar even op, soms moet een heel provider netwerk van nieuwe snellere apparatuur worden voorzien en zoals je zelf ook wel weet is dat soort spul niet goedkoop en niet altijd op korte termijn leverbaar. En een Ziggo bijv. kan ook niet binnen een paar maanden alle modems zomaar even omwisselen, denk is aan de kosten alleen al. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat dit van invloed is op streamingdiensten, maar dat is slechts bij een heel klein deel van de gebruikers mogelijk een probleem. Dan praat ik over verre buitengebieden e.d.

 

Voor fatsoenlijk beeld op Netflix of F1TV Pro heb je maar 4-5Mbit download nodig. Voordat je echt beeld verliest moet je verbinding duidelijk en langere tijd onder de 2-3Mbit komen. Je moet wel een hele slechte internetverbinding hebben wil je 'slachtoffer' worden van het door jou geschetste probleem. Uiteraard wordt het beeld bij een bandbreedte van 6Mbit of hoger (steeds)beter. Echter storingen krijg je pas als je 2-3 seconden achter elkaar geen data ontvangt omdat je dan onvoldoende kunt bufferen.

 

Het lijkt mij evident dat je in het buitengebied waar je maar 1-2Mbit (ADSL) download hebt, niet aan F1TV Pro, Netflix, Prime, Disney+ e.d. moet beginnen, maar heb je gewoon VDSL, FttH of kabel, dan is er niets aan de hand.

 

Uiteraard moet je ook thuis je zaakjes voor elkaar hebben. Heb je een groot gezin met op ieder kamer een mobiele telefoon, streaming kastje en een iPad met kinderen die de hele dag aan het downloaden en online gamen zijn, dan moet je wel zorgen dat je wat aan QoS gaat doen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Streaming is echt van de laatste jaren. “In mijn tijd” met de kinderen nog thuis bestond het niet. Ze hadden hun eigen Digitenne kastje voor TV en radio en een PC’tje voor spelletjes en MSN, CU2Day en Hyves.. En natuurlijk Kazaaa niet te vergeten..Dat was met 12Mbit ADSL prima te behappen. Pappie zat in de ICT en had al heel vroeg CD-brander (Gear van Electroson en de Plasmon RF 4102 op SCSI).. Hfl 10.000,- voor de hele rits… God, wat zijn er CD’s gefikt voor de hele vriendinnen kliek…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Michel zei:

Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat dit van invloed is op streamingdiensten, maar dat is slechts bij een heel klein deel van de gebruikers mogelijk een probleem. Dan praat ik over verre buitengebieden e.d.

 

Voor fatsoenlijk beeld op Netflix of F1TV Pro heb je maar 4-5Mbit download nodig. Voordat je echt beeld verliest moet je verbinding duidelijk en langere tijd onder de 2-3Mbit komen. Je moet wel een hele slechte internetverbinding hebben wil je 'slachtoffer' worden van het door jou geschetste probleem. Uiteraard wordt het beeld bij een bandbreedte van 6Mbit of hoger (steeds)beter. Echter storingen krijg je pas als je 2-3 seconden achter elkaar geen data ontvangt omdat je dan onvoldoende kunt bufferen.

 

Het lijkt mij evident dat je in het buitengebied waar je maar 1-2Mbit (ADSL) download hebt, niet aan F1TV Pro, Netflix, Prime, Disney+ e.d. moet beginnen, maar heb je gewoon VDSL, FttH of kabel, dan is er niets aan de hand.

 

Uiteraard moet je ook thuis je zaakjes voor elkaar hebben. Heb je een groot gezin met op ieder kamer een mobiele telefoon, streaming kastje en een iPad met kinderen die de hele dag aan het downloaden en online gamen zijn, dan moet je wel zorgen dat je wat aan QoS gaat doen.

 

Het gaat niet om de buitengebieden, het gaat om de gedeelde infrastructuur zoals ik al heb uitgelegd.  Het is niet bedoeld dat iedereen tegelijk gaat streamen, en het maakt niet of het dan DSL, kabel of glas betreft. Je kunt wel een 1 Gbit glas lijn hebben maar in werkelijkheid heb je maar heel weinig  gegarandeerde bandbreedte als iedereen het gebruikt. Ook zijn de aanvoerlijnen en het achterliggende netwerk er niet op berekend.  

 

Letterlijk elk goedkoop modem en switch doet standaard QoS dus in het thuisnetwerk verwacht ik weinig problemen of je moet via wifi of powerlan streamen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is duidelijk dat jij dat bedoeld, maar ik onderbouw met redelijke argumenten dat jouw verhaal niet klopt.

 

Zoals ik al schreef heb je maar 4 tot 5 Mbit nodig om betrouwbaar in goede kwaliteit te kunnen streamen. Je moet toch wel echt een vreselijk slechte internetverbinding hebben als je geen 5 Mbit kunt halen.

Ik kom ze in ieder geval nauwelijks nog tegen en als je al zo'n verbinding hebt, is het vast ook wel bekend en logisch dat je dan niet aan streaming moet beginnen.

 

En de POPs en DSLAMs in Nederland hebben meer dan voldoende capaciteit om momenteel in de behoefte van internettend Nederland te voorzien. Achterliggende infra over het algemeen ook. Uiteraard loopt de beschikbare bandbreedte op piekmomenten terug in verband met overboeking, maar op een enkele uitzondering na, zeker niet onder de 5Mbit.

 

Zelfs in het wat internet-onderontwikkeld België ken ik niemand die daar last van heeft. Mijn VDSL-verbinding bij niet een van de beste internetproviders zakt heel soms ook terug naar 15-20Mbit en heeft soms wat packetloss, maar dat is nog steeds meer dan genoeg voor streaming. Met telefoneren (SIP) heb ik wel af en toe wat last, maar dat is dan ook een volledig andere techniek, uiteraard zonder buffering want daar krijg je zo'n vreemde gesprekken van ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen argument gelezen waarin jij uitlegt waarom mijn verhaal niet klopt.  Het dynamisch verlagen van bitrate zoals netflix doet zal maar beperkt uitkomst bieden en niet iedere dienst doet dit.  En zit je er op te wachten dat de beeldkwaliteit nog minder wordt bij Viaplay of F1 TV?  Die 5 Mbit is al niet veel.

 

De providers zien het probleem wel. Die vragen niet voor niks om een lineair kanaal maar dan nog is het afwachten. En Netflix heeft tijdens de corona periode ook lange tijd lage bitrates aangeboden juist omdat veel mensen gingen thuis werken en meer mensen gingen streamen maar dat is maar een fractie van als iedereen naar een finale met Max Verstappen gaat kijken.

 

We kunnen niet zien wat de realtime belasting van een netwerk is in wijk X van stad Y maar gezien dat bijvoorbeeld  KPN IPTV de glasvezel zenders (die van 12 mbit)  nog steeds niet op 1 heeft staan terwijl dat jaren terug al beloofd was geeft wel aan dat ze bang zijn om capaciteitsproblemen te krijgen. Immers als mensen massaal vertraagd gaan kijken neemt dat een groot deel van de bandbreedte in.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Feit is dat jij een probleem beschrijft dat nu niet speelt. 96% van de Nederlandse huishouders heeft een internetverbinding die meer dan snel genoeg is is om welke streamingdienst dan ook te kunnen streamen.

 

Als heel Nederland op iedere internetverbinding tegelijk naar dezelfde streamingdienst gaat kijken dan kan dat gebeuren, maar heel Nederland rijd morgen ook niet om 09.00 uur op dezelfde snelweg. Dat gebeurt in de praktijk simpelweg niet.

 

Onze infrastructuur is meer dan goed en snel genoeg om de ontwikkelingen voor te blijven. Je omschrijft een doemscenario dat simpelweg niet bestaat, want anders zou iedereen hier nu al steen en been over klagen en dat gebeurt niet.

 

Als je internetverbinding minimaal een megabit of 10 is en je niet een te groot gezin hebt, kan je dus met een gerust hart een streamingdienst afnemen.

 

Zelf gebruik ik Disney+, Netflix, Prime en F1TV Pro. Mijn vrouw en zoon gebruiken dat redelijk intensief en ik heb nooit last van storingen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het wel interessant dat er ook een ander draadje / topic loopt over "beeldkwaliteit" en skoopy dit schrijft

 

eerder maakte ik misschien dezelfde fout dat Mbit/sec relevant zou zijn

maar een profiel die jou kan belemmeren in die centrale HUB van jouw provider lijkt me toch wel aannemelijk.

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2022 om 16:33, Michel zei:

Feit is dat jij een probleem beschrijft dat nu niet speelt. 96% van de Nederlandse huishouders heeft een internetverbinding die meer dan snel genoeg is is om welke streamingdienst dan ook te kunnen streamen.

 

Je zegt dat je het probleem begrijpt maar vervolgens kom je met deze reactie.  Het gaat niet om de internet snelheid die ze beloven. Het gaat om gelijktijdige belasting in de last mile of de achterliggende infrastructuur en het feit dat alles zwaar overboekt/gedeeld is. Juist bij zo'n populair live event gebeurt die gelijktijdige belasting wel. Streaming als distributie methode voor live events is niet efficiënt en legt onnodige druk op onze netwerken! 

