Ga naar inhoud


Windows installeren lukt niet ???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik heb een boot usb stick gemaakt met Win-10 erop. Ik heb een Samsung SSD 500Gb ingebouwd in de laptop.

USB stick aangesloten en PC opgestart: melding geen bootable disk steek systeem disk in pc ???

Ik vermoed dat usb poort niet als startupdevice is gezet in bios.

Ik start laptop opnieuw en druk ESC key, of F2 of F8 of F10 of F12 toets bij opeenvolgende bootpogingen, geen reaktie ???

Hoe geraak ik in de setup bios?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het helpt ons, wanneer je merk en type van de laptop prijs geeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Jan Ambers zei:

Ik start laptop opnieuw en druk ESC key, of F2 of F8 of F10 of F12 toets bij opeenvolgende bootpogingen, geen reaktie ???

 

Heb je al DEL geprobeerd.

 

Normaal moet het toch lukken met de USB stick met de Windows media creation tool.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows10

daar kun je de installatie downloaden en in de download zelf zijn 10 versies opgenomen met die afhankelijk van je licentie gebruikt zal worden

van Home, pro tot en met enterprise

 

heb het twee weken geleden nog op de stick gezet

en als je BIOS correct is ingesteld met bootabel USB start de windows installatie met die USB stick na een herstart van de pC of lapstob

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uren geleden, Jan Ambers zei:

Hoe geraak ik in de setup bios?


Het BIOS Instellingen Hulpprogramma openen


De methode om de BIOS-instellingen te openen is afhankelijk van de CPU, de BIOS-versie en de fabricagedatum van de notebook. Als de procedure mislukt en Windows wordt gestart, sluit u de computer af en voert u het proces opnieuw uit.

    Notebooks die na medio 2011 zijn gefabriceerd: Schakel de computer uit, druk op de aan/uit-knop en druk vervolgens herhaaldelijk op de Esc-toets totdat het opstartmenu wordt geopend. Druk op F10 om het BIOS Setup Utility te openen.
    Notebooks die tussen 2008 en medio 2011 zijn gefabriceerd: Als een splash-scherm van Compaq of HP wordt weergegeven nadat de computer is opgestart, drukt u op Escape wanneer daarom wordt gevraagd om het opstartmenu te openen en drukt u vervolgens op F10 om het BIOS Setup Utility te openen. Bij sommige modellen is het mogelijk dat u onmiddellijk na het inschakelen van de notebook op F10 drukt om naar het opstartmenu te gaan.
    Notebooks die in 2007 en eerder zijn gefabriceerd: Schakel de computer uit, druk op de aan/uit-knop en druk vervolgens herhaaldelijk op de F10-toets. Normaal gesproken verschijnt het Compaq of HP splash screen druk op F10 om het BIOS te openen vlak voordat het BIOS menu opent.

 

https://support.hp.com/us-en/document/c00034791

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het in de bootmenu geraken was een random aangelegenheid geworden????

Ik heb na diverse pogingen toch eenmaal sukses gehad: "esc key" drukken bij opstart, dan F9 en de instelling aanpassen

 

Probleem opgelost!

Ik zou kunnen zeggen: "saved by the bell"

toen ik bezig was met de windows10 te proberen installeren

ging de deurbel, en na een poosje kwam ik terug en zag het windows opstart menu op scherm, die menu waarin taal en keyboard geselecteerd werden

De Samsung ssd had een langere opstarttijd nodig, dewelke ik niet afwachtte.

Dan verder geinstalleerd en alles werkt nu vlot en snel.

M'n vader was blijkbaar maar een gewoon kotkonijn ipv een haas!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...