Ga naar inhoud


disecq 28 op astra23


Wim100

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Sprietje, de opstelling heeft altijd gewerkt, tot nu ineens de M7 ontvanger geen zenderlijsten meer wil inlezen.

 

Die M7 ontvanger configureert zelf de discq en detecteert zelf welke satelliet is aangesloten.

 

TS is omdat zijn ontvangst wegviel aan de schotel gaan draaien.

 

Draait hij verder,geeft de ontvanger aan dat hij Astra 2 ontvangt.

 

Een andere ontvanger uitproberen zou uitsluitsel geven of zijn M7 ontvanger een probleem heeft of dat de schotel uitrichting of lnb of diseqc een probleem heeft.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, mereltje zei:

Die lnbf is niet geschikt voor meerdere sattelieten

dit klopt inderdaad niet. op de foto van de schotel vertrekken er 4 coaxen, bij de foto van de disecqs komen er 12 coaxen toe.

er ontbreken dus 2 koppen, of heeft de TS meerdere schotels ?

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jean-Claude zei:

dit klopt inderdaad niet. op de foto van de schotel vertrekken er 4 coaxen, bij de foto van de disecqs komen er 12 coaxen toe.

er ontbreken dus 2 koppen, of heeft de TS meerdere schotels ?

de 2 andere koppen zijn er momenteel afgehaald om de astra 23 goed te krijgen

Die heb ik (om te beginnen) nodig om de zenderlijst op te halen

Daar zit net mijn probleem

Eens dat lukt kan ik eventueel de rest opnieuw monteren en proberen goed te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ceesv zei:

Sprietje, de opstelling heeft altijd gewerkt, tot nu ineens de M7 ontvanger geen zenderlijsten meer wil inlezen.

 

Die M7 ontvanger configureert zelf de discq en detecteert zelf welke satelliet is aangesloten.

 

TS is omdat zijn ontvangst wegviel aan de schotel gaan draaien.

 

Draait hij verder,geeft de ontvanger aan dat hij Astra 2 ontvangt.

 

Een andere ontvanger uitproberen zou uitsluitsel geven of zijn M7 ontvanger een probleem heeft of dat de schotel uitrichting of lnb of diseqc een probleem heeft.

 

Heb mij al afgevraagd, gezien alles toch perfect zou moeten staan, of ik geen heractivatie van mijn kaart zou moeten doen?

Als ik de rechten bekijk in de menu zijn die wel nog oke maar ja... je weet maar nooit dat er een signaal nodig is van Tvv om de zenderlijst te willen ophalen gezien het geen update is van een zenderlijst (momenteel geen lijst geladen)

Ik probeer ruim te denken😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha - ok....

je hebt 100% signaal op astra 23.5, ok, maar de zenderlijst van TVV wordt die op astra3 doorgestuurd of zit die nog op astra1 ?

misschien eerst eens africhten op astra1 om die zenderlijst te downloaden.

en je kaart heb je enkel nodig om zenders te openen, niet om af te stemmen.

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Jean-Claude zei:

aha - ok....

je hebt 100% signaal op astra 23.5, ok, maar de zenderlijst van TVV wordt die op astra3 doorgestuurd of zit die nog op astra1 ?

misschien eerst eens africhten op astra1 om die zenderlijst te downloaden.

en je kaart heb je enkel nodig om zenders te openen, niet om af te stemmen.

 

Volgens handleiding zou astra 1 en/of astra 3 nodig zijn...

Ik ga er dan maar van uit dat astra 3 zou moeten volstaan om te beginnen? Of zijn er mensen die een andere ervaring hebben daaromtrent  astra 1 nodig dus, of beide...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 3 zou moeten volstaan.

 

Een kaart activatie aanvragen kan nooit kwaad, maar dan moet je de ontvanger wel kunnen afstemmen op een van de TVV zenders.

Zonder zenderlijst geen activatie tot zover ik kan bedenken.

 

Het snelst kom je erachter wat mis is, indien je of een andere ontvanger leent en die op je schotel aansluit, of dat je met je ontvanger naar een andere schotel/winkel gaat om die ontvanger te testen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Astra 3 zou moeten volstaan.

 

Een kaart activatie aanvragen kan nooit kwaad, maar dan moet je de ontvanger wel kunnen afstemmen op een van de TVV zenders.

Zonder zenderlijst geen activatie tot zover ik kan bedenken.

 

Het snelst kom je erachter wat mis is, indien je of een andere ontvanger leent en die op je schotel aansluit, of dat je met je ontvanger naar een andere schotel/winkel gaat om die ontvanger te testen.

 

Lijkt mij idd de beste oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...