 

Dat jij (nog) geen problemen ervaart zegt helemaal niks.  En als je iets wist van onze infrastructuur zou je wel met echte argumenten komen. Nu is het  dat je het niet gelooft omdat je denkt dat alles goed geregeld is. Maar in de werkelijkheid als je wilt dat iedereen tegelijk kan gaan streamen moet de gegarandeerde bandbreedte per klant omhoog, dat betekend forse investeringen en dan wordt ons internet abonnement duurder. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV Box / Casting
Chromecast Generation 2 and above
Apple TV
Android TV (Not supported via  TV App)
Amazon Fire TV
Apple TV Airplay (To an Apple TV Box only)
Roku 3900x and above

TV
We do not currently support connected TV’s

Dit staat op hun site. Je kan dus niet direct via een Samsung/LG TV kijken :(

 

Er moet dus weer een extra box aan de TV/AVC gehangen worden........

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Big fellow zei:

Ik vond in de app store een F1 tv app die prima werkt. Het is volgens mij gewoon een web interface naar de site....

Die app staat niet meer in de appstore, de maker is 'verzocht' om die weg te halen (klik). Alleen de officiële app staat nog in de stores.

Zowel de officiële app van F1TV als de onofficiële app race control/F1TV viewer  zijn wel te sideloaden op TV's met android.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 14-3-2022 om 21:24, Codx zei:

 

Je zegt dat je het probleem begrijpt maar vervolgens kom je met deze reactie.  Het gaat niet om de internet snelheid die ze beloven. Het gaat om gelijktijdige belasting in de last mile of de achterliggende infrastructuur en het feit dat alles zwaar overboekt/gedeeld is. Juist bij zo'n populair live event gebeurt die gelijktijdige belasting wel. Streaming als distributie methode voor live events is niet efficiënt en legt onnodige druk op onze netwerken! 

 

Dat jij (nog) geen problemen ervaart zegt helemaal niks.  En als je iets wist van onze infrastructuur zou je wel met echte argumenten komen. Nu is het  dat je het niet gelooft omdat je denkt dat alles goed geregeld is. Maar in de werkelijkheid als je wilt dat iedereen tegelijk kan gaan streamen moet de gegarandeerde bandbreedte per klant omhoog, dat betekend forse investeringen en dan wordt ons internet abonnement duurder. 

 

Je blijft je argumenten herhalen, maar die houden niet stand.

 

De huidige infrastructuur van het 'internet' in Nederland is meer dan capabel genoeg om in de huidige vraag te voorzien. Zelf werk ik bij een internet service provider en wij hebben talloze interconnects met elke grote partij in Nederland. Op geen enkel fysiek netwerk waar wij op aanbieden (en dat dekt iedere uithoek van Nederland) zijn er structurele capaciteitsproblemen. Hooguit een ADSL op een verdwaalde boerderij na. Overal is de capaciteit,  ook op piekuren conform de standaard overboeking op de netwerken en dus meer dan breedbandig genoeg voor streamingdiensten.

 

Natuurlijk zal er de komende jaren groei moeten plaatsvinden, maar dat zal altijd zo blijven. Voor die groei is meer dan genoeg ruimte. Er is volop beschikbaarheid van Dark Fiber dus ligt er ook voldoende in de grond.

 

Ik vind het prima als je dit nu weer komt weerleggen, maar dan wel graag met duidelijk omschreven en onderbouwde feiten want de problemen die jij beschrijft zie ik nergens en het is notabene mijn water en brood.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Op 7-3-2022 om 20:59, moonchild zei:

Dit jaar is de F1 via deze dienst te bekijken, kosten op dit moment zijn 52 euro per jaar.

 

Maar wat krijg je dan precies? Wie heeft er ervaring mee?

 

-beeldkwaliteit

-storingen

-uitzending gemist

-voor/achteruit spoelen

-apps voor Samsung, LG etc

-surroudsound

-op hoeveel devices te installeren en te kijken

-meer vragen die ik nu nog niet verzonnen

 

aub geen commentaar om via oostenrijkse smartcard of viaplay of via streaming bij de buurman van je achterneef etc te kijken, zou dit nou 1 keer kunnen lukken ;) 

1. 1920x1080, 6Mbps.

2. Kijk nu 1 jaar, nog geen storing gehad. 

3. Ja, je kan alles zelfs van jaren terug nog een keer in z'n geheel bekijken.

4. Ja dus.

5. Nee, wel Apple TV app en Chromecast streamen.

6. Zeer goed geluid, dacht Dolby Digital via Apple TV.

7. 4 devices en 1 stream, de buurman moet er zelf maar abbo afsluiten. Je kan zelf devices wissen/toevoegen dus genoeg voor TV, iPad en mobiel.

8. Tja, keuze uit commentaar, diverse live camera standpunten, live alle data in 2e scherm, helmcamera meekijken, pitlane camera, onboard camera van elke coureur meekijken. Voor en nabespreking in het Engels. Hoogtepunten later op de dag, enz enz.

Eigelijk een keuze waar je niet lang over hoeft na te denken als je F1 fan bent. Als je geen korting weet te ritselen betaal je 64€ voor 23 live races, 2,78€ per training, kwalificatie en race bij elkaar.

aangepast door RonBoy

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...