Jan Ambers Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Buur brengt z'n PC binnen omdat die niks meer doet... Ik zet de pc aan en bij opstart geeft die een lange piep gevolgd door een korte pause en een kort biepje Scherm blijft zwart, en druk ik op een toets van de monitor, dan verschijnt: " PC stuurt geen data naar scherm" Verder ziet het er naar uit dat de pc opstart als ik de diskactivity led bekijk Is dat een geheugen bank die er de brui aan geeft of zit fout in VGA adaptor?
Mojo Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Google even op beepcode [ merk computer] Het kan sowieso geen kwaad om de geheugen een keer eruit te halen en terug te plaatsen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 maart 2022 Moderator Geplaatst: 8 maart 2022 Een korte beeb betekent dram refresh failure. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Frans B Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 geheugen modules er even uit halen en de contacten daarvan met alcohol beetje poetsen. grote kans dat het daarna weer werkt. als er meerdere modulen in zitten (wat meestel ook zo is), 1 voor 1 terugplaatsen met een werkingscontrole. System Administrator (niet van deze site)
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Ik heb nog nooit alcohol aan de DRAM geheugenbank contacten laten komen. Wat denk je daarmee te bereiken? Als we al elders spreken over SSD en WTB lijkt me, in dit verband dat het einde van de DRAM te zijn bereikt. Voor pC's van buren neem ik nooit verantwoording en ga ik ook niet mijn alcohol verspillen. Waiting James Bone, Abi Farrell
Big fellow Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 Alles wat je niet nodig hebt om beeld te krijgen loskoppelen. Dus eventuele insteek kaarten eruit, alleen de videokaart erin laten. Controleren of de videokaart goed in het slot zit. Dan nog een keer proberen. Eventueel proberen met maar 1 geheugenmodule geinstalleerd... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Mojo Geplaatst: 8 maart 2022 Geplaatst: 8 maart 2022 (aangepast) Na de eerste tip, die echt niet moeilijk uit te voeren is, niets meer gehoord/gezien van topic starter. Misschien dat er nog een gebruiker wil adviseren om het geheugen eens te checken. 8 maart 2022 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Jan Ambers Geplaatst: 24 maart 2022 Auteur Geplaatst: 24 maart 2022 Alle memlatjes eruit gehaald... Met zachte doek, en contactcleaner gereinigd, de strips er terug in en nu tevreden korte bip e, pc loopt vlot en perfekt bedankt iedereen!
Psychosammie Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Dat moet er waarschijnlijk nog meer schoongemaakt worden. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator ceesv Geplaatst: 24 maart 2022 Moderator Geplaatst: 24 maart 2022 3 uren geleden, Jan Ambers zei: pc loopt vlot en perfekt bedankt iedereen! Volgens mij werkt de pc weer na het schoonmaken van de memory chips, of lees jij wat anders? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Psychosammie Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Nee, dit soort defecten ontstaat door viezigheid iha. Dus stoffilters nakijken, ventilatoren, CPU koeler en koelblok. Alleen olie verversen is geen servicebeurt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Op 8-3-2022 om 14:55, Frans B zei: geheugen modules er even uit halen en de contacten daarvan met alcohol beetje poetsen. grote kans dat het daarna weer werkt. als er meerdere modulen in zitten (wat meestel ook zo is), 1 voor 1 terugplaatsen met een werkingscontrole. fijn dat hij 't weer doet @Jan Ambers, maar ik ben toch van mening dat alleen al het er uithalen en herplaatsen van de geheugenbanken voldoende zou zijn geweest, dus zonder alcohol! ik heb massa's pC's aan de praat moeten houden en gekregen in een vorig leven als sysop met 2 servers en 100 pC's maar als kettingroker thuis, destijds, zag je die problemen ook in de pC kast Waiting James Bone, Abi Farrell
Psychosammie Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 48 minuten geleden, Tonskidutch zei: dus zonder alcohol! Een beetje isopropyl alcohol kan geen kwaad. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Frans B Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Alcohol is een ontvetter, en kan echt geen kwaad voor de contacten. Gewoon stukje keukenrolpapier en beetje alcohol erop. Zo doe ik dit al jaren, ook heel veel pc's op m'n werk. Gebruik echter nooit een schuurmiddel (o.a. schuurpapier.), omdat dit de contactbescherming helemaal kapot maakt. Maar zo heeft ieder z'n mening. System Administrator (niet van deze site)
Psychosammie Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Alcohol en Alcohol is niet hetzelfde. Voor reinigen is isopropyl alcohol erg geschikt. Wordt ook gebruikt door je brillenboer. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen