Giant2000 Geplaatst: 14 maart 2022 Auteur Geplaatst: 14 maart 2022 Dankjewel voor alle informatie Old Satterhand Life is bitter.
Giant2000 Geplaatst: 22 maart 2022 Auteur Geplaatst: 22 maart 2022 Ik heb de tuner ruim een week geleden een reboot gegeven vanuit de terminal en, fingers crossed, heb ik nog geen trillend beeld meer gehad. Eerdere pogingen met herstarten via het menu of helemaal uit/aan hebben nooit geholpen. Doet een reboot via de terminal dan echt iets anders met de tuner? 1 Life is bitter.
Old Satterhand Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 2 uren geleden, Giant2000 zei: Ik heb de tuner ruim een week geleden een reboot gegeven vanuit de terminal en, fingers crossed, heb ik nog geen trillend beeld meer gehad... Aha! Dat herinnert me aan het probleem dat ik ervaarde toen ik met VTI experimenteerde en probeerde een HDMI bron op te nemen. Dat leek inderdaad op wat jij beschrijft, maar dat verdween onmiddellijk bij een power cycle. Heb jij toevallig ook HDMI IN in gebruik?
kees321 Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 2 uren geleden, Giant2000 zei: Doet een reboot via de terminal dan echt iets anders met de tuner? Dat zou je je af kunnen gaan vragen inderdaad, maar dat lijkt mij toch onwaarschijnlijk. Ik had "ineens" problemen met herstarten en opstarten van een USB-stick, op de botte manier ging dat niet meer ( netspanning uit en weer aan, een andere methode is er niet bij mijn weten, vroegah had je nog wel eens klein drukknopje ergens ) https://www.sat4all.com/forums/topic/375328-update-blijft-hangen/ ( op dat onderwerp had ik onlangs een redelijk uitgebreide aanvulling voor gemaakt maar die is op het digitale kerkhof beland blijkbaar )
kees321 Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 6 minuten geleden, Old Satterhand zei: Heb jij toevallig ook HDMI IN in gebruik? Dat zou kunnen duiden op een aardlus oid, wat lostrekken netstekkers omdraaien, aarde onderbreken, experimenteren dus.
Giant2000 Geplaatst: 22 maart 2022 Auteur Geplaatst: 22 maart 2022 Ik gebruik inderdaad HDMI in. Niet met veel succes, het geluid valt meestal na een paar minuten uit. 1 Life is bitter.
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 Als ik er tijd voor heb later zal ik het nog eens testen met de HDMI ingang op de ULTIMO4K. Eerder had ik daar nog geen last van bij de HDMI opname van de pC. 1 The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 12 uren geleden, Giant2000 zei: Ik gebruik inderdaad HDMI in. Niet met veel succes, het geluid valt meestal na een paar minuten uit. Het gebruik van HDMI IN is hoogst waarschijnlijk de oorzaak van de storing, de oplossing had je zelf al gevonden. Wat ik denk dat er gebeurt is, dat de ontvanger op 720p30 blijft hangen. Om HDMI op te kunnen nemen wordt namelijk gebruik gemaakt van een van de on board transcoders. Maar die hebben een vaste instelling van 720p30 omdat dit ingebakken hardware is. 1
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Ik was even aan het kijken met welke weergave instellingen ik de grafische kaart van de pC instel om dan de HDMI-IN van de Vu+ te gebruiken om op te nemen. maar er zijn twee settings met 720p en helaas maar 60Hz of 50Hz ik zal het gewoon eens proefondervindelijk instellen The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 10 minuten geleden, Tonskidutch zei: Ik was even aan het kijken met welke weergave instellingen ik de grafische kaart van de pC instel om dan de HDMI-IN van de Vu+ te gebruiken om op te nemen. maar er zijn twee settings met 720p en helaas maar 60Hz of 50Hz Wat je ziet is de weergave van de EDID van de HDMI IN, d.w.z. de videoresoluties en framerate die de VU+ zal ondersteunen. Het zegt dus niets over de resolutie en framerate van het opgenomen signaal. Dat is altijd 720p en 30 Hz, omdat daarvoor de ingebakken transcoders worden gebruikt. Daar zul je wel instellingen voor kunnen vinden, maar die doen niets. Van een opname kun je de gebruikte parameters eenvoudig uitlezen met het gratis programma Mediainfo. Als je geluk hebt kun je zelfs de EDID van de VU+ HDMI IN uitlezen en vertalen in klare taal met het programma Moninfo. E.e.a. is afhankelijk van de gebruikte grafische kaart, omdat sommige kaarten alleen de basis EDID uitlezen en niet de Extended EDID. En juist de E-EDID geeft waardevolle informatie over de ondersteunde videoresoluties. De maker van deze tools is EnTech uit Taiwan.
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Oké ga ik proberen. Neem nu een aflevering op van Viaplay als test mbt dat geluid wat bij Giant2000 wegviel. tot later dus The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Zorg ervoor dat je tijdens de opname niets met de ontvanger doet! Bij OpenPli stopt dan de opname zelfs.
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Wel nu de eerste opname van een aflevering van de serie is 100% compleet opgenomen en zonder geluid problemen! @Old Satterhand, natuurlijk moet je de Ultimo4K met rust laten als je dergelijke opnames maakt gezien de transcoding die ook extra bronnen eist. dat had ik ook eerder al vastgesteld toen @Jürgen de HDMI-IN gebruikte voor serie opnames van Netflix via zijn Mac mini. Je kunt ze volgens mij niet doorgaand programmeren indien er andere beeldinformatie of beeldformaat wissels in voorkomen. Ook de titel van de opname gebruikt geen EPG en is daarmee een klein probleem welke je dus handmatig moet herbenoemen. The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 (aangepast) O Ja, verhip de vraag zelf! NEEN mijn beeld trilde niet. Ik schakelde na de opname de pC uit en ging terug naar de tuner / zenderlijst er gebeurde niets dat met trillen van doen had. misschien had dat eerder met de communicatie te maken tussen 4K Tv en de Vu+4K ik zoek nog even naar die juiste EDID informatie 25 maart 2022 aangepast door Tonskidutch VLC media info The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 22 uren geleden, Tonskidutch zei: NEEN mijn beeld trilde niet. Ik schakelde na de opname de pC uit en ging terug naar de tuner / zenderlijst er gebeurde niets dat met trillen van doen had. Ik meen me te herinneren dat het trillen pas begon nadat ik de opname probeerde af te spelen op de ontvanger zelf. Waarschijnlijk was toen de HDMI ingang nog actief. Heb je dat ook getest?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen