sattv4iedereen Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 hi, ik was deze week in een plaats waar er volwassen jeugd was. ze keken naar een commerciële zenders, en telkens als het reclame was, namen ze hun gsm in de hand, en tokkelen ze erop. zodra ze hoorden dat het programma verder gaat kijken ze weer. ze "horen" wel de reclame, maar kijken niet. en dat tijdens elke reclame blok. ik begrijp dan niet, dat bedrijven of zo, tienduizenden euro's aan reclame kan geven, terwijl jongeren waarvan ze moeten leven niet meer kijken. dan heb ik het nog niet van reclame doorspoelen. reclame wordt al decennia lang gebruikt, om iets te kunnen uitzenden, maar gaat dit blijven duren? Of zijn er toch nog genoeg mensen, die zich door de reclame laten vangen, waardoor het toch nog opbrengt? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
pollegazon Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 Ik denk dat het voor de adverteerders belangrijker is hoeveel mensen het totale programma bekijken dan hoeveel mensen effectief hun reclame zien. Ook als je op de smartphone zit "hoor" je de boodschap meestal nog en pak je ze onbewust mee. Eén spotje komt dan ook meermaals terug in dezelfde uitzending.
minplus Geplaatst: 11 maart 2022 Geplaatst: 11 maart 2022 Ik denk dat bij adverteerders enorm veel buitengewoon domme jongens zitten gezien het niveau wat ik heel af en toe per ongeluk meekrijg wanneer ik net te laat de volumeknop op nul zet. Gelukkig kijk ik meestal naar opnames waarin ik de reclameblokken met 64x doorspoel. Maar als de jongeren tokkelen met het reclamevolume vol aan zie ik het somber voor ze in. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 Volwassen jeugd? Ja die worden het meest beïnvloed door de reclame gezien hun koopgedrag. Ondanks dat ze even multitasken op hun mobieltje. En beslist zien ze op dat mobieltje nog veel meer reclame dan op de lineaire TV. With Or Whitout You U2
Moderator Matchless Geplaatst: 12 maart 2022 Moderator Geplaatst: 12 maart 2022 Ik wist niet eens dat de jeugd uberhaupt nog tv keek.. Die ik ken iig niet..die weten alleen dat de ouders zo'n grote smartphone op de kast hebben staan 😁 Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gerard 76 Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 Hier weten een 14 en 16 jarige amper hoe de kanalenlijst werkt en eruit ziet Doet ze niks youtube en streaming video wel.
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 @Gerard 76 natuurlijk is je reactie interessanter dan hetgeen in de vraag van de topic titel werd gesteld. Overigens ontwijken konden wij "oudere jeugdigen" die lineaire TV reclame niet, of je moest "huiswerk gaan maken" als reden aanvoeren jegens je ouders. Dat overigens niemand die ik kende wilde gaan maken als de TV aanstond. Je kon deelhebben aan die "ene realiteit" pindakaas van Calvé of de nootjes van Duyvis waar er een fuif is. Je mag blij zijn dat je nog geen Nike en Apple Watch had. With Or Whitout You U2
Alex1970 Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 Inderdaad, ik ben in shock, jeugd die TV lijkt? Weten ze dan niet dat dat hopeloos ouderwets is en dat wat op YouTube staat pas echte hoogstaande kwaliteit is? Ik verbaas me ook altijd over vloggers of Youtubers die maar wat graag op TV willen komen. @minplus: druk eens op de 9 i.p.v. op 64x snelheid doorspoelen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
cookie monster Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 Ik spoel altijd het programma door , en kijk enkel naar de reclame , dan zie je tenminste geen continu herhalingen , jaar in jaar uit !! 😎🤫 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
jan72 Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 het erge van de zaak is dat reclame inderdaad (nog steeds) werkt. en blijkbaar hoe dommer de reclame, hoe beter ze werkt. Producenten zien een campagne direct vertaalt in hogere verkoopcijfers. Vergeet niet dat reclame vaak zeer onbewust blijft hangen, en zelfs "domme" reclame is slim ontworpen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 Daarom koop ik altijd precies het wasmiddel dat ik van de reklame kan. Ik geloof daar best wel in. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
minplus Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 6 uren geleden, Alex1970 zei: Inderdaad, ik ben in shock, jeugd die TV lijkt? Weten ze dan niet dat dat hopeloos ouderwets is en dat wat op YouTube staat pas echte hoogstaande kwaliteit is? Ik verbaas me ook altijd over vloggers of Youtubers die maar wat graag op TV willen komen. @minplus: druk eens op de 9 i.p.v. op 64x snelheid doorspoelen. Zal het eens proberen maar die 9 zit er tot nu nog niet bij. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 12 maart 2022 Geplaatst: 12 maart 2022 6 uren geleden, jan72 zei: het erge van de zaak is dat reclame inderdaad (nog steeds) werkt. en blijkbaar hoe dommer de reclame, hoe beter ze werkt. Producenten zien een campagne direct vertaalt in hogere verkoopcijfers. Vergeet niet dat reclame vaak zeer onbewust blijft hangen, en zelfs "domme" reclame is slim ontworpen. Leuk wordt het pas echt als je weet hoe dit soort bedrijven hun reclame ontwerpt en op welke manieren ze dit ook op hun websites toepassen. Zo heb je websites (vaak vakantie) waar de prijzen ophoog gaan zodra je er regelmatig komt, websites die je lokken met een aanbieding maar 2 klikken later is de aanbieding plots onvindbaar, maar ook bedrijven die zien dat je ergens mee bezig bent geweest en dan afhaakt en dan enige tijd later plots met aanbiedingen komen. Zo bestel ik via bepaalde sites altijd standaard met minimaal 10% korting, betaal ik vrijwel nooit verzendkosten enz. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 maart 2022 Geplaatst: 13 maart 2022 Op 11-3-2022 om 17:05, sattv4iedereen zei: hi, ik was deze week in een plaats waar er volwassen jeugd was. ze keken naar een commerciële zenders, en telkens als het reclame was, namen ze hun gsm in de hand, en tokkelen ze erop. zodra ze hoorden dat het programma verder gaat kijken ze weer. ze "horen" wel de reclame, maar kijken niet. en dat tijdens elke reclame blok. ik begrijp dan niet, dat bedrijven of zo, tienduizenden euro's aan reclame kan geven, terwijl jongeren waarvan ze moeten leven niet meer kijken. dan heb ik het nog niet van reclame doorspoelen. reclame wordt al decennia lang gebruikt, om iets te kunnen uitzenden, maar gaat dit blijven duren? Of zijn er toch nog genoeg mensen, die zich door de reclame laten vangen, waardoor het toch nog opbrengt? Weer een typisch sattv4iedereen topic. Reclame bureaus boeken in de regel reclame voor klanten/gegadigden die dat willen. En bieden dan bijna zonder uitzondering een pakket aan. Verder weten ze heel precies aan wie ze die reklame aanbieden. De doelgroep dus. En houden wel degelijk rekening met het kijkgedrag. Dat pakket bevat de verschillende reklame spots, hoeveelheid spots, tijdsduur, tijd van de dag, zender, stream, aanbieder, web, make-goods en andere media. Wordt ook wel "deliverables" genoemd. Ze weten je perfect te bereiken. Willen ze uitsluitend jouw "jeugd" aanspreken, dan doen ze dat echt wel via hun "kanalen" zoals smartphone, iPad en al die dingen. Dus maak je maar geen zorgen. De reclame´s vinden hun weg heel goed via alle mogelijke "publicaties" zoals dat heet. En de inkomsten zijn navenant. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen